Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maure

Maure

14-08-2010 om 08:49

Help! bloedvlek in matras

Onverwachts ongesteld geworden vannacht en nu een bloedvlek in het matras. Het is door de 2 dekbedovertrekken heen gegaan. Die kunnen in de was, maar met een matras gaat dat niet natuurlijk. Wie heeft de gouden tip? En dan graag een die zelf is uitgeprobeerd en resultaat heeft gehad. Internet staat vol met tips (oma weet raad etc.) maar vervolgens lees ik ergens anders weer dat die niet werken.
Om de zaak nog erger te maken is het niet mijn eigen matras, maar dat van een vriendin bij wie ik op de katten pas. Omdraaien is dus geen optie

Wie o wie kan mij helpen? Virtuele beloning!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

14-08-2010 om 09:07

Hoes?

Kijk eerst of de matras zelf een hoes heeft die je eraf kan halen. Dat heb ik namelijk. Kan ook in de was.

En anders een grote matrashoes eromheen?
http://www.wehkamp.nl/slapen/matras-bedbodem/matrasbeschermer/matrashoes/C05_R0C_R2A_380775/

Het bloed krijg je er volgens mij echt niet uit als je de hoes niet kan wassen. Je kunt het proberen met antibloedvlekken wasspul en koud water, maar je blijft dan volgens mij altijd wel iets zien.

Maxime.M

Maxime.M

14-08-2010 om 11:51

Melk

Of melk erop en dan deppen met keukenpapier. Heb ik hier onlangs gedaan met een bloedvlek op het kleed. (zoon met wond op voet, vlek van 3 cm rond) en die is er helemaal uit. Ik had alleen dat geprobeerd (meteen op omaweetraad gegoogled) dus er zat nog niets anders op de vlek.

Maxime

Petra Pakje

Petra Pakje

14-08-2010 om 18:34

Rare tip

spuug.
Mijn dochtertje had laatst een bloedneus in bed gehad en er zat een vlek in het matras. Ik had ooit gehoord van de tip om erop te spugen. In spuug zitten bepaalde enzymen die bloed verwerken. Ik deed het en ik zág de vlek wegtrekken. Daarna natuurlijk met een doekje nagepoetst en het is zo goed als weg.

Blauw wondersponsje action

bij de action kan je van die lichtblauwe wondersponsjes krijgen. Daar heb ik vandaag een vlek mee uit onze bank met stoffen bekleding gekregen. Vlek zat er al een flinke tijd (yoghurt of zo) en hupsakee....weg. Schijnt een wonderspons te zijn, dus wie weet ook voor een bloedvlek.
Zijn verpakt met vijf en kosten rond een euro geloof ik.

groetjes van Purk

p.s. wat ik wel weet, bloed nooit met water warmer dan 37 graden!!!!!!

100%mama

100%mama

15-08-2010 om 10:47

De zout en koud

tip van Pelle werkt idd perfect! Hier ene zoon met geregelde bloedneuzen en ja, tuurlijk op het matras of kussen....., maar zoals de tip.....zout en koud!

mar

mar

16-08-2010 om 09:00

En als dit allemaal niet helpt

Kun je kijken of je het matras bij je aansprakelijkheidsverzekering kunt claimen. Hoogstwaarschijnlijk vergoeden ze wel de dagwaarde van het matras.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.