Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

May

May

28-12-2010 om 19:00

Hellup: toetje gezocht...

Ik zoek voor oudejaarsavond een toetje voor 18 personen, groot en klein. Ik moet de ingredienten gemakkelijk mee kunnen nemen, we moeten nog een uurtje of twee met de auto, ijs valt dus af... Maar wat dan wel.... Ik heb op de plaats van bestemming nog wel tijd en gelegenheid om het (af) te maken..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tiramisu

Wat dacht je van tiramisu. Je maakt een grote schaal thuis en doet er ter plekke nog lekker cacao overheen.
Of een variant daarop; chocolatechip cookies verkruimelen, in een schaal, slagroom kloppen, door aardbeienkwark scheppen en dat over de koekjes. Kan allemaal ter plekke.
Of, hemelse modder, kun je ook van te voren klaar maken. Wat dacht je van fruit salade met slagroom? Dan neem je het fruit mee, daar schillen en snijden en de slagroom kloppen.
Ik hoop dat je er iets mee kunt.

Dorry

Petr@

Petr@

28-12-2010 om 20:19

Petr@

Petr@

28-12-2010 om 20:23

Recept tiramisu

Ik heb verleden jaar een Italiaanse kookcursus gedaan en dit recept gekregen. Het lekkerst is het als je het een dag van tevoren maakt.

2 eidooiers
1 eiwit
scheut bruine rum
4 eetlepels sterke koffie
2 blaadjes gelatine
150 gram mascarpone
2 dl slagroom
12 lange vingers
100 gram suiker
3 eetlepels cacao

Bereiden:

Sla de eigelen au bain marie stijf met de helft van de suiker en roer de eigelen koud.
Verwarm de koffie en vermeng met een scheut rum en de rest van de suiker.
Los de gelantine op in de koffie en laat het handwarm afkoelen.
Sla ondertussen de eiwit en de slagroom stijf.
Klop de koffie door de mascarpone.
Spatel de eigeel hier doorheen en dan de slagroom en de eiwit.
Leg de lange vingers naast elkaar als bodem in de vorm met de gesuikerde rand naar buiten.
Drempeer ze evt. nog met wat drank.
Doe hierop 1/3 van het mengsel en bestrooi met cacaopoeder.
Leg hierop nog een mengsel en blijf herhalen totdat het op is.
Bestrooi als laatst met cacaopoeder en laat het drie uur goed opstijven in de koelkast.
(Dit laatste niet doen als je de Tirami Su een dag van tevoren maakt, dan vlak voor opdienen bestrooien.)

Mover

Mover

28-12-2010 om 20:24

En waarom geen ijs? (koelbox?)

En als je nu het recept krijgt van een super lekker ijstoetje, dan kan je dat toch meenemen in de koelbox? Diepgevroren uit de vriezer, in de koelbox, met lekker veel vrieselementen, moet toch kunnen?!

Wij hadden met kerst het volgende recept uitgeprobeerd: Cranberry semifreddo (Delicious 2008), zie google.
JAMMIE!!! Echt een super recept.

Wat denk je van...

wat denk je van Eton Mess van Nigella? het is kortgezegd een combinatie van verkruimelde schuimkoekjes, aardbeien, granaatappelsap, slagroom en vanillesuiker. zoet maar heerlijk!
als je googled heb je het recept + foto. Ik heb het vorig jaar gemaakt tijdens kerst, voor volwassenen en kinderen. Het was zo klaar, met weinig ingrediënten.

May

May

28-12-2010 om 22:26

Geweldig allemaal

Dank jullie wel voor de ideeen, ik denk dat ik ga voor de eton mess van Gruffalo.. Weer een zorg minder voor oud en nieuw..

reina

reina

28-12-2010 om 22:28

Ik vind een toetjesbuffet altijd zo leuk, heel simpel te doen: stoofpeertjes meenemen, lemon posset in kleine glaasjes (in koelbox meenemen), apfelstrudel in plakjes, slagroom, bonbons ....

Mover

Mover

29-12-2010 om 11:51

Gruffalo & may

Als je de Eton Mess van Gruffalo in de vriezer zet, dan krijg je "mijn" semifreddo
Alle varianten van fruit zijn mogelijk.
Veel plezier met het diner!

liora

liora

29-12-2010 om 12:30

Of ook nigella

En zo mogelijk nog makkelijker: mont blanc. In een glaasje onderin stukjes chocola, dan een lepel kastanjepuree uit blik, dan combi van geklopte slagroom (niet helemaal stijf) met verpulverde schuimpjes erdoor, en dan erop nog wat schuimpjessneeuw.

Nog makkeljker!

Liora

Hmmm

ik moet zeggen dat dat wel heel lekker klinkt mover... even in de vriezer dat ga ik volgende keer proberen!

Petr@

Petr@

29-12-2010 om 23:47

Het klinkt allemaal

heel erg lekker! Ik heb ook weer ideeën opgedaan door dit draadje, bedankt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.