Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hellup! sini, of andere franssprekenden...

ik kreeg van de kaasboer een schattig gratis frans kaasje mee. Moest op.

Nu kan ik hem natuurlijk gewoon opsmikkelen, maar er staat op 'fromage pour tartif', dus het is kaas om iets speciaals mee te doen. Maar wat?? Ik kan het niet vinden op google vertalen of zo. Maar ik wil het natuurlijk wel weten!...Wwat moet ik met dit kaasje?? (voor de nieuwsgierigen onder jullie het is rond en wit en plat. oogt als geitekaas of zo. ik heb het fiolie er nog niet afgehaald en nog niet geproefd of geroken. Ik kan natuurlijk terug naar de kaasboer als we er echt niet uitkomen....)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Is het niet tartife?

(niet dat ik dan weet wat het is, maar dit voelt wat logischer) (nou ja, wat moet je nou met zo´n reactie )

Katrien

Katrien

12-01-2010 om 18:07

Tartiflette

Volgens mij gaat het om tartiflette, dat is een gratin van aardappelen en kaas en misschien nog wat ingredienten. Als je googelt vind je waarschijnlijk heel wat recepten.

Katrien

IngridT

IngridT

12-01-2010 om 19:31 Topicstarter

Oooohh! jammie!

Een afkorting! LOL! Dat had ik niet bedacht. En wat een service, gelijk een recept erbij!

Nou, ik weet al wat we gaan eten morgen!!

Dank!!!!

Ingrid

He?

heb je nou reclame voor een sms abonnement in je bericht staan??

IngridT

IngridT

12-01-2010 om 19:39 Topicstarter

Hihi...karin

ik heb zo'n vermoeden dat Sini via haar mobiel een receptje heeft gezocht en hier gepost heeft

Ingrid (die van mij kan niet eens foto's maken hahaha!)

Rembrand

Rembrand

13-01-2010 om 09:03

Stinkkaas.

Het smaakt heerlijk ( vind ik ) maar het stinkt gruwelijk. Tartiflette heb ik in de Haute Savoie gegeten en het is inderdaad echt smullen.
M.

Heerlijk!

Deze zomer 2x in een restaurant in de Savoie gegeten waar ze salade serveerden met Reblochon beignets. Fantastisch! Helaas heb ik er geen recept van. 't is ook niet echt een slank januari gerecht...

IngridT

IngridT

14-01-2010 om 15:37 Topicstarter

Nou, hij staat klaar hoor!

Het ziet er heerlijk uit met 2 van die halve kazen bovenop. Ik ben benieuwd vanavond. Het ruikt nu al lekker! (dat waren de spekjes en uien...)

Ingrid (en hoezo kaloriebom? Als je er alleen maar groene salade bij eet?Ik vind het wel meevallen. Als je trouwens zoals ik de kaas gratis krijgt past ie ook prima in een consuminderreceptendraadje trouwens...)

IngridT

IngridT

14-01-2010 om 20:56 Topicstarter

Jammiejammie

het was verrukkelijk! Deze houden we erin. Het was er ook echt weer voor vandaag, zo rozig van de ijsbaan, en dan zo'n dampende aardappelschotel met wijn, room, spekjes, uien en kaas....

Het zag er ook lollig uit met die 2 halve kazen erbovenop. Heb na 20 minuten de leeggelopen kaaskorsten van de aardappels afgeplukt zodat het overal nog even kon bruinen. Dochter van 8 heeft die heerlijk opgesmikkeld (ik heb even geproefd. Grappig hoor, krokante franse-kaaskorst met niks er meer in. Maar wel lekker...)

Ingrid

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.