Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marjo

Marjo

13-10-2009 om 21:08

Hellup... merengue?

Hai allemaal,

Voor mijn verjaardag willen wij een ¨merengue¨-taart maken, oftewel (denk ik) schuimtaart. De vulling is geen probleem, maar het maken van merengue, of schuim, is tijdrovend en delicaat, dus we zouden het liefst van die lagen schuim kopen en daartussen onze vulling doen.
Wie weet (in de buurt van Amsterdam) waar ik deze schuim(lagen) kan kopen?

Heel veel dank.

groetjes, Marjo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anna3

Anna3

13-10-2009 om 21:22

Zelf maken

Volgens mij gaat zelf maken sneller. (Is mijn ervaring.) Kijk eens op kokenmetkarin.nl, daar staat een recept met filmpje voor het maken van een Pavlova dessert, dat is met hetzelfde schuim. Echt heel makkelijk. En lekker!!!!!!

Puck2

Puck2

14-10-2009 om 08:34

Ga ook voor zelf maken

Geen idee waar je kant en klare merenguebodems kunt krijgen, maar wat is er tijdrovend en delicaat aan zelf maken.
Gewoon een kwestie van eiwit en suiker stijfkloppen (doet de mixer voor je), bodems spuiten en bij lage temperatuur in de oven drogen (en daar hoef je niet bij te blijven staan). Gaat gewoon tussen de bedrijven door.

Puck2

Puck2

14-10-2009 om 08:35

En anders misschien..

... de plaatstelijke banketbakker lief aankijken of hij ze voor je wil maken als hij ze zelf ook bakt?
Wat voor vulling kopmt er eigenlijk tussen, ben wel in voor lekkere recepten.

Supermarkt

Als je echt niet zelf aan de slag wil met bakken dan kan je bij elke supermarkt bij de koekjesafdeling kleine merengue-schuimpjes kopen. Daar kan je ook vast wel een paar taart lagen mee fabriceren. Al zal het er wel anders uit komen te zien dan met grote taartbodems van merengue-schuim.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-10-2009 om 23:02

Bij de bakker

Bij de banketbakker heb je kans van slagen. Je kunt ook eens bij de Jamin ofzo kijken. Of anders vind je misschien wat kleine schuimpjes bij de supermarkt.

V&d

De v&d heeft standaard op haar snoepafdeling meringues te koop. Deze kun je verkruimelen en vervolgens in de taartvorm doen.
Ikzelf schaf altijd bij feestdagen (kerst en pasen) enorm veel van die zakken meringues uit de supermarkt aan. Helaas hebben ze ze tussendoor zelden in het assortiment. De meringues kun je heel goed houden in de vriezer.
Zelf maken is echt een rotklus en vaak mislukt het ook nog.
n@nny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.