Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

03-12-2009 om 12:24

Heel kleine taartvormpjes

Ik vroeg voor Sinterklaas uitsteekvormpjes om koekjes te bakken en kreeg daarnaast ook nog een stapel heel kleine taartvormpjes. Het is een soort mini boterkoekvorm met een gekarteld randje (laag). Wat zou ik daarin kunnen bakken? Heeft iemand nog een leuk recept? Ook recepten voor koekjesdeeg zijn welkom, want ik heb ook uitsteekvormpjes gekregen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

03-12-2009 om 13:20

Worsttaartjes

plakje bladerdeeg, knakworstjes (die kleintjes), en dan een mengsel van ei, creme fraiche en kaas er over en 20 minuten in de oven. Zowel warm als koud (bij een picknick) erg lekker.

Mini Clafoutis

appelbollen die niet lekken. (met het vormpje eronder serveren)

Taartvormpjes en recept

In de taartvormpjes zou je prima iets van vruchtentaartjes kunnen bakken. Je bakt dus eigenlijk de bodem en doet de vruchten (of andere vulling) er daarna op.
Het recept voor koekjes is supersimpel. Je neemt bloem, boter en suiker in de verhouding 3-2-1. Dus bijvoorbeeld 300g bloem, 200g boter en 100g suiker. Klein beetje bakpoeder erbij (of je neemt bakmeel ipv bloem, dat kan ook) en een ei. Dit kneed je door elkaar en dan laat je het minimaal een half uur rusten in de koelkast. Daarna kun je het uitrollen en kun je met je uitsteekvormpjes aan de slag.
De koekjes zijn met 12-15 minuten in de oven klaar.
Succes ermee, n@nny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.