Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

28-08-2010 om 10:40

Heel eenvoudige naaipatronen voor zoon gezocht

Mijn zoon van 7 wil graag zelf zijn kleding maken. Hij is de hele dag bezig met het verknippen van kleding of stof en dingen aan elkaar te naaien. Ik ben op zoek naar een boek, website of tijdschrift voor kinderen om kinderkleding te maken of hoe je het kan veranderen.

Rosa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

28-08-2010 om 16:10

Knippie?

Je zou een knippie voor hem kunnen kopen, of misschien kan je ze ook wel lenen bij de bibliotheek. Als beginnende naaister heb ik dat ook wel eens gedaan, bij de patronen staan sterretjes (van makkelijk naar moeilijk) en ik ben uiteraard bij de simpelste begonnen. Misschien kan hij daar iets uit maken, met hulp van jou? Als je eenmaal doorhebt hoe het patroon werkt dan kan hij met dat patroon telkens aan de slag. Ander stofje en desnoods een kleine aanpassing (langer of korter maken bijvoorbeeld) en je hebt weer wat anders.
Of inderdaad zelf een oud kleding stuk uit elkaar halen, dan kan hij zien wat de patroon delen zijn en dan zoiets weer namaken met een nieuw lapje stof.

Maxime

Massi Nissa

Massi Nissa

28-08-2010 om 17:41

Rosa (ot)

Wat een leuke, bijzondere hobby heeft jouw zoon!
Groetjes
Massi

Vroeger...

Toen ik klein was en wilde leren naaien verkocht de naaiwinkel kant en klare pakketjes voor kinderen die wilden naaien. Zo heb ik een keer een voorgeknipte nachtpon in elkaar genaaid.

Overigens kan je ook zelf gaan bedenken wat je wil maken. Simpele dingen zijn kussenslopen, dekentjes maar ik heb ook ooit met hulp van mijn oma zelf een winterjas getekend en genaaid. Gewoon veel patroonpapier in huis hebben!

Deze pyjamabroek
http://www.marthastewart.com/article/drawstring-pants?backto=true&backtourl=/photogallery/sewing-projects-clothes-and-accessories#slide_19
haalde ik trouwens hier vandaan
http://www.freeneedle.com/directory.php?directory=Children-Clothes
Wee niet hoe je Engels is... maar misschien kan je ook in het Nederlands googelen op gratis kinder patronen of zo.

Leuke hobby!

Mariel

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

30-08-2010 om 23:19

Wat goed zeg!

Die engelstalige sites zijn echt om van te smullen, precies wat ik zocht! Van daaruit kon ik doorklikken naar heel veel andere leuke sites. Zoon gaat beginnen met de pyjamabroek en dan zien we wel weer.

Bedankt, Rosa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.