Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Asa Torell

Asa Torell

02-04-2009 om 20:01

Heeft iemand ikea stoelen?

Wij zijn van plan eens nieuwe eetkamerstoelen te kopen, de huidige hebben we 10 jaar geleden overgenomen van vrienden die ze ook al op straat hadden gevonden . Als eerste denk ik bij meubilair aan de zweedse keten... maar de keus is daar zo groot, dat is moeilijk kiezen.
Iemand stoelen van ikea hier? Die van hout zijn, lekker zitten en een tijdje meegaan? Zoja, dan ben ik benieuwd welke!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

02-04-2009 om 20:35

ik heb nu al 10 jaar de Hendriksdal stoel met diverse overtrekken. Eerst blauwe die doen nu dienst bij mijn ex en zien er nog steeds prima uit. Ik heb zelf sinds een jaar of 3 witte en die zijn ook nog prima.
Stoel zit lekker, zo eens per 5 jaar draai ik de moeren eens aan als er wat beweging in komt.

En het leuke is dat je niet aan de Ikea keuze voor bekleding vast zit want op bemz.com heb je veel leuke alternatieven. En je kunt dan je Ikea bank dezelfde stof geven als je stoelen.

Angela

neteret mut

neteret mut

02-04-2009 om 23:47

al 14 of 15 jaar, tegelijk met de tafel in ikea gekocht. Bevallen nog steeds goed maar worden nu toch echt minder. Er is er 1 wat wiebelig geworden ( houtlijm ertussen en nu gaat het weer beter) en je ziet bij de lak eraf gaan op sommige plekken ( hout splinterd nog net niet maar gaat wel die kant bijna op ) Maar hou heet dit model nu ook alweer? Hoge rug, grenen, soort trapje in de rugleuning.

Niet meer...

want we hebben ze vorig week weggedaan.(lees op de brandstapel gegooid) We hadden 3 Ingolf stoelen en de bank. De bank is nog goed maar de stoelen waren echt heel erg slecht. Volgende maand zouden we ze 2 jaar hebben. Maar na 1 jaar begonnen de verbindingen losser te worden. Alles wat vaster gedraaid maar het hielp niets. De stoelen begonnen gewoon uitelkaar de vallen. Dus hup, terug naar de IKEA. Maar bij de klantenservice wilden ze er niet eens naar kijken. Nadat mijn ega op de grond beland was terwijl hij dacht op de stoel te gaan zitten hebben we ze de deur uitgedaan. Ik heb nu nieuwe stoelen besteld bij de grenenstunter. Zijn bijna net zo duur en lijken heel wat steviger. Dus de 2 jaar hebben ze niet gehaald. Een echte tegenvaller waren deze stoelen.

Linda99

Linda99

03-04-2009 om 10:31

Wel

Wij hebben al een jaar of 6 de Henriksdal stoelen. Voor de prijs een prima kwaliteit. Tja ze kraken soms een beetje maar zitten prima en hebben alweer een nieuw kleurtje dankzij de hoezen die je los kunt kopen.

Asa Torell

Asa Torell

03-04-2009 om 14:07

Leuk zeg

Die bemz.com! Speciaal voor ikea meubilair nog wel! Ik zal er zeker aan denken als we inderdaad kiezen voor een stoel met overtrek. Ik vind die henriksdal er wel heel comfortabel uitzien maar er wordt bij ons thuis zo vreselijk veel geknoeid...

Linda99

Linda99

03-04-2009 om 14:13

Wassen

Ik was de hoezen regelmatig, werkt prima. Alleen moet je ze niet in de droger doen.

amk

amk

03-04-2009 om 14:45

En harmisol

en na het wassen behandelen met harmisol. Doe ik ook met de hoezen van de bank en andere stoelen.

groet,
Angela

Asa Torell

Asa Torell

03-04-2009 om 21:10

Aha

Wassen, dat gaat nog wel lukken. En een droger hebben we niet . Boenen en sprayen daarentegen... hm, niet ons sterkste punt, net weer 2 maanden tegen een ondergesnotte bank aangekeken voordat we er toch maar tegenaan zijn gegaan . Maar van die rode hoezen lijken me echt erg mooi dus wie weet!

amk

amk

03-04-2009 om 21:18

Boenen? sprayen?

harmisol mik je gewoon in de wasmachine erbij. En dan gewoon laten drogen. En voor de beste werking strijken.

Ik boen en spray nooit.
En bij voorkeur strijk ik ook niet.

groet,

Angela

Asa Torell

Asa Torell

03-04-2009 om 21:23

Joepie angela

Dat valt dan ook alweer mee! Ik dacht dat het een soort spuitspul was, die harmisol.

Wiebelen

Ik vind het zo komisch dat in de winkel zelf, onbedoeld, al zoveel stoelen wiebelen en kraken. Een echte antireclame.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.