Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MRI

MRI

09-02-2011 om 19:50

Heeft iemand een lamineermachine?

Er staat er een te koop bij de Aldi. Voor 16 Euri of zo. Weet iemand waar ik op moet letten bij aankoop. En gebruiken jullie hem ook of lijkt het leuk maar staat ie altijd in de kast?

bvd, MR

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MRI

MRI

09-02-2011 om 19:58 Topicstarter

Ja dom

natuurlijk, ik had eerst in het archief moeten kijken. Dat heb ik nu gedaan en ben al veel wijzer geworden maar nog steeds benieuwd of jullie hem blijvend gebruiken.

MR

Maxime.M

Maxime.M

09-02-2011 om 20:02

Niet gebruikt

Hoi,

Ja wij hebben ook al een jaar een lamineer machine. Nog nooit gebruikt (man wilde 'm hebben en hij was in de aanbieding). Dus vraag je eerst af waarvoor je dat ding zou willen gebruiken. (ik zou niet weten waarvoor ik 'm nodig zou hebben)

Annet

Annet

09-02-2011 om 20:12

Ja, gebruiken 'm wel

Wij gebruiken deze machine ongeveer 3 - 4 keer per jaar. Ik ben er blij mee. Het ding neemt niet zoveel ruimte in beslag en de keren dat je het gebruikt ben je er blij mee.

NaShA

NaShA

09-02-2011 om 20:19

Best wel vaak

Bijvoorbeeld zwemdiploma's meteen lamineren, blijven ze mooi. Of leuke foto's die je uitprint. Man maakt elk jaar zijn rooster en lamineert deze zodat hij die altijd bij de hand heeft voor afspraken maken enzo. Dus ja, wij gebruiken hem best vaak.

Aldi

Lijkt me wel handig een lamineermachine, dus ik heb gelijk op de Aldi-site gekeken maar ik zie 'm nergens staan.

(Janneke67)

(Janneke67)

09-02-2011 om 20:51

Ik heb hem ook eens bij de aldi gekocht

en ben er heel blij mee...gebruik hem ook niet veel, maar toch een paar keer per jaar.

Handig ding..tis niet dat ik hem niet kan missen, maar heb er nooit geen spijt van gehad, dat ik hem gekocht heb.

Anonix

Anonix

09-02-2011 om 21:46

Hier ook een lamineerapparaat van de Aldi (2 of 3 jaar geleden gekocht). Ik gebruik 'm regelmatig. Vandaag nog: zoon wilde een bijzondere foto mee naar school, die heb ik uitgeprint en gelamineerd.

Ik lamineer dingen voor spreekbeurten, voor mijn eigen opleiding, dingen die ik wat beter wil bewaren, etc. Voor 15 euro en wat kastruimte heb ik er veel plezier van!

Puck

Puck

09-02-2011 om 22:31

Hier hetzelfde

Het wordt een beetje eentonig. Ook wij hebben een paar jaar geleden zo'n lamineerapparaat van de Aldi gekocht. Ook wij gebruiken hem een paar keer per jaar en het is zoals al gezegd wordt niet iets dat je absoluut moet hebben, maar handig is het soms wel.

Maxime.M

Maxime.M

09-02-2011 om 22:56

Wat lamineren jullie

Wat lamineren jullie allemaal nog meer? Ik heb al gehoord zwemdiploma of foto's. Van een foto snap ik het niet helemaal. Die plak ik in of doe ik in een lijstje, wat doe je met een gelamineerde foto zoal. En wat lamineren jullie nog meer? Ben benieuwd, hier ligt ie ongebruikt in de schuur omdat (dat schreef ik al) man 'm zo graag wilde hebben.

NaShA

NaShA

09-02-2011 om 23:09

Nou

toen wij vorige maand poes moesten laten inslapen heeft zoon een foto heel groot uitgeprint van poes. Deze hebben wij o.a. gelamineerd. Het dan ook niet een "echte" foto.
En wat ik al zei, diploma's of andere belangrijke documenten. Het rooster van man, en wat er verder nog eens voorbij komt. Het is niet zo dat we hem dagelijks gebruiken, maar voor die paar centen dat hij gekost heeft, hij is niet groot, neemt weinig plek in, ben ik toch blij dat we hem hebben.

MRI

MRI

09-02-2011 om 23:44 Topicstarter

Ben om en ideeën zat

Nou dank zij jullie input ga ik er morgen een halen hoor. Ik heb er allerlei plannen mee. Ik teken en schilder nogal veel en heb verschillende projectjes in mijn hoofd: een uniek spel schilderen en lamineren, bijzondere boekenleggers met kunst en gedichten, kwartet van allerhande zelfgeschilderde onderwerpen etc. Een schilderij van allemaal kleine gelamineerde schilderijtjes. En natuurlijk ook zwemdiploma's, kindertekeningen en placemats.
Daarover nog een vraag: als het gelamineerd is, kan je het dan gewoon op maat knippen? En hoe zit het nu met foto's? Kan je die warm lamineren zonder dat ze zwart worden.
bedankt voor de input tot zover.

MR

Toke

Toke

10-02-2011 om 00:38

Ja & ja

Ja, je kunt alles wat je gelamineerd hebt gewoon op maat knippen. Hoeft niet perse met een randje eromheen.

En ja, je kunt er ook foto's mee lamineren.

Nog wat tips, ook al was je al om
Uitgeprint recept wat je vaak gebruikt, rijtjes woorden, hoofdsteden of tafels die de kinderen uit hun hoofd moeten leren, een leuke foto die ze willen meenemen om in de klas te laten zien (die print ik dan op gewoon papier en lamineer daarna).

Combinatie

wij hebben een lamineermachine en zo'n snij-apparaat. Dan kun je mooi je gelamineerde spullen uitsnijden.

Wij gebruiken het voornamelijk voor de tekeningen van de kinderen. Ik bewaar de allermooiste tekeningen, en lamineer ze voor ik ze in een grote map stop. Zo blijven ze mooi, en leuk om te bekijken.

Maar ik gebruik ze ook voor veel andere dingen. De vragen bij een speurtocht, zodat ze niet nat/smerig worden en niet meer te lezen, Een placemat/onderzetter met foto's als kado voor opa en oma, zo hier en daar kom je dingen tegen waar het toch wel erg handig voor is. en de kosten zijn relatief laag, het plastic kun je ook vaak in de aanbieding bij de aldi/lidl kopen.

Tijgeroog

Tijgeroog

10-02-2011 om 10:36

Kritisch

Ik wil toch even een kritische opmerking maken. Waarom is het nodig om briefjes om te leren te lamineren, of kindertekeningen in een map? Die tekeningen blijven in een map toch wel mooi, de leerbriefjes zijn maar kort nodig en deden hij bij mij altijd op gewoon papier ook prima.
M'n bezwaren zijn trouwens vanuit milieuoogpunt, ik vind het zo onnodig om zoveel plastic te gebruiken en weer weg te gooien. (ik houd ook niet van uitdeelzakjes met snoepjes/koekjes/chips uit een grote zak)

MRI

MRI

10-02-2011 om 10:53 Topicstarter

Gekocht en tijgeroog

Ja ik vind dat je wel gelijk hebt dat we het milieu in de gaten moeten houden. Een moeder op school zei vanochtend ook al. Ik ga er op letten dat ik niet alles wat los en vast zit lamineer maar het reserveer voor speciale projecten.
Voor nu iedereen bedankt en ik laat nog wel weten of ie bevalt.

MR

koentje

koentje

10-02-2011 om 13:43

Ik lamineer me een ongeluk!

Ik heb er mijn hele gedownloade picto systeem voor mijn zoon mee gemaakt. Dat zijn plaatsje die gebruikt om de dagindeling helder te maken, zodat er overzicht is in plaatjesvorm.
Ik gebruik het vaak voor foto's
Ik heb het gebruikt om in mijn port folio tabbladen te maken, voor de grote projecten; het tabblad bevat zo al een tekening of wat dan ook als titelblad. Zorg dan dat het plasticblad het papier links iets overlapt zodat het net iets groter is dan A4
Ook heb ik eens een fotoboekje voor (een gehandicapte bewoner) gemaakt: ik heb allerlei foto'tjes gelamineerd en gezorgd dat het plastic overlapt. Dan doe je door het laminaat, dus zodat het niet door de foto gaat (i.v.m. vocht want anders trekt het aan) overal een gaatje prikken waardoior je een sleutelhanger doet. Zo heb je een minifotoboekje.
Zoiets heb ik ook voor zoon gemaakt als miniverhuisboekje: zo had hij alle fotootjes en data bij elkaar m.b.t. onze verhuizing. Daar hebben we veel plezier van gehad!!

NaShA

NaShA

10-02-2011 om 20:37

Weggooien?

Iemand schreef, waarom lamineren als je het weer weggooit. Maar dat is nu juist de reden dat ik het lamineer, omdat ik het wil bewáren!

MRI

MRI

10-02-2011 om 21:12 Topicstarter

Ik ben er blij mee!

Nou ik heb al het een en ander gelamineerd ihkv kunstprojecten en ik ben er enthousiast over! Ik had zoiets van 'bij mij wordt dat nooit netjes en het is vast heel ingewikkeld' maar het is echt supereenvoudig. Idd wel selectief zijn, maar dat gaan het zeker zijn nut bewijzen.

groetjes, MR

NaShA

NaShA

10-02-2011 om 21:54

Ik zeg toch ik?

Wat anderen doen moeten zij weten...

Toke

Toke

11-02-2011 om 12:07

Huiswerk

Ik lamineer soms wel woordenlijstjes en vooral topokaartjes, omdat zoon die dan in zijn tas kan stoppen, meenemen naar de bso en daar (ook) leren. Natuurlijk kan dat ook best zonder, maar ja, geldt dat niet voor een heleboel huishoudelijke apparaten? Ze zijn handig maar je kunt ook prima zonder.
Voor mij geldt - in zo'n geval - dat het handiger is om het een keer te lamineren, dan vijf keer opnieuw te printen omdat het tegen een natte gymhanddoek heeft gezeten of is verfrommeld doordat de tas onder de snelbinder heeft gezeten. En, ervaring, het raakt ook minder snel kwijt.
Weggooien doe ik ze trouwens niet, want er zijn meer kinderen in huis/onze omgeving die topotoetsen e.d. hebben.

Ik gebruik em ook

om kaartjes, die ik op een grafje zet (of van Fleur of van een ander) een beetje ´weer bestendig´ te maken en ook wel voor dingen die ik ´mooi´ wil bewaren

picovina

picovina

12-02-2011 om 22:48

Ik lamineer bijvoorbeeld

lijstje met belangrijke (NOOD)telefoonnummers voor de kids voor bij telefoon.
Te-goed bon die ik zelf frobel in fotobewerkingsprogramma als kado voor vrienden.
Boekenleggers (ook zelf gefrobeld)als kadootje voor traktatie of voor de kids thuis.
Kaartjes met adresen naamgegevens van kids voor in hun rugzak.
en...en....en..... kortom ja ik vind hem handig!

Puck

Puck

14-02-2011 om 08:40

Gisteren weer gebruikt

Jongste had zaterdag een dressuurwedstrijd en ik heb o.a. leuke foto's van haar met 2 vriendinnetjes. Voor beide vriendinnetjes heb ik een fotocollage op A4 formaat gemaakt en die lamineer ik dus even voor ze. Wordt dan net iets leuker geven dan gewoon een fotoprint.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.