Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tutje

Tutje

21-02-2010 om 17:06

Heeft er iemand verstand van verzekeringen?

Ik ben bezig een aantal zakelijk dingen te regelen rond mijn echtscheiding. Kom nu zo'n beetje aan het staartje; het overnemen van verzekeringen. Het gaat om de verzekering van ons koophuis (waar ik blijf wonen) en de auto. Beide verzekeringen liepen tot nu to bij Centraal Beheer, maar ik vraag me af of ik moet oversluiten naar een andere maatschappij. Ben inmiddels aan het surfen geweest en b.v. Ditzo en Inshared zijn qua premie veel goedkoper, maar zijn die te vertrouwen? De dekking is volgens mij wel minder (zo kent Centraal Beheer een dekking voor tuinschade, die heb ik nog nergens anders gezien). Heeft iemand daar ervaring mee?
De auto heeft altijd op naam van ex gestaan, de verzekering ook. Betekent dat nu dat ik persoonlijk geen schadevrije jaren heb? Dan wordt de verzekering een dure grap; ik moet dan opnieuw beginnen met opbouwen. In dat geval loont het zeker de moeite om mij eens te orienteren op goedkopere verzekeringsmaatschappijen...
Wie kan mij advies geven?

groeten Tutje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

21-02-2010 om 18:07

Wat dingen

Tutje:
"De auto heeft altijd op naam van ex gestaan, de verzekering ook. Betekent dat nu dat ik persoonlijk geen schadevrije jaren heb?"
Ja, en dat is een reden om (in eerste instantie) bij Centraal Beheer te blijven. Dan kun je proberen om schadevrije jaren over te nemen -iets dat bij overgang naar een andere verzekeraar nog minder kans maakt.

Tutje:
"Ben inmiddels aan het surfen geweest en b.v. Ditzo en Inshared zijn qua premie veel goedkoper, maar zijn die te vertrouwen?"
Ditzo en Inshared zijn dochters van resp Fortis-ASR en Achmea. In die zin het gewoon grote verzekeraars.

knevel

knevel

21-02-2010 om 19:13

Vrouwenautoverzekering

Bij een collega scheelde dit enorm:

www.onna-onna.nl

Ze hebben in een of ander blad gestaan als een van de voordeligste. Een hele tijd geleden....

Succes!

Toke

Toke

21-02-2010 om 20:44

Opzegdatum

Informeer even bij je huidige verzekeringsmaatschappij of je vastzit aan een bepaalde opzegdatum. Ik heb daar een keer heel vervelende ervaring mee gehad, dus je kunt het maar beter ruim van tevoren weten. (datum en opzegtermijn). Dan kun je in die tussentijd ook je ogen en oren openhouden voor eventuele aanbiedingen.
Verder moet je niet alleen naar de premies kijken maar vooral ook naar de voorwaarden. Bij een autoverzekering bijv ook kijken naar de inzittendenverzekering, en ook kijken hoe je in tredes onderuitzakt bij schade en hoe vaak je per jaar schade mag hebben. Goedkope verzekeringen zijn daar vaak heel minimaal in, dus als je dan eens schade hebt, ben je uiteindelijk veel duurder uit dan een wat hogere premie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.