Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

He gatver; kattenpoep in nieuwe (grind)tuin

Al weken met de tuin bezig, en na 4 dagen hard werken door de stratenmakers is het (bijna) klaar. Oprit is betegeld met grote 60x60 tegels + klinkers, en voortuin is grijs Ardenner split/grind met daarin ook weer die grijze 60x60 tegels.
Het ligt er sinds eergisteren en wat zien we vanmorgen??
Kattenpoep. Wel gatverdegatver....

We hebben bewust vrij groot/grof grind genomen, het zijn echt grote, vrij scherp en grillig gevormde stenen maar kennelijk maakt dat niet uit. Ik heb ook wel een donkerbruin vermoeden welke kat het is, maar er loopt hier wel meer rond dus zeker weten doe ik het niet.

Wat kan ik hier tegen doen? Iemand een lumineus idee?
Op zich is de voortuin nog niet af, er komt om het 'af te bakenen' nog een bak met van die stapelstenen, dan is het wel iets meer afgeschermd, misschien scheelt dat. Maar via de oprit lopen katten alsnog zo de tuin in.
Balen! Ik zie me straks al weer alles eruithalen om het te betegelen alleen voor die stomme buurtkatten grrrrr...

Mare

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

02-05-2010 om 12:00

Balen inderdaad

wij hebben ook die Ardenner grijs liggen, 16-26 mm volgens mij, en hier geen drol meer te zien....terwijl er voor wij dit er in deden een open zandbak hadden liggen waar de buurtkatten dolgelukkig meer waren

Kat? of hond?

Hoe weet je zo zeker dat het kattepoep was? Katten begraven bijna altijd hun poep. (Behalve als ze ziek zijn)
Daarom vind ik het meer voor de hand liggend dat het hondepoep zal zijn.

Gr. Poezie.

Nasha 1st

Nasha 1st

02-05-2010 om 15:38

Nou poezie

toen onze buurtjes een splitsoort gekozen had die sterk op kattenbakkorrels leek lag er toch dagelijks een duidelijke kattendrol, onbegraven....Pas toen ze een andere soort er overheen legden was het leed geleden....

woef

woef

02-05-2010 om 16:05

Hier ook op de tegels

Bah, ik herken je ergernis. Hier liggen ook die grote grijze tegels maar de katten van de buren poepen gewoon op de tegels! En nee, het is niet van een hond, de hele tuin is omheind met schuttingen.

Wat ik af en toe doe is peper strooien en sate/kaas prikkers tussen de tegels zetten. Dit helpt dan eventjes, maar er spelen ook kinderen in de tuin dus de prikkers kunnen alleen blijven staan met vies weer.

Ik heb door alle overlast van buurkatten een vreselijke hekel aan katten gekregen.

Knoflookpoeder

Ik strooide vroeger wel eens knoflookpoeder, omdat er altijd een kat voor mijn deur zat te plassen (lekker die lucht als je de deur uit stapt...}.
Dat hielp wel! Misschien eens proberen, je hebt volgens mij ook bij tuincentra zoiets om katten uit je grind of je tuin te houden.

Double4

Bibi72

Bibi72

02-05-2010 om 17:29

Cayennepeper of koffieprut

Helpt ook!

Risama

Risama

02-05-2010 om 17:46

Hier ook een hele grote kattenbak

Zo vies! Elke ochtend (met weer om iets in de tuin te doen, nu niet dus) kan ik eerst een kwartier poepscheppen en het ligt overal en is echt niet begraven! De kinderen letten er gelukkig zelf nu ook op. Zoontje van 21 maanden roept al speurend: bah, vies! En dan kan ik weer aan de slag.... Ben het zo vreselijk zat. Overigens zijn het zowel buurkatten als onze eigen katten, dat die het niet in eigen tuin zouden doen is dus ook niet altijd het geval. En dat andere katten de tuin niet in zouden durven ook al niet!

Ik lees dus aandachtig mee en hoop op een echt goede gouden tip.

Risama

mirreke

mirreke

02-05-2010 om 17:47

Kattenverdrijfspul of citrusvruchten

Je kunt een sproeiflesje kopen bij de dierenwinkel met een goedje dat katten vies vinden. Wat katten ook vies vinden zijn citrusvruchten, en dan vooral wat vrijkomt als je de schil kneust of dubbelknijpt. Dus misschien kun je iets van citroensap sproeien? En ik hoorde wel dat deospray erg vies is voor katten.
Tja, dus je grind besprayen lijkt me. Kijken of het helpt.
Ik denk dat het vooral zaak is te voorkomen dat er een gewoonte ontstaat, of ervoor zorgen dat een bestaande gewoonte wordt doorbroken. Maar ja, dat is een open deur... en hoe je dat doet?
Wel heel typisch trouwens. Wij hebben wat ronder en gladder grind op de oprit met stoeprand ernaast. De katten lopen zoveel mogelijk op de stoeprand, dat grind vinden ze maar niets. Je zou inderdaad denken dat ze scherper grind dan helemaal vermijden...

Rafelkap

Rafelkap

02-05-2010 om 19:50

Tijgerpoep

schijnt goed te werken. Een beetje is voldoende. Bel de dierentuin!

reina

reina

02-05-2010 om 21:24

Poezie

Dan hebben wij in de loop der jaren heel wat zieke katten in de buurt gehad. Er lopen nl. wel veel 'vreemde' katten in onze tuin, honden niet en ik heb helaas heel wat van hen zien poepen in onze tuin zonder dat ze het fatsoen hadden de boel te begraven Op het gras, toen we dat nog hadden, trouwens ook, altijd dezelfde, dat vond ik pas écht vies, want daar speelden de kinderen op!

Mare

Mare

06-05-2010 om 13:43 Topicstarter

Tijgerpoep en koffieprut

Dank voor jullie reacties!
Ik schrik er wel van hoor, dat sommigen eerst een kwartier de poep van andermans kat op moeten ruimen uit hun tuin... is toch wel te erg eigenlijk.

Een buurvrouw hier weet ik dat zij geen kattenbak heeft voor haar kat want 'die is toch altijd buiten'. Ja, en waar denkt ze dan dat hij zijn behoefte doet?
Hoe dan ook; de tijgerpoep en koffieprut suggesties werken wellicht wel heel goed, maar gaan het effect van de nieuwe tuin een tikje tegen; het is nl dat Ardenner grind wat je niet meer ziet als er prut of poep op ligt.
Wel heb ik van dat anti-stink spul en dat ga ik nu eerst proberen. Maar hopen dat het niet bij de eerstvolgende regenbui er af regent.
En ik kreeg ook een tip om een soort 'zandbaknet' eroverheen te spannen. Daar dan nog net weer genoeg steentjes overheen zodat je het nauwelijks ziet. Katten willen namelijk 'graven' en dat kan met zo'n net niet. Nu dus maar eens op zoek of je zo'n net zomaar kunt kopen. En of het er in het grijs is, want dan zie je het niet.

Dank en groet,
Mare

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.