Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

25-10-2009 om 18:48

Hartige taart

Vanavond heb ik weer eens hartige taart gemaakt. Maar ik zit altijd zo te stoeien om met 5 vierkante plakjes deeg een ronde vorm te bekleden.

Hoe doen jullie dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

7 plakjes

Ik gebruik 7 plakjes bladerdeeg. Ik begin in het midden van de bodem, daar komt plak 1. Dan aan elke zijde een plakje (dat is dus 5) De 2 laatste plakjes snij ik schuin door, je krijgt dan 2 driehoekjes, daarmee vul ik de "gaten" op. Mmmm, lekker, hartige taart, goed idee voor morgen!!! Groet Suus

Jesse_1

Jesse_1

25-10-2009 om 22:13

Zelfde als suusmaria

Dus van 5 plakjes uitgaan en dan met andere de hoeken aanvullen. Ik ben gek op bladerdeeg, dus het kan niet teveel zijn
Jesse

Puzzel

Ik vind het ook altijd wel een leuk puzzelwerkje. En de reststukjes bestrooi ik met kaas ofzo en dan bak ik er kaasstengels/stukjes van. Hmm, lekker. Wel absoluut roomboterbladerdeeg gebruiken! Veeeeel lekkerder.

Maar 6 is perfect!

Ik gebruik een springvorm van 24 cm en kan het mooi beleggen met 6 plakjes. Vier plakjes laat ik heel, twee snijd ik diagonaal doormidden (krijg ik 4 driehoeken). Het eerst hele plakje bladerdeeg leg ik met 1 punt vanuit het midden van de springvorm, naar de rand toe. Hij ligt dan dus voor de helft op de bodem en voor de helft tegen de rand. De tweede leg ik een klein beetje over het puntje van de eerste in het midden van de vorm, maar dan er recht tegenover. De 2 andere hele plakjes komen tussen de twee die er al inliggen. Zo heb je de bodem al bedekt. De 4 driehoeken (gesneden van die andere 2) gebruik je om de overblijvende hoekjes van de rand op te vullen. Soms moet je ze daar iets voor uitrekken zodat het past.
Ik hoop dat het begrijpelijk is!

Groetjes,
Vonda

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

30-10-2009 om 08:57

Vonda,

Dat klinkt inderdaad heel handig!

Bedankt voor de tip.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.