Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pelle

Pelle

17-01-2011 om 17:48

Hartige pannenkoeken

Wij proberen al een paar jaar om de hartige pannenkoeken uit een pannenkoekenrestaurant thuis te maken maar het lukt niet erg. Hoe doen jullie dat? Paprika, ui, champignons, etc etc eerst even bakken en dan de pannenkoekenbeslag erbij? Of nog anders? Hoe maak je het zo dat het ook nog een beetje mooi op je bord komt en niet breekt ofzo? Draai je het ook om?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gewoon

wij bakken pannenkoeken dus gewoon pannenkoeken bakken. Shoarmavlees doe je apart in een pannetje en dan kan je dat met gesneden sla, paprika en kaas ed erin doen en dan oprollen, lekker met wat knoflooksaus.

(Janneke67)

(Janneke67)

17-01-2011 om 18:35

gooi het beslag in de pan, laat de onderkant dus garen. Terwijl doe ik op de bovenkant de gebakken ui, paprika, champignons en beetje salami (lekkere smaak!). En maak het af met geraspte kaas.

Even de onderkant losschudden Groot deksel of bord erop en omkeren. Terwijl de bovenkant nu onderligt, goed met de pan schudden, zodat je de pannenkoek losmaakt. Met de kaas wil hij nog al eens plakken.

Daarna weer omdraaien en op het bordje!

Tirza G.

Tirza G.

17-01-2011 om 19:22

En wat ook lekker is

Door een gedeelte van je beslag flink pizzakruiden roeren. Dan benne ze hartig Tomaat/pesto/mozzarella en andere lekkerheidjes op tafel et voila.

Tirza

Oosters

kaaspoeder en eventueel beetje sambal door het beslag. Of (milde) currypasta. Of plakjes kaas op de pannenkoek en met deksel erop laten smelten.

Rembrand

Rembrand

18-01-2011 om 11:36

Kaaspoeder?

Wat moet ik me daarbij voorstellen Fély ?
M.

Oeps

Ik word oud. Dat bestaat niet meer. Dat was vroeger van Vika, heerlijk! Dan bedoel ik geraspte kaas.

meu

meu

19-01-2011 om 00:09

Ot haha

Ik las eerst harige pannenkoeken maar gelukkig zijn ze hartig en niet harig.

Rembrand

Rembrand

19-01-2011 om 09:30

Harige pannenkoeken.

Ook makkelijk om te maken hoor Meu.
Gewoon een paar dagen op een warm plekje laten staan en dan zitten er vanzelf haren op haha.
M.

soepstengel

soepstengel

19-01-2011 om 10:00

Volgens mij

doen ze een heel dun laage, dan de groenten enz en dan weer een heel dun laagje en weer een heel dun laagje. Ik lag laatst de pannenkoek van mijn dochter in het restaurant en daar zag je echt 3 verschillende laagjes?

Margriet*

Margriet*

19-01-2011 om 15:58

Misschien

iets dunner beslag maken dan normaal. Eerst groenten beetje aanbakken, uit de pan, laagje beslag erin, groenten erop, onderkant gaar laten worden. Dan omdraaien?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.