Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hardloopmuziek

Jaja, ik heb goede voornemens.....heb er net mijn eerste training op zitten, en weet zeker dat ik er zonder mp3-speler niet over zou peinzen om dit te doen....maar zo vind ik het wel leuk!
Wat is jullie favoriete hardloopmuziek?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

ligt er aan hoe hard ik wil lopen
Ik loop eigenlijk altijd zonder muziek, maar ik denk dat ik het liefst met jaren tachtig muziek zou lopen.

Kom trouwens eens kijken in ons hardloopdraadje bij gezellig als je dat leuk vindt. Je bent van harte welkom!

groetjes van Purk

amk

amk

29-09-2009 om 21:53

Van alles

van K3 tot Ironmaiden en van John Denver tot Bach en dat staat ook nog eens op shuffle.

Luna

Luna

30-09-2009 om 09:53

Komt'ie

Toevallig, ik ben net terug van mijn woensdagochtend-hardlooprondje. Wat ik zojuist gehoord heb op mijn mp3-speler:
Black Eyed Peas - let's get it started
Outcast - Heya
Beyonce - Crazy in love
Christina Aguilera - Fighter
Kosheen - Hide you
Madcon - Begging
Mahala rai banda
Mandio Diau - gloria
Nelly furtado - Forza
Shakira - Hips don't Lie

Veel van deze nummer zou ik overigens thuis niet gauw opzetten, maar bij het hardlopen is het gewoon lekker om wat energieke dansmuziek te horen.

Zo, en nu eerst douchen.

Anneque

Anneque

30-09-2009 om 13:58 Topicstarter

Dank

voor de tips (en voor de uitnodiging, Purk, ik kom vast eens kijken, maar ben nu nog zo'n ongelofelijke beginneling dat ik eerst ga kijken of ik het volhoud en vooruitga).
Heb nu 2x gelopen (wil 3x per week) en ik vind het leuk! Maar echt, zonder muziek zou ik het niet doen, denk ik. Hoewel dat miss. anders is als je getraind bent, wie weet doen de endorfinen dan hun motiverende werk..

cecile_s

cecile_s

30-09-2009 om 15:39

Anneque....

nog even een tip van een ervaren loopster: loop niet te hard van stapel. Zorg eerst dat je het een tijdlang (maanden?) volhoudt om 2x pw te lopen (ook niet te lang in het begin, je mag rustig wandelen tussendoor af en toe). Pas als het goed gaat en je vindt het leuk, dan kan je voorzichtig een 3e keer erbij gaan doen. Veel mensen gaan te enthousiast van start, en dan is het snel te veel en stoppen ze weer. Zonde!

Ik loop al jaren slechts 2x per week (daarvoor ook tijden slechts 1x pw) en loop nu aardig snel 10 km loopjes, dus je hoeft niet overdreven vaak te oefenen om een behoorlijk niveau te behalen. Volhouden is het belangrijkste, dus zorg dat je het leuk blijft vinden.

Ik loop trouwens het liefst door het bos en dan juist zonder muziek. Heerlijk middenin de natuur....(met muziek heb je daar veel minder contact mee).

Succes!

Starry Night

Starry Night

30-09-2009 om 15:45

Muziek

Ja hoor, ik loop ook het liefst op muziek. Het lekkerst op Nirvana of Keane, maar dat is toch persoonlijk?
Wat ik wel merk: toen ik pas begon en de conditie nog moest worden opgebouwd, moest muziek vooral niet te taai zijn. 'Strawberry Fields' bijvoorbeeld heb ik er onmiddellijk afgegooid na mijn allereerste rondje: dat trok alle energie weg.
Nu mijn conditie stabiel is en de rondjes gewoon lekker en ontspannen, maakt het niet meer uit wat ik draai. Het maakt nu ook niet meer uit als mijn MP3-speler eens uitvalt. Vroeger wel, dan lag ik meteen op apegapen

Anneque

Anneque

30-09-2009 om 16:08 Topicstarter

Hard van stapel

Ik heb heel braaf een beginnersschema van het net geplukt (2 min hardlopen, 2 min wandelen, etc. en dat langzaam opbouwen) en daar houd ik me aan (zal wel moeten trouwens LOL). Ja, zeker is muziek heel persoonlijk, maar ik zocht tips om wat te kunnen variëren. Ik liep vanochtend op Sandstorm van Darude (echt zo'n sportschooldeun, ik kende hem nog uit mijn spinningperiode, normaal zou ik het niet in mijn hoofd halen dat op te zetten), en dat beviel heel goed. En Postman werkte ook goed. Ik loop nu nog maar kleine stukjes en haal het bos nog niet Kan me idd voorstellen (als ik na 12 weken op de beloofde 45 min zit) dat ik dan in het bos geen muziek meer wil/nodig heb.
Zeg, maar hoe zit het nu met die endorfinen? Merken jullie daar wat van? En merk je ook iets aan je stemming? (stabieler/beter oid?)

Starry Night

Starry Night

30-09-2009 om 16:47

Heerlijk

Ik neem aan dat het de endorfines zijn, maar als ik loop voel ik me op een zalige manier rustig worden. Daarom heb ik ook geen zin om het met een horloge om te gaan doen of zo (m.b.t. hoe snel ik ga bedoel ik). Ik loop, door natuurgebied dus zalig, en ben drie kwartier tot een uur van de wereld.
Of het me voor de rest ook een stabieler mens maakt weet ik niet zo... In ieder geval ben ik er flink wat kilo's door kwijtgeraakt en is mijn conditie nu okay, en dat maakt wel dat ik prettiger in mijn vel steek.

Starry Night

Starry Night

30-09-2009 om 16:48

Succes trouwens!

Vergat ik nog

Djsteve

Speciaal voor hardlopers: Djsteveboy
http://www.djsteveboy.com/mixes.html

Anneque

Anneque

30-09-2009 om 17:14 Topicstarter

Ja, die podrunner!

Die had ik al googlend gevonden idd! Helemaal goed, maar is er een manier om die eerste 2 minuten (met dat geklets) eraf te krijgen? Of spoel jij ook ff door?

Anneque

Anneque

30-09-2009 om 17:16 Topicstarter

O, en die kilo's

Ja, val je er echt van af? Dat is helemaal mooi! Ik ben inmiddels zeer gemotiveerd, maar weet ook wel dat het vasthouden van die motivatie lastig zal zijn. Ik ga er maar vanuit dat ik voorlopig nog niks merk van evt. bij-effecten, gewoon lopen is op zich al goed natuurlijk.

Polly Shearman

Polly Shearman

30-09-2009 om 19:43

Radio

Ik luister graag naar de radio. Gewoon wat muziek en gebabbel tussendoor. De reden dat ik iets in mijn oren heb is dat ik mijn eigen gehijg niet wil horen. Groet polly

Anneque

tja, die kilo's. Laat ik het zo zeggen. Ik merk nu ik veel minder loop vanwege een hardnekkige blessure, dat de kilo's er weer aan komen. Ik geloof dus wel dat je van regelmatig hardlopen overtollige kilo's kwijt raakt en op gewicht kan blijven door het hardlopen.

groetjes van Purk

Rafelkap

Rafelkap

01-10-2009 om 07:19

Han bennink (drum)

Hier zou je heel hard mee gaan lopen Succes Anneque!

Anneque

Anneque

02-10-2009 om 08:05 Topicstarter

Rafelkap

Dank je wel

Nina

Nina

02-10-2009 om 12:47

538 dancesmash hits

Ik heb de verzamelcd's van 538 dance smash hits op mijn ipod gezet. Dat zijn 5 cd's en de ipod staat op shuffle. Helemaal geweldig, ik loop er zelfs een straatje extra voor!!

Starry Night

Starry Night

02-10-2009 om 13:58

Anneque

Ik had het opgegeven dat ik ooit nog weer een beetje op gewicht zou komen na mijn zwangerschappen. "Gewoon niet snoepen" (wat voorheen altijd werkte) had ook al geen effect meer.
Ik ben gaan hardlopen (gewoon rustig, twee keer per week 5 km, inmiddels zijn dat er 7 geworden) en ben zo'n 14 kilo afgevallen in een maand of acht / negen (dat is inmiddels alweer zo'n 5 jaar geleden).
Op het moment zit de klad er een beetje in en loop ik slechts één keer per week. En ik heb het idee (evenals Purk) dat dat meteen invloed heeft op mijn 'handvatjes'

dipje G

dipje G

02-10-2009 om 15:34

Wat doe je in je oren

Die kleine dopjes vallen mij er steeds uit, ik ben bedeeld met zeer kleine oren.Ik loop nu hard op de loopband in de sportschool (probeer 2 keer per week) en hou vol tot 5km, af en toe interval stukje wandelen. Ik verbruik in 45 min. ongeveer 320 calorien... en dat is mijn stimulans....
In de sportzaak, toen ik mijn schoenen kocht hadden ze het over speciale hardloopmuziek voor beginners wat je kon downloaden.

Anneque

Anneque

02-10-2009 om 16:24 Topicstarter

14 kilo....

wow! Alleen maar door te lopen, of had je eoa aanpassing in je voedingspatroon erbij? Ik ga niet op dieet hoor, zo nodig is 't nou ook allemaal weer niet. Wb de muziek, 't moet idd niet te "moeilijk" zijn, dat heb ik al gemerkt. Trance blijkt zeer toegankelijk. Moet alleen nog afleren in de maat te lopen
dipjeG, zou je dan niet zo'n ouderwetse koptelefoon opzetten, die over je oren valt? Wordt er in de sportschool trouwens geen muziek gedraaid? En kom je daar wel overheen met je eigen muziek? In het begin van deze draad gaf iemand een link naar hardloopdeunen, ik zal hem ff opzoeken.

http://www.djsteveboy.com/mixes.html

Starry Night

Starry Night

02-10-2009 om 16:39

Voedingspatroon

Nee, ik heb mijn voedingspatroon niet aangepast, want daar is niet zoveel mee mis. Ik heb vanaf mijn 14e gejojo'd en kwam iedere keer zwaarder uit. Fanatiek lijnen, weer normaal eten, fanatiek lijnen, weer normaal eten. En na die bevallingen gingen de kilo's er dus niet meer vanaf, ook niet als ik lijnde.
Dus ik eet me niet klem en snoep met mate. Maar ik volg geen speciale diëten of zo Ik sla op mijn werk nooit een gebakje over.

Polly Shearman

Polly Shearman

02-10-2009 om 22:18

Afvallen en oren

Eerst eens over afvallen. Helaas is voor mij alleen hardlopen niet genoeg. Van hardlopen krijg ik namelijk giga honger. Dus ik moet ook wel opletten wat ik eet. Maar dat is ook om genoeg energie uit de voeding te halen om het rennen vol te houden. Ik loop nu zo'n 18 km per week en in ben nog aan het opbouwen. Ik lijn niet. Ik geniet van een borrel met wat hapjes maar niet de avond voor een training. Dan is het thee en op tijd naar bed. Lekker tuttig. Ik heb een droom en dat is ooit een halve lopen. Dat afvallen zal wel gestaag doorgaan. Maar waar laat ik toch al dat loshangend vel? Oh en over de oordopjes. Ik heb van die dopjes die echt in mijn gehoorgang zitten die vallen niet uit. Zo en nu ga ik lekker slapen. Morgen vroeg lekker weer lopen. Groet polly

Claudia B

Claudia B

03-10-2009 om 08:05

Dipje g, oordopjes

Voor het hardlopen heb ik aparte oordopjes. Het zijn eigenlijk geen dopjes alleen. Het oordopje zit aan een soort rubberachtige boog die om je oor heen gaat, zo hangt het aan je oor en kan een oordopje niet uit je oor vallen.
Zie ook onderstaande link:
http://www.mp3shop.nl/product/41713/philips-shs8000.html
Ik heb niet dit merk maar het is wel hetzelfde model.
Ideaal want het blijft gewoon zitten.

Groetjes,
Claudia

dipje G

dipje G

03-10-2009 om 12:51

Top!

Dat model van Claudia lijkt mij beter, maar vond het nogal prijzig....domme vraag maar koop ik zoiets gewoon bij een media markt ofzo? Als ik mijn sportkleding aan heb zit er geen zakje voor de mp4, waar laten jullie dat ding dan?
Je ziet dat ik een beginner ben....ik train nu nog op de loopband, maar ik wil graag mijn dure abonnement van de sportschool opzeggen (ook nog 10 km rijden) en in het wild gaan lopen! Ik heb een drive nodig om door te gaan, nu kijk ik naar de teller van de loopband naar de calorien die ik heb verbruikt, dan zou ik op de muziek kunnen lopen.

Anneque

Anneque

03-10-2009 om 13:15 Topicstarter

Dipje g

Vanochtend zag ik in de Aldi loopkleding mét zakje-voor-mp3-speler...
Mocht je ooit een andere mp3-speler kopen, kan ik je de Sansa Clip aanbevelen, deze heeft een clip en kun je dus overal aan bevestigen (en verder is het gewoon een heel handig klein dingetje). Buiten lopen lijkt mij veel prettiger dan in de sportschool, de omgeving verandert steeds en idd, het kost niks.

Polly Shearman

Polly Shearman

03-10-2009 om 15:10

In mijn zomerkleding

heb ik ook geen zakje, dus heb ik bij een sportzaak een riem gekocht waar je 4 flesje in kan doen en waar 2 zakjes in zitten, handig voor sleutels, en muziek.
In mijn winterkleding heb ik wel een zakje op mijn kon, maar ben nu zo gewend aan die band dat ik die wel blijf dragen denk ik. Erg fijn hoor af en toe een slokje water drinken.

( oh ding koste trouwens 19 euro)

Claudia B

Claudia B

04-10-2009 om 21:38

Goedkoper

Hoi Dipje,

Er zijn veel goedkopere hoor, even zoeken op internet, ik weet niet meer waar ik die van mij vandaan heb maar wel dat het via internet was en een stuk goedkoper dan die van de link die ik heb neergezet.
Mijn mp3 speler houd ik eigenlijk altijd in mijn hand (kan ik een nummer verder spoelen als ik wil maar ik heb ook een soort armband met een zakje erin voor de mp3 speler maar die gebruik ik eigenlijk nooit.

Groetjes,
Claudia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.