Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

12-11-2010 om 07:13

Hapjes 's morgens klaar te maken voor 's avonds?

Dochterlief van 14 viert morgenavond haar verjaardag. Maar morgenmiddag gaan we eerst voor de voorlichting van de UvA, daarna komen er wat mensen met kleine kinderen patat eten. Tijd om hapjes van te voren klaar te maken heb ik niet. En op de avond zelf wordt het hartstikke druk, dat is weer het nadeel zonder partner, ik moet alles alleen doen

Zijn er hapjes die je 's morgens al kunt maken? Liefst zonder kaas en vlees???? Ja, lastig......

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Soep

met stokbrood en smeersels ? Dan kan je sochtends soep maken in een grote pan en de broodjes ter plekke door de mensen zelf laten smeren.

Maxime.M

Maxime.M

12-11-2010 om 09:21

Makkelijk doen

Ik zou in dit geval gewoon een keer losse toastjes kopen en allemaal bakjes met lekker beleg daarvoor. Dus eiersalade, kipkerry, kruidenboter enz enz. Dit kan je in ongeveer 2 minuten op tafel zetten, toastjes in een grote schaal, dienblad met al die bakjes erbij en een bergje messen/lepeltjes en klaar ben je. Ze kunnen zelf smeren natuurlijk. Doe ik zo vaak met verjaardagen naast de soep en sateetjes die ik dan maak.

Peinspeins

Zonder kaas of vlees, hm lastig maar niet onmogelijk. Ik denk meteen aan gevulde eitjes, vulling 's ochtends maken en in spuitzak bewaren. Of omelet met pesto, tapenade of zo bestrijken en oprollen. Dan 's avonds alleen maar in plakjes snijden. Roggebroodsandwichjes met een vegetarische spread. Tacochips met (kant-en-klare?) guacemole.

Ik ben dol op dit soort uitdagingen. Ik had eens een ontbijt georganiseerd voor moeders. Er schoven vegetariers, 1 dame met lactose-intolerantie, en een met diabetes aan. Als ik nog een ideetje krijg meld ik me zo snel mogelijk.

Succes

Fély

Roosje Katoen

Roosje Katoen

12-11-2010 om 10:47

Wraps

met creme fraiche, zalm en verse dille (ik doe altijd kruidenkaas, maar dat mag nu niet

En ik zou ook kiezen voor lekker (stok) brood met smeersels. Eiersalade, tonijnsalade, tapanade, humous.

Of tortillachips met een dip van creme fraiche/zoete chilisaus/verse koriander (in laagjes, niet mengen, is altijd een enorm succes!).

Of tomaatjes, komkommer, paprikareepjes, wortels etc met knoflooksaus.

Maar ik zou het vooral heel simpel houden, want anders ben je gevloerd als je de hele dag al op pad bent!

oregano

oregano

12-11-2010 om 11:41

Couscous salade/tabouleh

http://www.smulweb.nl/1353476/koken/recept/Tabouleh

Dit is een heel makkelijk recept.
Tijdje geleden stond hier ook een recept.
Ik heb het nu een paar keer gemaakt voor een verjaardag, supersimpel, en heerlijk!

Ik heb het zo gemaakt:
couscous
broccoli gekookt erdoor
diepvries doperweten erdoor (kan zo uit de zak, bevroren)
olijfolie
citroepschil raspen en erdoor, ook wat sap
verse munt
zout en peper
feta verkruimelen en erdoor.

Succes!

Salades

Aardappelsalade of zoals hier in Duitsland iedereen meeneemt naar feestjes: pastasalade. Kan van alles in. Ook is hier populair: (koude) aardappels met kruidenkwark. O wacht even, als je geen kaas mag gebruiken, dan waarschijnlijk ook geen kwark.

Fély

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.