Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Handig kerstverlichting aanbrengen?

Elk jaar is het weer een klus vol stress, de kerstverlichting aanbrengen in de boom. Wij hebben een snoer met 100 lampjes aan één, zeg maar vanaf de stekker een lus met lampjes weer terug naar de stekker. Het wil nooit. Wie heeft een handige tip.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zoals wij het doen:

1. zorg dat het snoer uit de knoop is, en leg het zo veel mogelijk uit (dus niet meer opgerold)
2. controleer of alle lampjes het doen
3. leg de stekker op de plaats waar hij straks in een stopcontact gaat: dat punt staat namelijk vast
4. drapeer het snoer over de boom. Wij mikken vaak een lus over de top, en verdelen dan de rest op het oog. Stekker in stopcintact doen, dan zie je of ze goed verdeeld worden
5. maak 1 of enkele strategisch geplaatste lampjes vast; meestal de hoogste in de boom. Alle anderen niet vastmaken! Daar ben je tijden mee zeig en is niet nodig. Ze liggen / hangen gewoon op de takken

Klaar!

Mamvantwee

Mamvantwee

11-12-2009 om 11:29

Aha

Goed om dit nu te lezen, voordat ik morgen met boom en lichtjes in de weer ga. Meestal denk ik te laat (dus achteraf wanneer ik lekgeprikt ben door duizend dennennaalden en in de knoop zit met een onhandig snoer lampjes) dat ik het de volgende keer eens anders moet doen.

Zo moet het dus, Pandia! Goed idee, dat ga ik morgen proberen.

groet, Mamvantwee

amk

amk

11-12-2009 om 11:38

Handiger

ruim de lampjes netjes op, in de houder die je er bij krijgt. Is even werk, maar levert tijdwinst.

Controleer door even de stekker in het stopcontact te steken of alle lampjes het doen.

en dan vervolgens zoals Pandia of Caroro

Haha

Ik heb de kerstverlichting er net in gewurmd en heb het ongeveer zo gedaan als Pandia en Caroro. Op de helft de snoer in de boom hangen en van daaruit verder verdelen. Overigens heb ik 'oude' en 'nieuwe' lampjes, en de nieuwe lampjes zitten zo dicht bij elkaar op het snoer dat je de meeste niet vast kunt zetten op een tak.

Ik probeer alle lampjes wel altijd vast te zetten, omdat ze dan omhoog staan en beter te zien zijn. Ik geef dus de voorkeur aan mijn oude lampjes (die zitten zo'n 15 cm van elkaar). Nog een tip: trek een paar (huishoud)handschoenen aan als je rode vlekken krijgt van de naalden, zoals ik. (Op je handen dan, niet op je gezicht

Chris

emma k

emma k

11-12-2009 om 12:10 Topicstarter

Gelukt!

Ze zitten erin! Ik heb het gedaan ongeveer zoals pandia en Caroro. Bedankt voor de tips. Toch blijf ik erbij dat het makkelijker zou gaan als er een snoer zou zijn die je los kunt maken bij de stekker.

Inge M

Inge M

11-12-2009 om 19:27

Stekker ertussen zetten

Mijn ex van heeeeel lang geleden heeft de snoeren gedeeld met stekkertjes ertussen. Ik heb dus een enkel snoer dat ik in de boom kan hangen, aan het eind moet ik wel ongeveer uitkomen bij het andere eind. Stekkertjes aansluiten en alles doet het weer.
Dubbele lange snoeren lijken me erg onhandig.

☼Désirée☼

☼Désirée☼

12-12-2009 om 19:10

Een "net"

wij hebben een net, soort raamwerk met op elk punje een lampje...(totaal 100) ideaal!!
1 met neme het midden
2 gooi dat punt over de (plek waar) piek (komt)
3 laat de rest zakken
4 KLAAR
keurig alle lampjes op zelfde afstand van elkaar...super!!
groetjes Dée (die geniet van kerstsfeer in huis)

☼Désirée☼

☼Désirée☼

12-12-2009 om 20:51

Pelle

dan moet jij maar geen net nemen

Nasha 1st

Nasha 1st

12-12-2009 om 21:42

Nee, geen net

heerlijk gehannes met de lampjes die altijd net niet op de plek lijken te zitten waar ze het mooist zitten

Chippie

Chippie

12-12-2009 om 22:10

Ik...

Ik mik de draad met lampjes er van ver af in. Nog geen vijf minuten werk.

Manlief heeft (we woonden net samen) ooit 100 lampjes vastgezet. Het heeft hem drie uur gekost. Ik zou die lampjes er uit halen. Ik beken... ik heb de boom mét lampjes erin weggekieperd.

Arggggggg lampjes ellende

Ieder jaar nam ik me voor die lampjes goed op te ruimen maar ze raakten bij mij altijd in de war. Zo begint het lampjesdrama ieder jaar. Ik draaide ze altijd dubbel als een slinger ronde de boom. Her en der verspreidde ik de lampjes en dan hingen ze prima. Stekker er in en hoppa! Nou niks hoppa, er was iedere jaar wel wat met die k*tlampjes. Of het draad was geknakt of ergens een lampje stuk maar mennnn wat een gedoe iedere keer.
Tot 2 jaar geleden! Ik zag op een kerstrommelmarkt weer de oudewetste vertrouwde kaarslampjes, die heb ik gekocht en wel 2 strengen. Nooit meer in de knoop! Je knijpert ze er binnen een paar minuten in en ze zijn prachtig

Nasha 1st

Nasha 1st

13-12-2009 om 19:38

Kaarslampje

heb ik ook al jaren inderdaad, werkt veel handiger! Maarre, ook die kunnen goed in de knoop zitten hoor!

Gewoon lampjes zonder lus

Wij hebben een snoer binnen-kerstboomlampjes zonder lus.
Mijn man zei enthousiast dat het LED-lampjes waren. Ik was erg benieuwd want LED-lampjes geven vaak zo'n koud licht. Maar dit is prachtig warm licht!!! Volgens mij had hij het bij de praxis gekocht. Absoluut een succes mede doordat het dus géén lus is. De lampjes zaten er zo in.

emma k

emma k

14-12-2009 om 19:19 Topicstarter

Toch maar op naar de praxis

Mijn lampjes zitten dan wel in de boom dit jaar maar ik wil toch wel heel graag een snoer zonder lus. Dus of buitenverlichting of hopen dat ik binnen verlichting zonder lus kan vinden.

Hier ook zonder lus

Gewoon aan de ene kant lampjes en aan het uiteinde van het snoer de stekker. Je loopt heerlijk rondjes rondom de boom en steekt aan het einde van het snoer gewoon de stekker in het stopcontact.
Ik heb 5 snoeren met 80 (kleine) lampjes. En het ziet er prachtig uit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.