Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MLN

MLN

03-03-2009 om 14:37

Handcreme

Wie heeft er voor mij een goede tip? Ik ben op zoek naar een betaalbare handcreme, die echt effectief is. Ik gebruikte tot nu toe altijd doodgewone uierzalf, maar sinds deze winter lijkt dat niet meer te werken. Ik heb echte 'ouwewijvenhandjes'. Ze zijn droog, kurkdroog. Nu ben ook niet echt een efficiente smeerder....zo af en toe voor het slapen gaan een dikke lik uierzalf was genoeg voor mij en had ik weer poezelige handjes. Ben nu echter al een week of drie iedere avond aan het smeren, maar het blijft een drama. Bovendien lijkt het wel of de uierzalf mijn een afdekkende werking heeft, want ik krijg nu allemaal kleine rode bultjes op mijn handen.
Wie heeft ervaring met een goede handcreme? Merk of geur maakt mij niet. Prijs is wel bepalend....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Garnier

heeft een intensief verzorgende handcrème, in een rode tube meen ik. Etos had ze. Heeft lang goed gewerkt, en ik ken meer mensen bij wie die het goed doet. Voor mij is het nu niet voldoende meer, en ik smeer met Lanette/vaseline 50%, op recept, maar daarvoor kocht ik het wel eens zelf in de apotheek (kan dus zonder recept) en ik meen dat die 4,- per tube waren. Insmeren voor het slapen gaan en dan katoenen handschoenen aan.

Kruitvat

merk de oranje tube vind ik erg fijn. Er staat uiercreme op maar je smeert het wel zo weg/in.( E1,50)
Ik heb nu per ongeluk de groene tube gehaald...die is erg dik en smeert alleen fijn in de nacht.

Ik had...

toen ik veel met heftige schoonmaakmiddelen werkte Purol (hand)creme. Erg vet en dik, maar het hielp supergoed.
http://www.drogisterij.net/Purol_handcreme/P/4417063

Dr swaab glyca handcreme

Ik ben fan van dr swaab glyca handcreme. Verkopen ze bij etos, kruidvat enzo. Een jaar geleden ofzo hadden ze een versie zonder kamfer, maar dat zit er nu helaas weer in. De geur is daardoor heel vies, maar de zalf werkt super tegen droge, rode, ruwe handen en ook bij kloofjes.
Kost iets van 5 euro voor pot 100 ml, maar smeert best zuinig.

Guinevere

Guinevere

03-03-2009 om 20:57

Ook glyca

Hier is Glyca van dr. Swaab ook de enige geliefde handcreme. Het lijkt erop dat de huid er sterker van wordt. Zal wel door die kamfer komen. Ik kan 'm echt aanraden.

Ambachtscreme

ambachtscreme is hier favoriet,te koop bij gamma/karwei/super de boer.
het is een handcreme om te gebruiken na het klussen,het is een heerlijke creme die snel intrekt,ik gebruik hem zelfs als bodylotion na het douchen.

Nivea nachtcreme

Ik smeer in de winter voor het slapen gaan mijn handen in met nivea nachthandencreme in (blauwe tube) Ik had schuurpapier en kloofjes, nu niet meer! Nachtcreme, omdat ik een hekel heb aan vette handen overdag, als je overal aan moet zitten.

Marie L

Marie L

04-03-2009 om 08:33

Doliva handcreme

Hier zweer ik bij. Meestal te koop bij de apotheek. Het trekt goed in en helpt enorm.

Succes!

Rembrand

Rembrand

04-03-2009 om 08:56

Jacob hooy

Echinacea Hand en Bodycrème met Aloë Vera.
Ik koop het bij de reform en het smeert heerlijk uit.
Ook hier van die perkamenten handjes als ik niet smeer.
( moet voor mijn werk nogal vaak mijn handen wassen en daar knappen ze ook niet van op ).
M.

Vaseline intensive care

Werkt hier goed. Is zogenaamd ongeparfumeerd, maar heeft een hele lichte, niet onprettige geur. En inderdaad ook Lanette-crème van de apotheek.

Chris

Sini!

Waar koopp je in NL neutrogena?

Het is een merk van Johnson & Johnson, toen man daar nog werkte nam ie altijd veel neutrogena spullen mee uit de 'company shop'. Ik was een enorme fan. Goed en lekker spul allemaal. Maar...hij is inmiddels van werkgever veranderd, en ik heb het spul nog nooit ergens in een winkel gezien!

Ingrid

-Wendy-

-Wendy-

04-03-2009 om 12:55

Neutrogena

Hier kan je Neutrogena gewoon bij Etos of DA kopen. Inderdaad fijn spul. De handcrème (Extra) van Dr. vd Hoog is ook lekker.

Prulletje

Prulletje

04-03-2009 om 20:11

Herbacin

Ik dweep met de kamille-glycerine handcrème van Herbacin. Maar of dat nou een goede tip is? Volgens mij wordt het namelijk alleen in Duitsland en Engeland verkocht. En gelukkig voor mij, ook via Ebay. De prijs is nogal variabel.

Prulletje

Kom ik weer

... met mijn patent-handlotion : de allergoedkoopste creme (uiercreme, handcreme, wat maar) aanlengen met glycerine kamferspiritus tot lotiondikte, en dat in een zeeppompje doen. Na het handenwassen en -drogen een kneepje.
Lijkt op glyca, maar is stukken voordeliger.

Groeten,

Temet

Rustig maar sini!

Ik heb waarschijnlijk helemaal niet goed gezocht 9die verpakkingen uit de J&J personeelswinkel waren ook allemaal amerikaanse, dus ik ging er eigenlijk ook gewoon van uit dat het heirt niet bestond)

Ingrdi (die blij gaat zoeken bij de drogist!)

MLN

MLN

05-03-2009 om 18:41

Poehee

Wat een keus! Het duizelt me... Ik ga zaterdag maar eens op mijn gemak met mijn OOL-lijstje neuzen bij ETOS. Hier moet een winnaar tussen zitten.
Had trouwens in de commodelade nog een tube Lanette-creme liggen. Ooit eens aangeschaft op advies van CB ivm berg van zoontje. Was geen succes want kind had al zoveel haar dat het een heel viezig gebeuren werd. Is dus achterin de lade verdwenen naar komt nu dus goed van pas! Bedankt voor jullie reacties!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.