Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

alleen

alleen

05-08-2010 om 13:03

Hamsters

ik weet niet waar ik dit moet zetten vandaar deze rubriek.
Wij hebben sinds 3 weken 2 hamsters, weten het geslacht niet. Maar in het begin sliepen ze samen, maar gisteravond hadden ze ruzie en 1 hamster had bloed aan zijn poot. Ik heb ze uit elkaar gezet. Maar heeft iemand een idee waarom dit zo gaat.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

05-08-2010 om 13:20

Solitaire beesten

Hamsters zijn solitair levende beestjes, samen gaat zelden tot nooit goed. Ik zou ze elk in een aparte kooi zetten, want dit loopt gegarandeerd slecht af.
Ik spreek uit ervaring. Bij onze eerste hamsters, die volgens de dierenwinkel bij elkaar konden, daarvan is er eentje doodgebeten door de andere.
Sindsdien hadden we 2 kooien staan met in ieder 1 hamstertje.

Dropke

Dropke

05-08-2010 om 15:34

Verschillende soorten

Sommige hamstersoorten kunnen prima met elkaar samenleven, maar andere soorten zijn echt solitair. Je zou voor jullie soort dus even op internet moeten kijken. Zelf hebben we nu een goudhamster en die kun je dus niet bij elkaar zetten,

gr Dropke

Suus

Suus

05-08-2010 om 16:31

Linkjes

Allereerst goed dat je ze uit elkaar hebt gehaald, waarschijnlijk zouden ze anders gevochten hebben tot er een dood was. Dit heeft te maken met het feit dat hamsters solitaire dieren zijn, ze leven alleen.
Soms lukt het om bepaalde soorten hamsters in 2-tallen te houden maar dat lukt zeker niet met hamsters van gelijk geslacht.

Omdat je niet weet of je mannen of vrouwen hebt, is het wel belangrijk dat je dat goed gaat uitzoeken. Als je nl toevallig een man en vrouw hebt, heb je best kansdat het vrouwtje zwanger is en daarom haar man heeft aangevallen.

Voor je je een slag in de rondte gaat zoeken hier wat linkjes :

Op www.forum.dehamster.nl vind je een forum met alle informatie over hamsters en kun je bijv vragen stellen.
Veel jongeren maar wel zinvolle info.

Heb je dwerghamsters ? dan is dit een interessante site : www.dwerghamster.nl

Mocht je meer info willen, dan hoor ik het wel, je mag vragen naar mijn mail adres.

Vic

Vic

06-08-2010 om 10:55

Beetje sullig

Volgens mij is het eerste wat je doet als je een nieuw beestje wilt kopen het opzoeken van informatie. In ieder boek dat je open slaat of internetpagina die je bekijkt over hamsters, wordt gemeld dat je een hamster alleen moet houden. Ook suf van die dierenwinkel trouwens, als je twee hamsters komt kopen en één hok verwacht je toch ook wel een vraag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.