Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ellen

Ellen

19-06-2009 om 15:24

Half-ontdooid vlees; opnieuw invriezen of weggooien?

Mijn dochter heeft gisteren na het uitdelen van ijsjes de deur van de vriezer een stukje open laten staan. Daar kwam ik dus vanmorgen achter. Gevolg: mijn hele, net ingekochte, voorraad vlees half ontdooid. Nu vraag ik me af of ik het vlees weer opnieuw kan invriezen of dat ik beter alles kan weggooien? Ik weet dat het de smaak niet ten goede komt om het vlees opnieuw in te vriezen maar belangrijker vind ik hoe het zit met de bacterieën.

Enfin: vanavond staat er i.i.g. veel vlees en vis op het programma

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dynastie

dynastie

19-06-2009 om 15:36

Ik zou niet opnieuw....

invriezen zonder te bewerken. Bakken en dan opnieuw invriezen kan natuurlijk wel, dan is weggooien niet nodig.

Niet weggooien!

Dat wordt een dagje koken, al het vlees bereiden, en dan opnieuw invriezen. Zonder bereiding kun je het niet opnieuw invriezen.
Groet,
Miriam Lavell

Ellen

Ellen

19-06-2009 om 16:23

Wat stom van mij

Ik had natuurlijk ook zelf op het idee moeten komen om het al het vlees vast te braden en dan opnieuw in te vriezen..

Helaas gaat dat nu niet meer omdat ik al het ontdooide vlees teruggedaan heb in de vriezer. Dit omdat de gad hier pas over 12 dagen de grijze containers komt legen en ik het ontdooide vlees liever niet al die tijd in de vuilnisbak laat liggen...Gaat zo stinken denk ik.

Balen..

i.i.g. bedankt voor het meedenken.

Dan bak je nu toch?

Als je het nog maar net weer ingevroren hebt kun je nu gewoon de pannen op het vuur zetten en aan het kokkerellen slaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.