Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Yaron

Yaron

06-06-2011 om 14:13

Haken, waarmee begin ik?

Overal kom ik leuke gehaakte dingetjes tegen en steeds vaker denk ik dat wil ik ook. Maar wat heb ik voor garen nodig en welke haaknaald(en)? Ik wil kleine hartjes, bloemetjes en als dat goed lukt, ook poppetjes (plat) en dergelijke gaan haken om meisjeskleren mee te versieren. De basisbeginselen ken ik nog wel van vroeger, maar hoe kom ik verder?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ravelry en youtube

Om te beginnen kun je je aanmelden op Raverly . com en filmpjes zoeken op Youtube; crochet. Ik zou eerst garen zoeken wat je wil gaan gebruiken en op de wikkel staat vaak welke breinaald of haakpen je nodig hebt. Ga maar een breiwinkel of zoek een brei webshop. Je kunt je daar ook laten adviseren!

Dorry
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Marie

Marie

06-06-2011 om 17:04

Boek haaktechnieken

Hallo
Paar jaar geleden dit boek bij een "witte boekhandel" gekocht:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/haaktechnieken/1001004004735181/index.html
Het is alleen op dit moment niet meer leverbaar zie ik.
Misschien op Marktplaats?
Het is in elk geval een mooi en duidelijk boek.
succes

Muizemeis

Muizemeis

06-06-2011 om 19:40

Markt

Smmige Pipoosfilialen verkopen katoen, katoen haakt makkelijker dan wol. Of je nu 100% katoen neemt of een mix met acryl maakt niet zoveel uit, je kunt ook katoen van de Zeeman nemen. Je hebt wel een goeie haaknaald nodig, bv van Addi. Ik weet niet bij welke stad je in de buurt woont, maar er zijn zat goeie winkeltjes waar je terecht kunt
Succes Muizemeis

Wilma

Wilma

06-06-2011 om 21:02

In de meeste witte boekenhallen

liggen wel haakboeken. Met de beginsteken, maar ook met bloemen enzo. Ik heb er zoeen van bloemen onlangs gekocht (met het goede voornemen gezellig aan 't haken te slaan ...).

En ik heb hier ook een vraag gesteld op OOL over bloemen haken en kreeg toen leuke sites van YouTube waar ze het héél duidelijk voordoen. Vind je vast nog wel in 't archief!

Groetjes,
Wilma (toch weer 't voornemen even oppoetsen, zó gezellig, ik al hakend op de bank ... )

Yaron

Yaron

09-06-2011 om 20:17

Begonnen, maar

Vandaag heb ik haakkatoen en een haaknaald gekocht en toen dacht ik dat ik wel een hartje kon haken met de beschrijving die ik van internet had gehaald, maar helaas werd het een vreemd bobbeltje. Uitleg over de technieken heb ik al gevonden en geprint, dus vanavond nog maar eens proberen. De witte boekenmarkt had geen boeken over haken, maar wel mooie kleuren haakkatoen. Op Bol.com heb ik het boek "300 haaktips en technieken" van Jan Eaton gevonden, volgens mij is dat het boek wat Marie bedoelt. Het boek is wel te bestellen, nieuw kost het maar € 7,95 en tweedehands vanaf 12,95.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.