Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lorwyn

Lorwyn

14-03-2011 om 09:50

Haken; het wordt steeds krom! haak-kenners gevraagd!

Mijn dochter wilde graag leren haken, en aangezien ik dat vroege ook deed heb ik het haar geleerd.
Nu wordt het werk (een recht lapje) steeds krom, omdat de eerste rij steken (gewoon lossen) te strak zijn. Maar hoe los ik ze ook haak het werkje blijft een beetje krom trekken. Ook als ik zelf een heel lapje maak (ik ben ook aan de slag gegaan).
Aangezien het een tasje moet worden, zou het wel leuk zijn als het begin even lang is als het eind...
Op internet kan ik eigenlijk niet vinden wat ik nu fout doe, maar ik twijfel, begin ik wel goed?
Dus hoe hoor je een lapje eigenlijk te beginnen? Met een rij lossen en dan in ieder steekje verder haken, of moet je misschien om en om steken, of moet ik de lossen nog veel losser doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jolanda123

Jolanda123

14-03-2011 om 10:01

De eerste rij met lossen

Zou je kunnen haken met een dubbele draad.

Dan is de volgende vraag, wat haak je daarna? Halve vasten, vasten, halve stokjes of stokjes?

ishtar

ishtar

14-03-2011 om 10:07

Wat je kan proberen

is de eerste rij lossen met een dikkere haaknaald te haken, en de rest met een dunnere.
Wat gebeurt er als je het perst? Kun je het dan rechttrekken?

Jolanda123

Jolanda123

14-03-2011 om 10:09

En....

Voor de 2e, 3e, 4e rij etc, moet je één, twee of drie lossen haken, afhankelijk van de steek waar je meer werkt.

zie : http://www.hobbyinspiratie.nl/haken.php

en dan de tweede basissteek en de derde basissteek.

Lorwyn

Die (2 a 3) lossen die je aan het begin van de toer moet haken zijn ahw je eerste (halve) vaste of stokje.
Kijk voor leuke patronen anders ook eens op "drops". Daar heb ik menig leuk patroon vandaan gehaald.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.