Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Issie

Issie

18-06-2011 om 07:25

Haarverven en vet haar?

Ik heb wel eens eerder mijn haar laten verven bij de kapper. Op mijn vraag of ik vooraf mijn haar even zal wassen thuis, zei deze dat het beter is om dat niet te doen. Kapper wist mij te vertellen dat de verf beter pakt op haar dat ietwat vet is.
Ik heb dat altijd zo raar gevonden. Is dat zo en wie heeft daar ervaring mee?
Ik moet nodig mijn haar verven (doe het nu zelf), maar het moet ook nodig gewassen worden….dus vandaar mijn vraag

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Framboos

Framboos

18-06-2011 om 08:55

Gewoon verven dus

en als je het geverfd hebt, dan moet je het uitspoelen , dus dan is je haar ook gewassen. Heb toevallig gisteravond kastanje bij mezelf erin gegooid. Prima resultaat - zonder wassen vooraf.
Moet zeggen dat ik geen verklaring heb voor wel of niet vettig voor succes met verf.
In elk geval...succes!

Julia64

Julia64

18-06-2011 om 10:44

Goh

altijd gedacht dat het juist andersom was; dat verf beter "pakte" op pasgewassen haar! Dus heb ik vanmorgen mijn haar gewassen omdat ik het vanavond ga verven, haha.
Maar wat zou er nou waar zijn? Googlen levert tegenstrijdige resulataten op, dus ik ben ook wel benieuwd!

Wat ze altijd tegen mij zeiden, is

dat je minder last van het blonderen hebt, als je hoofdhuid vettig is. Anders kan dit gaan bijten en prikken op je hoofd. En met vettig haar, dus ook een vettige hoofdhuid, heb je hier minder last van.
Maar dit geldt alleen volgens mij alleen met gebruik van waterperoxide.

ishtar

ishtar

18-06-2011 om 12:05

Niet wassen!

Ik waste ook niet mijn haar voor het verven, maar toen een keer wel (nog de avond ervoor ook) en een last dat ik van het verven heb gehad! Jeuken en prikken (en nee, geen blondering) De kapper wist me inderdaad ook te vertellen dat je het beschermende laagje wegwast, en dat de 'bijtende stoffen' dus lekker op je hoofdhuid gaan zitten 'werken'

Merel

Merel

18-06-2011 om 18:51

L'oreal

Nee hoor, op de verpakking van L'oreal recital (die ik altijd gebruik) staat het ook, het moet op ongewassen haar. Dus dat doe ik altijd, doe het nooit op gewassen haar. (en ik doe er ook nog spul in zoals schuimversteviger enzo)

Mijn kapster

zegt ook altijd: haren van tevoren niet wassen. En bij mij gebruikt ze dus ook echte verf, geen spoeling.
Groet,
Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.