Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

cornilla

cornilla

27-09-2010 om 07:11

Haarverf en haaruitval

Help sinds drie maanden begint mijn haar steeds meer uit te vallen. Het breekt gewoon af vooral na het haren wassen. Vroeger had ik altijd highlights laten zetten met folie en nergens last van maar de laatste twee kappersbezoeken heb ik mijn haar helemaal laten kleuren met dit resultaat. Herkent iemand dit en wat kan ik er aan doen om straks geen kalen plekken eraan over te houden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jetta

Jetta

27-09-2010 om 09:06

Komt het wel..

Komt het wel door de haarverf?

Mijn haar is 'n halfjaar geleden plotseling begonnen met uitvallen/afbreken door 'n huidziekte. De kale plekken die dat oplevert (gelukkig nog niet zo veel/groot al is m'n haar wel zichtbaar dunner geworden) gaan ook niet meer weg, daar zijn mijn haarzakjes beschadigd. Ik ben nu onder behandeling bij een dermatoloog.

Ik verf m'n haar al jaren niet meer, vroeger wel veel gedaan maar nooit haaruitval door gehad.

Overigens zijn er duizend-en-één oorzaken voor haaruitval (o.a. hormonale anticonceptie). Dus als je niet kaal wil eindigen dan is het verstandig om toch de huisarts even te laten kijken, gewoon om andere oorzaken uit te sluiten.

Als het wel door de haarverf is groeien de afgebroken haren gewoon weer terug. Daar moet je alleen even geduld voor hebben.

reina

reina

27-09-2010 om 11:09

Comilla

Ook ik heb sinds een jaar ongeveer last van haaruitval (geen kale plekken gelukkig), ik verf het sindsdien niet meer, gebruik sowieso alleen nog hele zachte shampoo eb verder geen andere haarprodukten, maar dat maakt niks uit. Bij mij is het eczeem, ik ben onder behandeling van een dermatoloog, helaas helpt dat nog niet veel. Even langs de huisarts gaan, is mijn advies.

Sterre42

Sterre42

27-09-2010 om 13:34

Kan ook komen door

ander eetpatroon, afvallen.
Toen ik in een paar maanden tijd 11 kilo was afgevallen begon mijn haar dunner te worden. Na een wasbeurt lag de douche vol met haren. Ik schrok me rot.

De dermatoloog zei me toen dat mijn lijf wrs zich moest aanpassen aan het andere eetpatroon en het afvallen, mijn stofwisseling was wat in de war.

Het duurde een paar maanden, maar nu is het een stuk beter. Nog steeds dunner dan voorheen, maar niet meer doorschijnend.

Je doet er goed aan om even bij de huisarts of dermatoloog langs te gaan, dan weet je het zeker.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.