Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

cecile_s

cecile_s

01-06-2009 om 16:07

Haarborstel schoonmaken?

Beetje suffe vraag wellicht, maar hoe vaak en hoe maken jullie een kunststof haarborstel schoon?

Ik haal altijd eerst de haren er uit en leg hem dan in een biotex sopje. Probleem is dat er dan nog steeds van die "stoffige" kringetjes rond het begin (dus niet de uiteinden) van de kunststof haren van de borstel blijven zitten die ik er dan dus handmatig uit kan gaan zitten pielen. Niet echt een klus waar ik vrolijk van word (nl tijdroven). Iemand nog suggesties of andere methodes die wellicht beter werken?

Cecile

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

01-06-2009 om 16:15

Afwasmachine

Hallo
Ik leg borstels zo nu en dan in het bovenste rek - bestekla - van de afwasmachine.
succes

Ieks

haarborstels in de vaatwasser? eh.....waar blijven al die haren dan? in de soepkommen of tussen de vorken?
ik haal de haren eruit ,en was ze mee in de bonte was op 40 graden.1x per jaar koop ik allemaal nieuwe borstels.

marie

marie

02-06-2009 om 09:34

Haren eruit

hallo
Natuurlijk haal ik eerst de haren eruit en dan in de afwasmachine. Dan zijn de pluisjes weg en meteen steriel.
groetjes

cecile_s

cecile_s

02-06-2009 om 13:33

Dank!

voor alle tips. Vaatwasser en wasmachine, ik ga het proberen! Had inderdaad eerder gelezen dat er van alles in de vaatwasser kan. Moet er alleen nog zelf aan denken.
En inderdaad misschien af en toe een nieuwe kopen...

Cecile

Grote handborstel

Ik begrijp welke pluisjes je bedoelt. Ik heb een keer zo'n handborstel (van Sorbo) gekocht en daarmee krijg je het ook goed schoon.

Groetjes,
Vonda

Oeps

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb nog nooit mijn haarborstel gewassen. Ik haal natuurlijk wel regelmatig de haren eruit, maar meer ook niet. En ik had niet echt het idee dat ik onhygienisch bezig was, maar nu ik dit lees twijel ik toch.

groetjes van Charlotte

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.