Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ellen

Ellen

28-02-2011 om 23:19

Haar van zoon ruikt niet lekker

Beetje rare titel misschien; en ik twijfel ook over de goede rubriek maar ik plaats mijn bericht hier toch maar.

Het haar van mijn 12-jarige zoon ruikt nooit lekker. Zelfs niet als hij het dezelfde dag nog gewassen heeft. Hij heeft vrij dik en stug haar. Niet vet. Ik dacht zelf dat hij te weinig shampoo gebruikt maar hij zegt dat dat niet zo is. Hij sport 3x per week en wast het daarna, dus aan de frequentie ligt het niet.

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat hij niet de juiste shampoo gebruikt. Hij gebruikt altijd dezelfde shampoo als mijn man; zo'n shampoo voor hair en body.

Mijn vraag: heeft iemand enig idee welke (lekker-ruikende) shampoo mijn zoon het best kan gebruiken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sofie-Anne

Sofie-Anne

28-02-2011 om 23:34

Beter?

misschien toch beter wassen en uitspoelen, ga eens kijken hoe hij het doet. mijn zoon bleek de helft te wassen..haha

Hier ook niet fris

Het haar van mijn 12 jarige zoon ruikt ook altijd muffig. "Ja, ik neem een kloddertje shampoo in mijn hand, dat laat ik lekker schuimen, dan masseer ik het goed in en spoel het hèèl goed uit hoor!"
De waarheid is dat hij alleen even zijn haar onder de waterstraal houdt en klaar.
Ik heb gezegd dat zijn haar muf ruikt, dat hij het niet goed wast en klaar. Ik verwacht dat als de belangstelling er meer is voor het uiterlijk en fris ruiken het vanzelf wel goed komt.

Schimmeltje?

Jongste had ook van dat haar dat nooit fris rook, ook errug dikke bos.....bleek een schimmeltje te zijn. Iemand tipte me dat, bij huisarts voor wat anders en meteen laten kijken. Betadine anti-bacteriele shampoo gekocht. Die heeft ze gebruikt tot het op was, daarna nooit meer vervelend ruikend haar gehad, ook niet nu ze met gewone shampoo wast.
groeten albana

Kan aan de shampoo liggen

Sommige body en hair douche/shampoo's ruiken erg sterk en eenmaal op het lijf/haar wordt het een onprettig riekend geheel.

En ieder lijf reageert anders op luchtjes. Als ik producten van Dove gebruik, dan ruikt mijn lijf binnen no-time als een oude vaatdoek. Nooit Dove voor mij.

Dus probeer eens een andere, willekeurige shampoo. Even zelf boven de fles ruiken in de winkel wat je lekker vindt ruiken?

Het kan ook zijn, gezien de leeftijd van je kind, dat het een hormonen-kwestie is. Maar dan zou zijn haar ook wat vetter moeten zijn.

koentje

koentje

01-03-2011 om 09:36

Slordig

bij mijn zoon was dit ook; toen ik eens keek hoe dat dan ging met haren wassen bleek dat hij bovenop wat shampoo doet, maar de zijkanten en achterkant van zijn hoofd geheel overslaat.

jula

jula

01-03-2011 om 17:32

Jongens van 12 jaar

Mijn zoon van 12 heeft ook altijd muf haar. Ik denk dat het met beginnende pubertijt en hormonen te maken heeft. Zij oudere broer had het ook en het wordt vanzelf weer normaler.
Op deze leeftijd hebben ze vaak ook nog helemaal geen interesse in persoonlijke hygiene, dat helpt niet mee natuurlijk

jula

jula

01-03-2011 om 17:33

Oeps, sorry beetje veel tikfouten...

in vorige bericht

Vic

Vic

01-03-2011 om 21:59

Hier ook

Ik krijg er bij dochter maar niet in dat een scheutje shampoo ter grootte van een 2 euro muntstuk ruim voldoende is om haar haar te wassen. Ik schat in dat ze ongeveer twee weken met een fles shampoo doet, waarna ze vergeet te vertellen dat de shampoo op is en ze het twee weken alleen maar spoelt met water.

koentje

koentje

02-03-2011 om 08:50

Nou vic

dan bezuinigd ze er vervolgens weer op, mooi toch?☺

Ellen

Ellen

02-03-2011 om 11:23

Controleren...

ben bang dat dat niet gaat lukken. Deur gaat op slot en oh wee als ik toch eens een stukje bloot lichaam van hem te zien krijg

koentje

koentje

03-03-2011 om 11:20

Ja,

stel je voor! Getver!!!
Enige wat je kan doen is besnuffelen als hij net gedoucht heeft. Bij zoon ruik ik stiekem als hij erna bij me komt zitten op de bank; achterkant hoofd; bovenop; hhhhhmmmmmmm hier ruijt het veel lekkerder.
En de rest laat je maar over aan de liefde!

koentje

koentje

03-03-2011 om 11:21

Dat moet zijn

ruikt☺

Katja

Katja

07-03-2011 om 13:45

Ellen simpel controleren

je legt uit dat het niet lekker ruikt en dat je toch even wilt controleren of het niet ligt aan de basis, namelijk het wassen, en vervolgens laat je hem lekker in zijn zwembroek een demo harenwassen geven. Als alternatief dreig je ermee de volgende keer in het zwembad naast hem te gaan staan en dán te controleren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.