Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

16-03-2010 om 10:20

Gv tussendoortjes

Vanochtend een hele strijd met dochter, ze wilde geen appel mee, geschilde appel vind ze na 2 uurtjes niet meer lekker en ze wil iets anders. Alleen ben ik ondertussen een beetje uitgefantaseerd over gezonde glutenvrij tussendoortjes voor haar. Wat ze mag lust ze vaak niet en wat ze lust mag ze niet. Fruit eet ze liever thuis dus wil ze niet mee naar school, rijstwafels lust ze niet behalve de snack a jacks kaas, deze krijgt ze ook wel eens mee. Dan de rijstcrackers van van der meulen die krijgt ze ook wel eens mee. Ontbijtkoek mag ze niet en het is me nog niet gelukt een gv versie te maken die lekker is. De meeste Gv koekjes zijn met chocola en daarom ook niet echt heel gezond. Ik heb altijd gv wafels en cake in de vriezer en af en toe krijgt ze daar iets van mee. Ik heb ook wel van die bakjes gepureerd fruit en die neemt ze ook wel eens mee. Dan houdt het ver op, Wie heeft nieuwe inspiratie voor mij?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ayla

lastig lijkt me. Wat ik zo nog kan bedenken is van die snoeptomaatjes. Niet de kerstomaatjes, maar meer die nog kleiner, tombons. Je kan ze tegenwoordig in elk geval bij de Lidl en de C1000 krijgen.
Verder zie ik bij de C1000 ook weleens van die minikomkommertjes liggen. Misschien is dat ook wat. Verder weet ik niet of ze b.v. smeerkaas met een soepstengel mag. Misschien heb je wel glutenvrije soepstengels en dan een klein bakje smeerkaas om de stengel in te dopen.

Of anders een glutenvrije boterham met beleg. Mijn jongens hebben vaak een boterham mee....want ze hebben al zóóó 'n honger om tien uur.

groetjes van Purk

ayla

ayla

16-03-2010 om 10:31

Purk

snoeptomaatjkes lust ze wel maar vind ze niet lekker om 10.00 uur 's morgens, dat krijgt ze echter wel eens mee voor haar haar broodje bij de overblijf. Idem voor de komkommer.
Soepstengels zou ik wel eens kunnen proberen. je hebt wel van die bakjes met chocopasta en stengels maar die zijn geloof ik voor 1 bakje bijna 5 euro.

Een boterham lust ze alleen als hij warm uit de toaster komt maar een broodje kan misschien wel.

Mamvantwee

Mamvantwee

16-03-2010 om 10:35

idd snackgroente, wij geven vaak worteltjes mee.

Lust ze die zakjes knijpfruit van Zonnatura? Die geef ik vaak mee zodat ze toch fruit binnenkrijgen.

Of rozijntjes, gedroogde abrikozen, van die kaas die je in reepjes kunt trekken (weet even niet hoe ze heten).
Alleen weet ik niet of die glutenvrij zijn.

groet, Mamvantwee

ayla

ayla

16-03-2010 om 10:42

Ze is echt lastig

Ik schaam me bijna, maar ze is echt lastig, gedroogd fruit lust ze niet. Kaas lust ze wel maar niet die kaas die je in repen moet trekken. Ik zou hoogstens wat blokjes kaas en worst in een zakje kunnen doen. Knijpfruit lust ze maar ik pak dan meestal die bakjes fruit van bijvoorbeeld fruitmoesje.

Mamvantwee

Mamvantwee

16-03-2010 om 10:44

Haha

Jij moet je niet schamen voor je dochter hoor! Het is lastig, dat wel, maar in feite haar probleem...
Ik denk nog mee, bij een goed idee zal ik het melden (al denk ik dat je zelf alles wel hebt geprobeerd)

groet, Mamvantwee

amk

amk

16-03-2010 om 10:53

Appel

mijn dochter eet altijd een appel met een gat. Ik haal het klokhuis eruit, en wikkel het geval in vershoudfolie (dat plastic, dat stop ik dan weer in het gat, en zo blijft het prima.

Henriette123

Henriette123

16-03-2010 om 10:54

Uit 2 of 3 laten kiezen

Zou je haar niet uit 2 of 3 tussendoortjes die ze mag, en waarvan jij weet dat ze ze wel lust laten kiezen, en wil ze niet, dan maar niets mee. Mijn gevoel, maar misschien vergis ik mij, is dat jij zo je best doet dat zij er een beetje msibruik van gaat maken. Los daarvan is het natuurlijk sneu dat ze veel niet mag,

Domme vraag misschien.....

maarre...

wat wil ze zelf graag mee naar school?

Ik hoor alleen maar wat ze niet wil of lust. Tja. En dan mag jij bedenken wat ze dan wel mee kan nemen? Ik zou zeggen...laat haar met wat ideetjes komen. Zolang ze niet over wine gums of marsen begint denk ik dat er een boel moet kunnen toch?

En waarom moet een tussendoortje altijd erg gezond zijn? Ik houd (net als mijn kinderen) niet van appels die al uren geleden geschild zijn, en vind sowieso fruit niet echt iets om om 10 uur 's ochtends te eten. Als ze na school fruit eet is dat toch prima? Wat is er dan mis met een snack a jack als 10 uurtje? Of idd wat kaasblokjes? Of een koekje? (je zegt dat glutenvrije koekjes altijd chocola hebben? Wat eet ze dan 'normaal' thuis voor koekjes? Die kan ze toch ook op school eten?

En als je haar soepstengels met smeerkaas wilt meegeven dan koop je toch niet van die kant en klare megadure zooi? Dan geef je haar toch gewoon 2 soepstengels mee en zo'n 'hotelkuipje' smeerkaas? Of zo'n puntje Vache qui rit?

Misschien mis ik iets, maar ik zie het probleem niet zo. En trouwens...je noemt tussendoor wat dingen die ze klaarblijkelijk toch wel ok vindt. Maar 1 of 2 'soorten' tussendoortje is toch genoeg? Als je dochter een snack a jack lekker vindt (en die dingen zijn toch behoorlijk gezond dacht ik?) dan geef je haar die toch elke dag mee?. Het hoeft toch niet een heel gevarieerd weekschema te zijn?

Puck

Puck

16-03-2010 om 10:59

Niet lusten

Tjee, lastig zo'n kieskeurige dochter met ook nog eens minder variatiemogelijkheden dan een kind dat alles mag eten. Maar ff het nu gaat om een kind met een dieetbeperking of niet niet lusten is vooral lastig voor henzelf, op een gegeven moment is het gewoon een kwestie van je neemt DIT mee of je eet maar niets om 10 uur. Het houdt natuurlijk wel een keer op.

ayla

ayla

16-03-2010 om 11:14

Als ze zelf mocht kiezen

Als ze zelf mocht kiezen zou ze cake of wafels kiezen, dat mag ze 1 keer in de week omdat ik het voor vaker te ongezond vind. Verder zegt zij ook eigenlijk dat ze het niet weet. Thuis hebben wel eigenlijk hetzelfde probleem al schil ik daar vaak een appel of maak ik een fruitsalade met wat Multisap eroverheen. Dat vind ze heerlijk als het vers en koud is. Snack a jack is inderdaad prima en eet ze ook vrij veel. Misschien wil ik ook wel te veel afwisseling. GV koekjes hebben wel eigenlijk nauwelijks in huis, hoogstens de lange vingers. Ik vind het idee van wat worst en kaas wel goed en ook de lange vingers met smeerkaas vind ik wel een goed idee. Dat kan ik thuis oom makkelijk realiseren

Http://elkedagglutenvrij.blogspot.com/

Misschien nog wat inspiratie?

Om je een idee te geven hoe wij het doen.. zowel om 10 uur als bij overblijf een boterham (of 2)... bij allebei een verrassing in de vorm van soms een koekje, soms een stukje wortel of kaas of appel.

Door de boterham erbij wordt de snack minder belangrijk.

Is ook een keus natuurlijk, kan je ook iets van vinden of op tegen hebben, maar ach, soms moet je het gewoon maar laten zijn allemaal....

Hanne.

Hanne.

16-03-2010 om 11:22

Sesamkoekje

Ik ben niet goed thuis in de GV keuken, maar volgens mij zie ik de kinderen van mijn vriendin wel eens van die (plakkerige) sesam koekjes eten. Weet niet hoe ze heten, maar het zijn die koekjes die vrijwel helemaal uit sesam zaadjes bestaan. Ik haal ze altijd bij de Xenos. Of een rijstewafel met een plakje kaas.

Of ander fruit, ik maak voor school ook vaak een fruitsalade. Vorkje er bij en het gaat prima

Yta Chalne

Yta Chalne

16-03-2010 om 11:33

Haha rodebeuk

Had je gezien van wie die weblog is, toevallig? Maar, Ayla, ik ken het probleem. Op de weblog die rodebeuk al noemt beschrijf ik mijn zoektocht naar gezonde gv tussendoortjes, en ik kom van alles tegen maar nooit is het echt gezond, helaas. Bekende gv tussendoortjes: de mueslirepen van de Hema (die je bij de kassa vindt), de eat Natural repen (De Tuinen/ natuurvoedingswinkel, keiduur), biFi worstjes, van die knijpyoghurtjes van Danoontje, noten, Glutafin crackers (zonder beleg al lekker). Maar ik blijf zoeken hoor

ayla

ayla

16-03-2010 om 11:36

Yta

had al gehoopt dat je zou reageren.
Ik zag toevallig dat jij de broodjes van DS eet? Hoe maak je die, kun je die direct na ontdooien eten of moeten die eerst nog de oven in?

Yta Chalne

Yta Chalne

16-03-2010 om 11:38

Die van DS zijn meteen echt lekker na ontdooien, geen gedoe met afbakken. Je kunt ze 's ochtends besmeren en dan bevroren meegeven, ze zijn snel ontdooid. De Kaiserbroodjes van DS zijn het beste qua brood wat je kunt krijgen glutenvrij. En ze zijn ook nog lactosevrij.

Yta Chalne

Yta Chalne

16-03-2010 om 11:40

Hier..

..mijn eerste kennismaking met het broodje van DS: http://elkedagglutenvrij.blogspot.com/2009/11/heerlijk-broodje.html

Yta

Natuurlijk weet ik van wie die is maar het lijkt me niet aan mij...

Verder geniet ik te veel van je schrijfstijl om je blog níet te lezen. We gaan ook zo lekker gelijk op (waren in de Krokusvakantie in Domburg, maar een paar km verder naar het NO). En binnenkort beginnen we een woonstyleverhuisadviesbedrijf voor U, toch?

Die rechthoekige Lima-rijstwafels vind ik ook erg lekker, die Sonnenzwerg of hoe het heet moet ik nog eens kopen.

Rembrand

Rembrand

16-03-2010 om 13:17

Citroensap over de appel.

Ik besprenkel de appel van Rembrandszoon altijd met wat citroensap en wrijf het er nog lekker over uit.
Nooit klachten ( en hij is echt een zeurpiet ).
M.

Yta Chalne

Yta Chalne

16-03-2010 om 16:57

Rodebeuk

Dat wordt een fantastisch succes, dat bedrijf. Als we het nou nog een antroposofisch tintje (leuke Duitse naam bedenken > jouw werkje uiteraard) geven dan kunnen we folders in het rek bij de groene winkel duwen. Ik ben er helemaal voor. En zocht je niet net een andere baan? Komt dus nog prachtig uit ook.

Yta (nu echt o.t.)

hahahahahaha. Ja, dan komen we binnen in antrogewaden met ongewassen haar... trekken meteen alle laatjes open, bemoeien ons wat met de opvoeding, keuren de huisdieren af..en de echtgenoten sowieso...laten wat modder achter uit onze stevige stappers...en raden af om te verhuizen ivm de gunstige aardstralen ter plaatse.

ja, dan kan zo'n klant er echt weer even tegen.

Wat had je gedacht, 400 euro voor een intake? Is dat redelijk?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.