Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Balletmama76

Balletmama76

05-03-2010 om 09:14

Grrrrr, aso-hondeneigenaar!

Ik heb echt niks tegen honden, heb er zelfst een, waar ik zielsveel van hou - maar sommige eigenaren zou ik het liefst achter het behang plakken.

Zoals deze meneer, die ik vanochtend weer tegen kwam. 50 meter verder zijn velden, waar ie zijn 2 grote DHs los kan laten lopen, zonder dat ze iemand lastig vallen. Maar meneer vindt, dat ie het recht heeft, om zijn honden hier in de wijk los te laten lopen.

Hij is hier al meerdere keren op aangesproken door andere buren, het zijn ook geen lievertjes, terwijl ik dol ben op DHs, om deze 2 maak zelfst ik een grote boog. Een van deze honden had al een keer een kind gebeten hier in de wijk, maar nee hoor, dat betekend niet, dat ze nu aan de lijn zitten ofzo.

Vanochtend zag ik dus, dat deze honden doodleuk door de tuinen van de buren zaten te struinen. Meneer kwam om de hoek, volledig niet onder de indruk hiervan. Ik hem dus aangesproken, dat zijn honden door de tuinen van de buren aan het lopen waren en de buren dit zeker niet op prijs stellen.

Zei ie toch doodleuk: "Ik zag het niet, ik was nog om de hoek."

Ik: "Dan is het misschien een goed idee, om ze aan de lijn te laten? Of tenminste te zorgen, dat ze niet door tuinen van andere mensen lopen?"

Blijft ie volhouden, dat ie het gewoon niet zag. Hou je honden dan dichter bij je.

Ik bleef ook volhouden dat ie zijn honden of beter onder controle moet houden of gewoon aan de lijn. Geeft ie mij nog een grote bek ook en zei tegen mij: "Zoek het maar uit, trut."

Iederen hier in de wijk heeft een hekel aan hem omdat ie zijn honden altijd los laat lopen hier, ben nu toch aan het overleggen, om wat buren bij elkaar te roepen en de wijkagent in te schakelen.

Ben zoooo pissig nu, dat soort figuren verknoeien het echt voor andere hondeneigenaars.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vervelend hoor

maar heel goed dat je er wat van hebt gezegd en bespottelijk wat die man terug zei, wat een eikel. Hopelijk gaan meer buren hem er op aan spreken, misschien moet je dat wat aanzwengelen, je kan eventueel ook een wijkagent en de buurtvereniging inlichten misschien kunnen ze er wat mee.

Hier geen los lopende honden maar wel af en toe een poepende hond midden op straat, zo vies ! vooral als het tussen de bandjes van de kinderwagen zit, bah.

reina

reina

05-03-2010 om 09:56

Wijkagent

Ik zou deze klacht zeker doorgeven aan de wijkagent, want als buren los je het niet op. Oervervelend, zulke mensen!

Jesse_1

Jesse_1

05-03-2010 om 10:44

Eh...

Als hij zijn (niet-zo-vriendelijke) honden los laat lopen in de wijk en weigert ze aan te lijnen zou ik zeker de wijkagent erbij inschakelen.
"Ik: "Dan is het misschien een goed idee, om ze aan de lijn te laten? Of tenminste te zorgen, dat ze niet door tuinen van andere mensen lopen?"
Blijft ie volhouden, dat ie het gewoon niet zag. Hou je honden dan dichter bij je.
Ik bleef ook volhouden dat ie zijn honden of beter onder controle moet houden of gewoon aan de lijn. Geeft ie mij nog een grote bek ook en zei tegen mij: "Zoek het maar uit, trut.""
Persoonlijk vind ik nog dat je te vriendelijk bent. Hij MAG de honden niet los laten lopen!!! Dus ik zou gewoon zeggen: "Mijnheer, honden hóren hier aangelijnd te zijn".
Als één van de honden al eens een kind heeft gebeten, is er toen geen aangifte gedaan? Ik meen eens gehoord te hebben dat honden na een bijtincident altijd afgemaakt moeten worden (maar dat kan ook een klok-en-klepel geval zijn).
Jesse

Balletmama76

Balletmama76

05-03-2010 om 14:23

Jesse

"Als één van de honden al eens een kind heeft gebeten, is er toen geen aangifte gedaan?"

Dat weet ik helaas niet, maar het is echter uit te vinden, het gaat namelijk om een jongetje, dat bij mijn vriendin thuis speelde (zij woont ook hier in de wijk).

Het reutje is bijzonder aggressief en kan nogal niet met mijn hond (ook een reutje). Het is zelfst een keer gebeurt, dat ie op mijn AANGELIJNDE hond dook en hem een knauw gaf. Gelukkig mankierde mijn hond niks, maar natuurlijk heeft ie nu echt een schurfthekel aan het reutje.

Ik ga echt effe met enkele buren praten en proberen, dat we dan met z'n allen naar de wijkagent gaan.

Het is nogal een kinderrijke wijk hier, deze man woont niet eens hier, maar in de buurtwijk. Op warme dagen stuurt ie dan nogal zijn zoon (13 of 14) onzere wijk in, met de 2 honden en natuurlijk lopen ze dan ook los.

Balletmama76

Balletmama76

05-03-2010 om 14:45

Enne

"Persoonlijk vind ik nog dat je te vriendelijk bent."

Was ik alleen maar op het begin hoor - toen ik doorhad, dat meneer niet voor rede vatbaar is, werd ik ook wat feller en minder vriendelijk...

Het is gewoon te zot voor woorden, wij hadden ook een erg lieve DH tot laatste zomer, totdat zij aan kanker overleed. Zij was de type hond, waar je op haar staart kon staan en zij bleef gewoon geduldig wachten, totdat je je voet weghaalde. Maar nog steeds, zij was altijd aan de lijn binnen de wijk. Niet omdat ik haar niet vertrouwde, maar omdat zo'n grote hond nogal intimiederend kan overkomen als ie losloopt en het staat uiteraard niet op de voorhoofd van zo'n hond, of ie wel of niet lief is.

En ik ben echt niet makkelijk onder de indruk van honden, ik aai ook Staffords, DHs, Mastinos, Kangals, Pitbulls, ben op goede termen met alle honden in mijn postwijk (en dat zijn echt een heleboel) en kan sowieso nauwelijks langs een hond gaan zonder effe te aaien - totale hondengek dus. Tot op deze 2 DHs dan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.