Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sinilind

Sinilind

28-12-2008 om 20:34

Grrr... ik haat klm!

Vanochtend moesten we ons melden om 5.45 (iek) op het vliegveld in Tallinn, de vlucht naar Amsterdam moest rond 7 uur opstijgen. AMaaaiiii wat een gedoe! Ten eerste deed het computersysteem in Tallinn niet en alle bagage moest met de hand ingecheckt worden (joepie...). De vliegtuig was ook prop en propvol, het voordeel was dat we business gevlogen hebben (helaas in een Fokker 70 nog steeds even krap maar wel lekker ontbijt maar dan.. eerst moesten 2 mensen uit het vliegtuig want overgeboekt, dus... daarna kon hun bagage niet gevonden worden. Vertrokken uit Tallin met ruim 90 mn vertraging, ok, maakt niet uit, we zatten lekker met de Volkskrant en de DS van zoonlief ons te vermaken. Bij aankomst bleek echter dat ons bagage (met uitzondering van mijn koffer) achtergelaten was in Tallinn omdat het vlietuig te vol was. Ik snap het even niet. Iedereen 20 kg bagage, als het goed gepland is kan het toch allemaal mee?
Afin, onze koffers (met de kerstkados erin, tranen van zoon dus die het even zonder zijn nieuwe Lego moet doen) schrijnen ergens tussen Oslo en Tallinn te zitten (???) en hopelijk krijgen we ze terug, dinsdagochtend zouden we naar Parijs vertrekken om oud en nieuw bij mijn moeder te vieren...
Afin.
Het was wel een leuke vakantie daar in Estland, we hoesten allemaal nog best wel veel maar verder was het eerlijk om daar weer te zijn.
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda

Linda

28-12-2008 om 20:50

En Sini, wat is nu eigenlijk je grootste probleem? Dat je koffer er nog niet is ofzo??
Pfff, je klinkt mij als overwend kind eerlijk gezegd!!
Sorry hoor, maar er gaat even iets anders dan anders, en dan gelijk de KLM haten?
Wees blij dat je een lekkere vakantie hebt gehad, en a.s dinsdag weer, veel mensen zullen jaloers op je zijn, en maar lekker klagen.....
groetjes Linda

Welkom terug

sini!
Blij te horen dat jullie iets beterder terugkomen dan dat jullie vertrokken zijn.

Wel balen van je koffer zeg........ zou het de tijd van het jaar zijn?
Collega is naar canada vertrokken, ruim 20 uur over gedaan ivm vertraging. Eindelijk aangekomen..... ja hoor, koffer weg... hihi

gula

Guinevere

Guinevere

28-12-2008 om 21:04

Jee linda

Jee Linda, wat is jóuw probleem eigenlijk? Ik ga verder maar geen woorden verspillen maken aan jouw reactie.
Sini, zou me niks verbazen als ze morgen al op de stoep staan met de koffers...gelukkig dat jullie in Estlandia een beetje zijn opgeknapt. En...als je koffers dinsdag nog niet terug zijn, ga ik met alle liefde in jouw plaats naar Parijs hoor....

reina

reina

28-12-2008 om 22:38

Kan me voorstellen

Ik kan me voorstellen dat je baalt. hoor, vertraging, heel druk, koffer nog niet thuis etc. Maar je bent in elk geval weer thuis, welkom terug!

Yta Chalne

Yta Chalne

28-12-2008 om 22:42

Je weet vast...

...dat je via de website kunt zien waar je koffer is, en welke route hij aflegt?

Mayte*

Mayte*

28-12-2008 om 22:49

Het voordeel

is dat je niet zelf hoeft te sjouwen en dat je koffer morgen hoogstwaarschijnlijk al bij de deur gebracht wordt.

Wij hadden het in september ook. Onze twee rugzakken waren op de weg terug niet meegekomen (Lufthansa). Omdat we toch naar huis gingen, vond ik het eigenlijk wel makkelijk. Zo de trein in, zonder gesjouw. Die rugzakken vol wasgoed kwamen de volgende dag al per koerier.

Welkom terug. Geniet maar van het weer thuis zijn. 't Komt vast allemaal zo weer goed.

Inderdaad mayte

het is gewoon irritant als je op Schiphol staat te wachten op die ene laatste koffer. De band draait, alle andere passagiers zijn weg en jij staat daar nog te koekeloeren. Je voelt al aan je water hoe laat is en dan sjok je dus naar die balie om alle gegevens in te vullen, het plaatje aan te wijzen van de koffer die het meest op de jouwe lijkt. Op hoop van zegen kan je dan naar huis.

Bij ons gebeurde het ook weer afgelopen herfstvakantie. En inderdaad...ik heb na vijf minuten geroepen...dat scheelt weeer even wassen. Want dat is eigenlijk al wat er in zit...vuile was.

Sini ik snap zeker je irritatie...grrr...morgen komt je koffer vast en zeker. Kan je hem weer pakken voor dinsdag

Groetjes van Purk

kaaskopje

kaaskopje

28-12-2008 om 23:41

Wat een ellende

Ik kan me ook voorstellen dat je flink de smoor in had en hebt hoor. Als je dan moet vliegen laat het dan gewoon goed verlopen. Ja toch? Ik had dit eigenlijk totaal niet verwacht van de KLM.
Fijn dat de vakantie geslaagd was.

Chantelle

Chantelle

29-12-2008 om 00:03

Looking at the bright side of life...

De vertrektijd dat wist je van te voren. We kunnen niet allemaal om 12.00 uur de lucht in.

Vliegtuig propvol? So what? Dat lijkt me de bedoeling. Wees blij anders worden die vliegtickets alleen maar duurder. En het is een stuk beter voor het milieu.

Eerst moesten 2 mensen uit het vliegtuig want overgeboekt? Wees blij dat jij er niet uit hoefde. Volgens mij is het bij alle maatschappijen de regel dat er enkele plaatsen worden overboekt omdat er altijd mensen niet komen opdagen.

Negentig minuten vertraging? Tja, wat is 90 minuten?
Koffers weg? Tja, beetje lastig. Maar wees blij dat het niet op de heenweg was. Het wordt vast keurig opgelost.

Dinsdagochtend zouden we naar Parijs vertrekken om oud en nieuw bij mijn moeder te vieren... Nou, dat is toch super! Een stel koffers is echt wel te lenen hoor?

Ja, ik vind dus ook dat je een beetje verwend overkomt. Je hebt een leuke vakantie gehad, de feestdagen doorgebracht met je familie, mag over een paar daagjes naar Parijs en je zeurt over... ja, over wat eigenlijk? Kom op, get a life!

En daarom vliegen wij geen klm meer...

We zitten heel regelmatig in het vliegtuig, en ja, KLM is de snelste directe verbinding. Maar wat een service voor die smak geld die je er voor moet neerleggen...

Vorig jaar om deze tijd hebben we van 19.30 tot 01.00 in het vliegtuig zitten wachten. Zonder eten en drinken, want dat mocht niet uitgedeeld worden i.v.m. onze veiligheid. HEEL gezellig als je met twee vermoeide hongerige en dorstige kinderen reist (want die reservekaakjes die ik altijd bij me heb zijn zo op, en drinken mag je niet meer meenemen).

De heerlijke rustpauze van 3 uur die bij het overstappen gepland was viel dus ook in het water...overgeboekt op overjarig vliegtuig.

En natuurlijk de koffers een dag later. Maar goed dat ik dag extra in de hoofdstad gebleven was, zodat ik de koffers in ontvangst kon nemen, want anders waren ze van z'n lang zal die leven nooit op ons eiland aangekomen.

En dan klaag je bij de KLM...want o, ja de lang van te voren bestelde en een dag van te voren nog bevestigde kindermaaltijden waren natuurlijk OOK niet aan boord...kun je een paar FF-mijlen krijgen (en die krijg je dus nooit ingewisseld).

Wij pakken tegenwoordig lekker de ICE naar Dusseldorf of Frankfurt en laten ons voor veel minder geld flink verwennen.

O, en voor mensen weer gaan zeuren: ja hoor we zijn verwend en we gunnen andere mensen even goed dit soort reisjes hoor.

Koffers te laat in Nederland vind ik nooit zo erg...hoef ik ze niet in de trein mee te slepen.

Kiki

Kiki

29-12-2008 om 08:21

He sini

Ik heb het ook een keer gehad. Toen werd de koffie de dag daarna thuisgebracht. Je hebt hem dus wel voor morgen denk ik.
Maak je geen zorgen.

Voortaan via Brussel vliegen. Dat doen wij tegenwoordig. Dat is een uitkomst. Geen KLM meer, geen lange wachttijden op Schiphol en geen vliegtaks.

Groetjes
Kiki

Helemaal niet verwend

KLM heeft inderdaad vaak wat en je betaalt een smak geld voor die tickets. Ik vlieg regelmatig vooral Engeland - Nederland via easyjet/ryanair etc. en toen ik vorig jaar voor het eerst weer KLM vloog was het gelijk raak, mensen waren te laat aan boord, vliegtuig niet op tijd weg en ik moest schiphol over rennen om mijn aansluitende vlucht te halen. En nee daar werd niet bijgeholpen. Gelukkig stond mijn vader stampij te schoppen bij de aansluitende vlucht, anders had ik het niet gehaald.

Ik vind dat je als je een ticket boekt, vooral bij KLM, je mag verwachten dat de vlucht op de geboekte tijd weggaat, je er niet afgeschopt wordt en je bagage tegelijkertijd met je aankomt.

Al die basisdingen heb ik met easyjet bijvoorbeeld nog nooit problemen meegehad.

Als ik Sini was zou ik een klacht indienen. Met een beetje geluk sleep je er een voucher uit.

Mariel

ol3

ol3

29-12-2008 om 13:03

Ongeacht maatschappij

hebben ze allemaal weleens vertraging maar het lijkt idd wel dat de KLM het wel vaker bont maakt...ik denk echter als je de statistieken er bij pakt het wel mee zal vallen...ze hebben uiteindelijk gewoon heel veel bestemmingen, meerdere vluchten per dag etc dus dan is de kans op vertraging gewoon aanwezig.

ik ken ook genoeg negatieve verhalen over de zogenaamde lowcoastairlines zoals Rynair en Easyjet!!

als je het over service hebt dan vind ik het een ander verhaal; met name de aziaatische maatschappijen zijn wel vriendelijker, beenruimte is in de economyklasse gewoon meer etc.

het kofferverhaal vind ik wel erg vreemd; ze maken uiteindelijk van te voren al een berekening hoeveel bagage en hoeveel vracht er mee gaat dus ik denk dat je hier idd best een klacht over in kan dienen maar die vertraging van 90 minuten zullen ze niet veel aan doen denk ik!

Andere maatschappijen

Wij hebben met andere maatschappijen dergelijke vervelende dingen ook wel meegemaakt. Maar wat je de KLM wel mag verwijten, is dat zij duur zijn ten opzichte van veel anderen (dan heb ik het nog niet eens over RyanAir en dergelijke), maar niet aanmerkelijk betere service bieden. Waarom betaal je dan zoveel?

Nuancering

Ik snap wel dat Sini even stoom wil afblazen, maar ik wil ook even wat nuanceren:
De bagage-afhandeling vindt plaats door de luchthaven en dat is dan bijvoorbeeld Schiphol en niet de KLM (dit zijn 2 verschillende bedrijven!). Het zoekraken van koffers wordt daardoor meestal niet veroorzaakt door de vliegmaatschappij maar door de luchthaven!
En over het gewicht aan bagage dat meekan: Natuurlijk weet de gezagvoerder hoeveel kg bagage hij per passagier kan verwachten, maar de vooraf onbekende factor is meestal de hoeveelheid brandstof die wordt meegenomen. Als er slecht weer wordt voorspeld nemen ze extra brandstof (dus gewicht!) mee om te kunnen uitwijken naar een ander vliegveld. Deze extra veiligheid kan wel eens ten koste gaan van een stel koffers.

Brussel is duur voor ons

Zuidoost Azie is echt het goedkoopst via Duitsland.

Al vliegen we volgend jaar via Stockholm...met overnachting daar erbij nog steeds goedkoper dan KLM...

Yta Chalne

Yta Chalne

30-12-2008 om 12:14

De meeste bestemmingen..

..zijn via Duitsland het goedkoopst. En in Düsseldorf ben je zo met de trein, nog handig ook. Brussel is voor heel veel bestemmingen even duur of duurder (maar wel ook heel prima bereikbaar per ov)

Guinevere

Guinevere

30-12-2008 om 12:24

Voordeel brussel

Het voordeel van Brussel (tov Schiphol) is dat je veel korter van te voren aanwezig hoeft te zijn. Dus als wij daarheen gaan, gaan we feitelijk op dezelfde tijd weg als wanneer we naar Schiphol moeten. En we hoeven dan niet zo lang rond te hangen op het vliegveld, ook wel fijner.

Frankfurt-fan

Binnen 4 uur van Rotterdam ben je er met de ICE. Op het perron staan bagagekarren (op Schiphol MAG dat niet eens meer...) - de lift in, 50m lopen en je kunt al inchecken. Kun je lekker koffervrij verder de luchthaven verkennen. Groot schoon, duidelijk.

Nadeel van Dusseldorf en Brussel is de overstap met de trein.

urs09

urs09

30-01-2009 om 16:53

Even een nuance op de nuancering...

Elke luchtvaartmaatschappij besteedt het laden en lossen van de vracht/bagage uit aan zogenaamde bagageafhandelaren.
Een luchthaven is dus NIET verantwoordelijk voor het zoekraken van bagage maar de luchtvaartmaatschappij zelf.

Kijk op eens op de website van Schiphol: http://www.schiphol.nl/Vluchtinfo/Luchtvaartmaatschappijen/Luchtvaartmaatschappijen.htm en klik op een luchtvaartmaatschappij uit de lijst.
Dan zie je de betreffende afhandelaar staan.

groetjes,
Urs

Parijs

"Wie gaat er nou vier uur in de trein zitten om het vliegtuig naar Parijs te nemen? "

Wie gaat er nou met een vliegtuig naar Parijs?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.