Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tirza G.

Tirza G.

02-10-2010 om 15:40

Grotere hoeveelheden brood roosteren?

Kan dat, en zo ja, hoe dan? Ik heb een broodrooster waar twee bammen in passen. Maar als ik 20 bammen oid wil roosteren, schiet dat niet echt op. Hoe kan ik dat anders aanpakken? Ik heb een heteluchtoven met grill. Gewoon plat uitleggen en dan 2 minuten op 200 gr ofzo?

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tirza

Mijn moeder deed dat idd onder de grill. Hoogte maakt heel veel uit, in mijn herinnering moest je, vooral als de grill goed warm was (na een kwartier ofzo) echt erbij blijven. Als we met veel andere dingen bezig waren zetten we het rooster wat lager.

Fianna

Fianna

02-10-2010 om 16:08

Kan

het wordt dan wel anders dan in de broodrooster is mijn ervaring, wat droger ofzo, denk vooral door de heteluchtfucntie. Wat wij hebben is een broodrooster waar je 4 boterhammen tegelijk kunt roosteren. Misschien nog niet ideaal als je er 20 moet roosteren, maar het gaat in elk geval wel 2 keer zo snel dan met wat je nu hebt

Fianna

Fianna

02-10-2010 om 16:10

Oja

ik lees dat je ook een gril functie hebt. Daar zou ik dan eerder voor kiezen dan voor de oven functie.

reina

reina

02-10-2010 om 16:41

Ik leg ze gewoon in de oven onder de grill, niet te hoog, dan worden de randjes snel zwart. Als ik brood rooster voor bij warm eten smeer ik 1 kant in met olijfolie en evt daarna besmeren met een doorgesneden knoflookteentje, mmm!

Vera*

Vera*

02-10-2010 om 17:30

Lenen?

Als het eenmalig is kun je misschien ook wel broodroosters lenen hier en daar.

Over dat lenen

.. zet ze dan niet tegelijk aan want dan vliegen gegarandeerd je stoppen eruit. Een apparaat dat snel opwarmt geeft per definitie een piekbelasting op het electriciteitsnet. Vijf broodroosters - vijf pieken bijelkaar.

Vriend van mij heeft zo de boel opgeblazen met een paar waterkokers en koffiezetapparaten op zijn schuurbruiloft. Donker!

Tirza G.

Tirza G.

02-10-2010 om 20:57

Gelukt!

Nou jaaaaaaa dat ik dit nou niet eerder heb bedacht, ik heb grill+hetelucht aangezet, 200 gr, krap 2 minuten per kant en het was lékker. Dit opent perspectieven

Tirza

Wat voor perspectieven

Ga je een bed and breakfast openen of zo?

Mariel (immer nieuwsgierig)

Tirza G.

Tirza G.

02-10-2010 om 22:35

Nee joh

Lekker brood overal bij roosteren met lekkere dingetjes er op. Olietjes enzo. Ik en een bed en breakfast. Ik dácht het niet.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.