Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Grote beker die niet lekt?

Ik weet dat het onderwerp "bekers die gegarandeerd niet lekken" hier al vaker is langsgekomen en volgens mij zweren de meesten bij Mepal bekers. Maar die dingen zijn niet groot, maar iets van een kwart liter. En zoon heeft een continurooster met twee pauzes, ik geef graag wat meer mee, zeker in de zomer. Is er een beker/fles oid van een halve liter die niet lekt en door een vijfjarige zelfstandig te openen en te sluiten is? Twee bekers mee vind ik niet handig, eigenlijk, liever gewoon éen grotere.

Tips, iemand?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

07-01-2011 om 11:16

Hema en sigg

De hema heeft een rietjesbeker van ruim 300 ml. Geen halve liter maar toch weer wat meer.

http://www.hema.nl/nl-nl/home/zoekresultaten/product.aspx?productid=33590915

Lekt hier alleen als ze er flink in knijpen.

Sigg heeft ook mooie flessen met schroefdop. Zij zelfs iets meer dan een halve liter.
http://www.swissoriginal.eu/sigg-drinkfles-traveller-bottle-blue-06l.html\

BEn overigens wel benieuwd waarom je geen 2 bekers wilt. Werkt hier perfect, en minder kans op lekken.
(niet goed op de beker gedraaide dop is minder erg als de beker leeg is).

Temet

Temet

07-01-2011 om 11:58 Topicstarter

Sigg

Aan sigg heb ik ook gedacht, maar ik heb zelf zo'n siggfles en er moet wel enige kracht gezet worden om dat ding open te krijgen. Dat lijkt me voor kleuterzoon niet te doen eigenlijk. Kan ik natuurlijk thuis uitproberen bedenk ik me nu. Die dingen zijn er ook in kekke kinderdesigns.

Groeten,

Temet

Prakje

Prakje

07-01-2011 om 12:43

Wij gebruiken drinkflesjes van de super

Onze zoons (7-9 en 11) krijgen al jaren een flesje mee van bijv. sportdrank of cola. Met of zonder 'drinkdop'. Eens in de zoveel weken mogen ze in de supermarkt allemaal een nieuw flesje uitzoeken waar ze dan weer een aantal weken mee doen. Ik doe daar dagelijks aanmaak of een sapje naar keuze in. Het lekt nooit en kost 'niks'.

Ik geef overigens aan de jongste 2 kleinere flesjes mee, 1 voor de kleine pauze 1 voor de overblijf. Beiden met een drinkdop erop, dan hoeft hij de fles niet te openen en vooral weer te sluiten.

Chippie

Chippie

07-01-2011 om 12:49

Prakje

Was je die flesjes dan iedere dag af? Ik heb ooit een onderzoek gelezen over hoe vies waterflesjes zijn die steeds weer worden gevuld. Je zit er steeds met je mond aan en het wordt nooit tussendoor gewassen.

Hier gewoon twee bekers. Temet, drinkt je zoon in pauze en bij lunch dan hetzelfde?

Chippie

Chippie

07-01-2011 om 12:50

Ik zag laatst...

Volgens mij hebben ze van Mepal (?) een grote RVS lunchbox met grote beker oid.

Chippie

dat onderzoek was betaald door de flesjevulindustrie en ging uit van de situatie dat je nooit flesjes wast maar gewoon keer op keer hervult aan de kraan.. bleeh...

Wij gebruiken ook die flesje her na ze in de vaatwasser te hebben gezet.

Sigg gaat hier mee met zoon van 5, Temet. Kwestie van niet te hard dichtdraaien. Bidonsluiting van Sigg is veel moeilijker te openen dan de normale doppen, dus die heb ik bijgekocht.

Ik zou niet zo snel één grote fles meegeven. Als ze de fles helemaal leeg drinken in 1 keer heb je minder kans op knoeien. Bovendien kan je dan de fles minder hard dichtdraaien als je ze op school in de bak/op de tafel zet, omdat zoonlief er niet meer aan zit verder.

margje van dijk

margje van dijk

07-01-2011 om 13:37

Tupperware

Volgens mij zijn ze nergens te krijgen maar een jaar geleden of zo kwam mijn man thuis met een Tupperware beker van een of andere braderie, en dat is een geweldig ding. Kan volgens mij haast wel een halve liter in maar ziet er toch uit als een gewone beker. Ik neem 'm elke dag zelf mee

Toch zou ik ook gewoon voor 2 bekers gaan. Inderdaad, wat iedereen al zegt, het risico op ongelukken is véél kleiner. Als je zoon al moeite heeft met een Sigg dop, dan zal hij ook moeite hebben een bekerdeksel lekvrij terug te doen op een niet lege beker. Tel uit je winst. Hier heeft ook iedereen twee trommels en twee bekers. Je vaatwasser wordt er alleen wel wat erg vol van (dat scheelde toch een hoop, in de kerstvakantie).

Margje

Minet

Minet

07-01-2011 om 14:08

Idd tupperware

er gaan niets boven de ouderwetse tupperwarebekers, hier alweer 13 jaar in gebruik. en wel 4 stuks, elk kind had er altijd gewoon 2 mee naar school.

liora

liora

07-01-2011 om 16:29

Kampeerwinkel?

Kan me voorstellen dat daar allerhande veldflessen te krijgen zijn!

Prakje

Prakje

07-01-2011 om 18:05

Wassen....

uiteraard worden de flesjes elke dag gewassen . Ik spoel ze een aantal keer om met heel heet water en de dop gaat in de vaatwasser.

Overigens heb ik ook ervaring met Tupperware bekers, maar daar ben ik mee gestopt. Mijn kinderen krijgen de dop er nooit goed op met lekkage als gevolg, altijd een natte, plakkende tas... jakkes!

Nu dus nooit meer lekkage in de tas

Anonix

Anonix

07-01-2011 om 20:21

Hier..

hebben de kinderen een 0,6L SIGG-fles! Ik vind ze ideaal! De beschermdop klik je eraf en de tuut draai je 'n klein stukje open, niet zwaar en zeker te doen voor 'n kleuter. Helaas hebben ze tegenwoordig een nieuwe beschermdop en die is minder duurzaam dan de oude serie doppen... Maar je hebt de dop niet nodig tegen het lekken.

Die van m'n oudste is nog als nieuw en die van de jongste ziet eruit alsof hij onder 'n vrachtwagen heeft gelegen... deuken, verf eraf. Maar ze doen het allebei nog even goed (en gaan hier gewoon de vaatwasser in).

Rina

Rina

07-01-2011 om 21:54

Dopper

Mijn kinderen gebruiken de Dopper. Echt ideaal en goed schoon te maken.
http://www.dedopper.nl/

Schoolmelk

verder krijgen ze hier bij de overblijf drinken dus ik geef geen drinken mee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.