Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Guinevere

Guinevere

28-10-2010 om 12:38

Groot halloweengerecht

Wie heeft er een ideetje voor een groter Halloweengerecht? Geen liflafjes zoals b.v. afgehakte vingers, maar iets waar meerdere mensen hun maag mee kunnen vullen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pompoensoep

.. zou ik denken.

Groeten,

Temet

Guinevere

Guinevere

28-10-2010 om 13:05

Inderdaad, maar..

Inderdaad, pompoensoep is onontbeerlijk. Alleen neemt iemand anders die al mee....
Gewoon een aardappelsalade in de vorm van een doodshoofd kan natuurlijk ook?

Hersenen

Op de website van de Lidl staat een fantastisch hersengerecht. Ook voor grote groepen te maken.

fladder

fladder

28-10-2010 om 19:37

Heksenvingers

Google eens op het recept van zandkoekjes. Maak langwerpige, vingervormige koekjes met een "laklaagje" van geklopt ei en een halve amandel als nagel en bak ze af volgens het recept. Op de bakplaat laten afkoelen.

Beesten

Lange glibberige beesten (zwarte spaghetti) met bloedsaus (tomatensaus) met ingewanden(gehaktballetjes)!

Ogen?

Spaghetti met oogballen
Spaghetti die naar je kijkt .. EEK !

Ingrediënten :
•350 g gehakt
•1 kopje broodkruimel
•1 eetlepel ketchup
•1 ei
•peper
•0.50 theelepel oregano
•gevulde olijf
•spaghetti saus
•water
•zout
•spaghetti
•boter

Bereiding :

Laat de oven voorwarmen op 175C. Mix het gehakt, broodkruimels, ketchup, ei, peper, en oregano in een grote kom. Maak van deze mengeling 18 tot 24 balletjes. Duw in deze balletjes een olijf. Je kan bijvoorbeeld olijven gevuld met feta gebruiken. (het moet op een oog lijken) Plaats de balletjes in een ovenschaal en overgiet met spaghetti saus. Je kan saus uit een blik gebruiken of zelf je saus maken. Hier vind je een receptje om bolognese-saus te maken. Bak de ballen met saus ongeveer 45 minuten in de oven. Kook de spaghetti. Verdeel de spaghetti over de borden en leg de oogballetjes met de irissen naar boven erop. Lepel de saus er rond.

Ik kwam ook nog een recept tegen met 'vingers' van knakworstjes met nagels van amandelschaafsel. Mooi bloederig maken met ketchup...

Guinevere

Guinevere

28-10-2010 om 20:57

Oogballen

Ik heb inderdaad ergens nog een pak zwarte spaghetti liggen. Die lijken me wel geschikt als bloedzuigers-salade. En gehaktballen als oogbollen vind ik ook erg grappig.
Ik serveer alles het liefst koud, lekker makkelijk. Moet ik nog wel even een griezelige drab bedenken voor door de zwarte spaghetti.

Saus voor oogballen

Gewoon rode pesto!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.