Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maxime.M

Maxime.M

15-01-2010 om 09:29

Groente bewaren hoe lang?

Gisteren had ik een plastic bak met japanse wokgroenten gekocht en een zakje taugé. Alleen bleven we bij een verjaardag te lang plakken en daar mee-eten, waardoor het hier nog in de koelkast ligt. Heel toevallig hebben we vanavond en morgenavond eet afspraken waardoor we het dus pas zondag kunnen gaan eten, kan ik het nog wel zo lang bewaren in de koelkast? Is het dan nog lekker om te eten zondag?

Maxime

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Taugé niet

Tenminste, IK zou het niet doen. Dat vind ik zo'n fragiel product. En een zakje wokgroenten klinkt als voorgesneden...kweenie. Misschien kan het wel, maar of het vitaminekwalitatief verantwoord is?
Mag ik aansluitend nog even een bewaarvraagje stellen? Ik heb een blikje ananas op sap open getrokken. Hoe lang is dat houdbaar in de koelkast? Paar dagen? Week?

amk

amk

15-01-2010 om 10:15

Diepvries

nu gewoon in de diepvries mikken die zakjes.
Kan het daarna een keer door de pastasaus.

Een openblikje is zeer kort houdbaar in de koelkast. Als je de inhoud in een plasticbakje doet dan heb je 48 uur.

Jetske

Jetske

15-01-2010 om 12:04

Datum?

De tauge gaat dat waarschijnlijk niet redden, maar dat zie je snel genoeg (wordt snotterig). Maar op een bak of zakje voorgesneden groenten staat meestal wel een datum. Als het koel wordt bewaard, is het in het algemeen tot die datum wel goed.
Jetske

maan.

maan.

15-01-2010 om 14:41

Tauge en ananas

De tauge is heel beperkt houdbaar, krijgt bruine puntjes en verliest knapperigheid. Zondag niet meer lekker. Niet geschikt om in te vriezen. Helaas.

Het blikje ananas kan na openen zo'n twee dagen worden bewaard, onder voorwaarde dat de inhoud uit het blikje wordt gehaald en dat de ananas in het vocht blijft.

Guinevere

Guinevere

15-01-2010 om 17:33

Tauge lunch

Ik zou de tauge zelf dan maar bij de lunch eten. Maak een lekker tomatensoepje, beetje oosters zoetig. En dan op het einde wat taugé erdoor. Heerlijk.

Maxime.M

Maxime.M

17-01-2010 om 20:00

Het was nog goed

Hoi,

Toch alles vandaag maar gewoon gebakken (roerbak) zoals ik het donderdag bedacht had. De groenten (ook de taugé) was helemaal niet snotterig. Gewoon lekker en nog knapperig. (niet dat ik het nu altijd zo lang ga bewaren) maar in dit geval wel fijn. (de taugé zat trouwens wel in een geseald zakje van een soort knisper plastic, misschien dat dat het 'm deed?

Groetjes
Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.