Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Arawen

Arawen

09-11-2009 om 12:44

Grijze vlekken in zwarte was

Het item is hier vast al eens vaker langs geweest, maar ik kon het zou gauw niet vinden in het archief; ik erger me telkens weer aan de grijze vlekken die ik tegen kom op mijn zwarte was. Het lijkt wel een soort van neerslag.
Ik gebruik een kleuren-wasmiddel, was de donkere was apart en heb een behoorlijk nieuwe machine. Dus wat doe ik fout? Moet ik een speciaal wasmiddel voor zwarte was gebruiken om dit te voorkomen? Of is er een andere truc?Dan hoor ik 'm graag!

groeten Arawen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vetluis

het is mogelijk vetluis. Aanslag die aan de buitenkant van de trommel zit. Af en toe een hete was draaien (80 graden) helpt. Wassen met poeder en niet met vloeibaar wasmiddel schijnt ook te helpen.

Puck2

Puck2

10-11-2009 om 08:36

Yep, vetluis

Wanneer je darop zoekt in het archief kun je ongetwijfeld het één en ander vinden: vieze aanslag op de rubbert etc. Vooral de moderne machines met een lekker zuinig waterbesparend inslag zijn er gevoelig voor. Wat je kunt doen is: alles binnenste buiten wassen zodat je streepjes in ieder geval niet ziet, poeder gebruiken ipv vloeibaar en af en toe een lege trommel op 90 graden draaien met een hand soda. Verder altijd de deur en het zeepbakje open laten staan tussen de wasbeurten. Met een oud doekje de rubbers regelmatig even ontdoen van de prut is ook iets dat wel wil helpen.

Brianna F

Brianna F

10-11-2009 om 15:47

Ook gehad

Af en toe een lege wasmachine met een schep soda op 90 graden. Bij elke was een scheut azijn in het wasverzachterbakje.
En weer waspoeder gebruiken.
Ik heb nergens meer last van en het was erg hoor, kan ik je vertellen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.