Huis, Tuin en Keuken
Marjetje
05-07-2020 om 21:24
Grijze slapen blond verven?
Nou de titel zegt het al. De rest van mijn haar is blond. Mijn slapen niet en het maakt me een aantal jaren ouder. Dat wil ik nog niet. Wat ik al gedaan heb: van dat opspuitspul van de trekpleister: erg donker, ook de lichtste kleur, en dan na een uur al weer verdwenen en dan weer grijs.
Vriendinnen raadden met Wecolour aan: heel adviesprogramma door, +extra tips voor plaatselijk grijs haar. Enfin, de plukken zijn er alleen maar grijzer van geworden.
Hebben jullie tips?
Phryne Fisher
07-07-2020 om 17:43
Kennelijk heel lastig
Kennelijk is het lastiger om grijs haar blond te verven dan in een donkere kleur. Daarom kiezen vrouwen natuurlijk voor die harde kleuren.
Zie hier, maar met Google vind je soortgelijke links: https://www.etos.nl/advies/haarproblemen/grijs-haar-verven/
rode krullenbol
07-07-2020 om 19:05
Helemaal niet lastig
Wie grijs haar blond wil verven kan gebruik maken van cassia obovata: het tweelingzusje van henna. Goedkoop, makkelijk en nog goed voor de haren ook.
Rode krullenbol
sw4
08-07-2020 om 13:28
Al ruim voor mn 30e
Ik was al heel vroeg grijs, al ruim voor mn 30e. En ik dacht altijd dat als ik over de 40 zou zijn, dat ik dan wel aan grijs worden toe was. Helaas, ik ben nu over de 50 en nog steeds niet toe aan een grijs hoofd. Dus ik laat het iedere 6 weken verven door de kapper.
Na de corona sluiting was ik een van de eerste klanten bij de kapper. Heel blij dat ik toen weer mocht.
Miekemieke
12-07-2020 om 11:03
natuurvrouw
Ik verf mijn grijze haren niet, het is slecht voor het mileu en ik ben er gewoon te lui voor. Ik scheer ook niets, ben ik ook te lui voor. Ik doe alleen waar ik zin in heb
margaretha
12-07-2020 om 13:41
net als miekemieke
mijn eerste grijze haren had ik al toen ik 18 of 19 was, al vielen die voor een ander niet op. Grijs is ook niet echt juist, de lossen haar is kleurloos/ wit en het lijkt alleen maar grijs in de combinatie met de nog wel kleurhoudende haren. Verven heb ik nooit overwogen, deels omdat ik teveel vrouwen in mijn omgeving heb gezien die heel slecht haar hadden (zij verfden vaak) en deels omdat het dan goed bijgehouden moet worden en ik daar te ongedisciplineerd voor ben. Nu met 55 ben ik al jaren behoorlijk grijs maar nog lang niet wit
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.