Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Griekse kruiden

Hoera, zoon is vandaag 5 geworden en wat wil meneer eten op zijn verjaardag? Geen pannenkoeken, friet of poffertjes, nee, hij wilde eten wat we 2 jaar geleden ook aten op Kreta: souvlaki met rijst en worteltjes. Okee, stukjes varkensvlees op een stokje is niet zo moeilijk, maar weet iemand welke kruiden die Grieken vaak gebruken? Ik heb al in de supermarkt gezocht naar een potje griekse kruiden maar vind niks. Nu hoeft het voor zoon ook niet per se Grieks gekruid te zijn maar wij houden daar zelf wel erg van.
Ik zet dan wel heel stoer neer dat het niet moeilijk is maar vraag me toch af op hoeveel graden ik de oven moet zetten en hoe lang die spiesjes er in moeten (schaam) Spiesjes doen wij namelijk alleen in de zomer, op de bbq. Heeft waarschijnlijk niet hetzelfd eeffect...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

15-03-2010 om 11:04

Gyroskruiden.

Ik heb altijd Gyroskruiden ( volgens mij van Stegeman en dan in zakjes ). Erg lekker.
M.

Pluk53

Pluk53

15-03-2010 om 11:38

Thijm

volgens mij is het voornamelijk thijm wat de specifieke smaak geeft ( +oregano/basilicum)
zie http://www.smulweb.nl/1084681/koken/recept/gyroskruiden

Gyroskruiden

in zo'n zakje, dus een kant en klare mengeling. Inderdaad van silvo of stegeman of zoiets.

Misschien een tip (voor een andere keer) om zelf gyros te maken. Gewoon varkensreepjes (die je ook voor shoarma kunt gebruiken, je weet wel..) bakken en dan de gyroskruiden erover en nog even bakken. Zaziki erbij en rijst en smullen maar, echt heel lekker.

Succes

Rembrand

Rembrand

15-03-2010 om 19:05

Gyros ( nog een variatie ).

Met kipreepjes zijn de gyroskruiden ook erg lekker ( wij houden niet zo van varkensvlees hier ). Wij eten het vaak op Vrijdagavond in pitabroodjes met sla en zelfgemaakte knoflook/joghurtsaus erbij.
Errug lekker.
M.

soepstengel

soepstengel

16-03-2010 om 09:51

Versteegden

de griekse kruiden van versteegden vind ik het meeste naar souvlaki en ander grieks vlees smaken. Wij doen ze op kipfilet maar ook op vis..mmm...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.