Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Race-monster

Race-monster

13-09-2009 om 20:58

Greenwheels

Of ik wil zelf een autootje kopen of ik wil lid worden van Greenwheels...ik hoor graag ervaringen..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

13-09-2009 om 21:23

Denk er ook over

als mijn auto niet door de keuring komt.
Mijn grote bezwaar was dat de auto's te ver weg stonden voor mij. Ik zou dan met dochterlief op de fiets, met dat grote kinderzitje naar die auto moeten. En dan daar mijn fiets moeten laten staan.
Probleem is nu min of meer opgelost. Dochterlief is bijna toe aan andere stoel, en er is een auto hier in de buurt geplaatst.
Dus als mijn auto niet door de keuring komt probeer ik het gewoon een paar maanden. Bevalt het blijft het, bevalt het niet koop ik een andere auto.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

13-09-2009 om 22:00

Waar je woont

Ik kende iemand die middenin A'dam woont en die is er laaiend enthousiast over: nooit parkeerproblemen en nooit de zorg voor onderhoud.
Maar die heeft dan ook wel 3 greenwheelsplekken echt om de hoek. Onder die omstandigheden zou ik het meteen doen.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

13-09-2009 om 22:15

Hangt er van af

Het hangt er heel erg van af hoe vaak je de auto nodig hebt denk ik. Bij ons zou Greenwheels veel te duur worden. Ik vond het zowiezo vrij duur, een auto huren kost bijna evenveel..

Hangt er inderdaad vanaf

Greenwheels is fantastisch als je een auto maar voor korte ritjes nodig hebt. Een hele dag weg met een Greenwheelsauto, en zeker een weekendje, is inderdaad nogal prijzig en dan kan het voordeliger zijn om maar gewoon een auto te huren. Wij hadden om die reden toen wij nog autoloos waren toch geen Greenwheels-abonnement: wij gebruikten zo'n ding vooral voor een dag of weekend weg, en dan konden we net zo goed naar Herz.

Als je trouwens vaste NS-klant bent zijn er vaak goede aanbiedingen bij Greenwheels. Moet je wel zelf het rijbewijs hebben (en dus niet zoals bij ons: ik de NS-klant en partner het rijbewijs)

Groeten,

Temet

Weinig nodig? ja!

Als je de auto slechts incidenteel nodig hebt; bijvoorbeeld nooit voor woon-werkverkeer, en enkel voor bijzondere uitstapjes en je rijdt dan meestal niet heel ver, dan is het inderdaad heel interessant. Ik heb sinds een half jaar een abonnement. Aangeraden door een kennis die zelfs haar gezinsauto ervoor heeft verkocht. Denk er aan dat je ook geld moet betalen voor de uren dat de auto stil staat ergens tussen de heen en terugweg!
Je kunt het altijd uitproberen, want het goedkoopste abonnement kost 5 euro en daarna ga je pas betalen als je de auto gebruikt. Mocht het niks zijn of toch te duur/omslachtig, dan kun je altijd je abonnement nog opzeggen lijkt me.
Ik gebruik de auto 1 á 2 x per maand en ben dan in totaal nooit meer dan 100 euro kwijt (soms moet ik 80 km, soms 20 km). Voor 100 euro heb ik geen auto gehuurd of zelf een auto voor de deur staan. Heel groot voordeel vind ik dat je naast die 5 euro helemaal geen vaste lasten hebt! Veel mensen vergeten dat een auto stiekem veel kost (aanschaf, afschrijving, verzekering, onderhoud, beurten, reparaties, wegenbelasting). Je komt zo al snel aan honderden euro's.

Probeer het eens! Het hangt zo af van je situatie.

Dorry

ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-09-2009 om 17:41

Greenwheels-rijders

Wij zijn al een paar jaar zeer tevreden Greenwheels-rijders. Er staat een auto op 5 minuten lopen van ons huis, en er staan er een paar op 5-10 minuten fietsen. Als we met z'n alles op stap gaan, haalt een van ons de auto op. We gaan dus nooit met kids, autostoeltjes en spullen naar de auto toe, dat vind ik veel te veel gedoe.
Als je niet veel rijdt, is het gewoonweg goedkoper dan een auto kopen of huren. Groot voordeel vind ik dat de auto dichtbij staat, je de auto kan halen op ieder gewenst tijdstip (natuurlijk wel even via internet boeken, kan tot een half uur van te voren geloof ik, annuleren trouwens ook) en je kunt de auto ook voor een uurtje ofzo meenemen. Dus om een kastje van de Ikea ofzo te halen. Daar ga je over het algemeen geen auto voor huren.
Met een kortingskaart van de NS heb je flinke korting op de abonnementsprijs. Ik heb de bedragen niet in mijn hoofd, maar misschien kan het zelfs wel uit om er speciaal een kortingskaart voor aan te schaffen.
Het is heel wisselend hoe vaak we een auto gebruiken. In de kerstvakantie vaak wel een keer of zes (paar keer schaatsles, familiebezoek), maar soms ook wel twee of drie maanden helemaal niet.
Waar ik hem ook handig voor vind: familiebezoek op het platteland in Friesland. Trein naar Leeuwarden (we hebben nooit zin om zo'n lang eind met de auto te rijden) en dan gaan we vanaf station Leeuwarden met de Greenwheels-auto verder.

Groet, ijsvogeltje (nee, geen aandelen hoor!)

amk

amk

14-09-2009 om 20:27

Gerekend

een bezoek aan mijn vader met het kleinste autootje kost zo'n 75 euro. (=250km retour), mijn moeder, en mijn schoonouders wonen op dezelfde afstand.
Dichtstbijzijnde ov punt is zo'n 30km verderop.

Dat ophalen met een kinderzitje zal ik wel moeten want een kind van 2 laat je niet alleen thuis. (inmiddels is ze 4 (nou ja zondag dan toch)

Op dit moment rijdt ik dan toch liever nog verder met mijn nog niet afgekeurde auto. Afschrijven valt er niet veel meer op een 13 jaar oude auto. Ik rijdt al zolang schadevrij dat ik een zeer hoge korting heb. Op dit moment is het goedkoper om even een statusquo te handhaven. Maar het is zeker een optie die ik in mijn achterhoofd blijf houden.

Oude Volvo

Oude Volvo

14-09-2009 om 21:48

Beviel niet

Ik woon in een buurt met veel Greenwheels auto's dus ik heb het geprobeerd.

Ik vond het weinig flexibel. Als het buiten toch iets harder regende dan ik inschatte toen ik nog binnen was, dan kon ik niet de Greenwheels nemen want je moet reserveren. Nu neem ik in die situaties gewoon de auto die meestal toch iets dichterbij staat dan de Greenwheels.

Daarnaast moet je de Greenwheels auto controleren op schade en schade melden in het logboek, anders zou de schade jou toegerekend kunnen worden. Kost veel tijd.

Dan de ergernissen: auto's die te laat terug worden gebracht zodat je niet kunt vertrekken. Vieze auto's en andere autodelers die "vergeten" te tanken.

Ik vond het duur. Als je in de file komt en de auto komt later terug, betaal je daar een boete voor. Als je de auto wilt gebruiken om op visite te gaan, lopen de kosten op doordat het uurtarief hoog is.

Zelfs om mee naar de Ikea te gaan was de auto niet geschikt omdat die te klein was.

Ik heb nu een 15 jaar oude 1000-euro-auto, dat geeft me minder stress en vind ik handiger.

Ik ken iemand die 's nachts werkt en Greenwheels gebruikt voor woon-werkverkeer. Hij is er erg tevreden over.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-09-2009 om 22:19

Joh...

Oude Volvo,
wat een verschil dan met hoe het hier gaat! Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat mensen te laat de auto terugbrengen. Ook niet dat de tank bijna leeg is. En als je op het laatste moment toch een auto wilt gebruiken, dan kun je toch gewoon even met Greenwheels bellen? En datzelfde doe je toch als je in de file staat en te laat terug bent? Die boete krijg je trouwens alleen als je daarmee en volgende gebruiker in de problemen brengt. Dus als er een aansluitende reservering is. Dat is heel vaak (hier dan) niet het geval.

Je schrijft dat het veel tijd kostte om te controleren of er schade is. Maar wat controleerde jij dan allemaal? Ik werp een korte kritische blik op de buitenkant (deuken? krassen?) en dat is het dan.

Maar je hebt natuurlijk gelijk: een auto voor de deur geeft je meer flexibiliteit. Greenwheels is ook zeker niet voor iedereen de ideale oplossing.

Oude Volvo

Oude Volvo

14-09-2009 om 22:51

Helaas

Helaas, ik kan er niet positiever over zijn. Het klopt dat het boetebeding alleen gaat lopen als een ander de auto gereserveerd had. Ik hou er niet van, telefoon zoeken, kiezen tussen stoppen of bellen achter het stuur. Allemaal zo'n gedoe als je het vergelijkt met een eigen auto.

Auto's terugzetten met bijna een lege tank kwam in mijn buurt vaker voor, ook dat kon ik in het logboek lezen. Daarnaast werden de auto's opvallend vaak gebruikt voor het afvoeren van puin en tuinafval, getuige de bende in de auto.

Ik heb de ervaring dat als het Hollands Herfstweer was, er geen Greenwheels meer a la minute te reserveren was. En er zijn er hier veel, binnen een straal van 5 minuten lopen stonden er toen 9.

Wat de schade-controle betreft, ik loop om de auto heen en keek naar nieuwe schades. Na een tijdje ken je de auto's en ben je bekend met de oude schades. Maar toch, het lezen en het schrijven in het logboek kost gewoon tijd. Ik wil instappen en rijden.

Het waren wel fijne auto's en je was goed herkenbaar als een bestuurder die niet veel rijdt zodat medeweggebruikers compassie met je weggedrag kunnen opbrengen.

5 jaar greenwheels ervaring

Heel tevreden Greenwheelsrijder hier. Geen klachten en omdat er hier 3 punten zijn op fietsbare afstand was er altijd wel eentje beschikbaar.
Economisch gezien is Greenwheels het gunstigste voor een enkel incidenteel dagdeeltje. Voor echt regelmatig en/of langer gebruik is Greenwheels te duur. Daarom zijn wij er sinds een paar maanden nu mee gestopt.
Onyx

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.