Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Grasvraagje

Hoi,
ik heb 2 jaar geleden graszoden gelegd in onze tuin. Allemaal prima, het groeit weer redelijk met deze regen!
Enige probleem is dat ik aan het verticuteren ben geweest een tijdje geleden en daarbij tot de ontdekking kwam dat er een soort plastic 'netje' door het hele oppervlak van de zode zit (met gaten ongeveer zoals kippegaas). Dient natuurlijk als stevigheid bij het verwerken van de zode maar ik ben er niet zo blij mee want verticuteren is eigenlijk niet goed mogelijk, je trekt de hele boel los als je niet oppast. Iemand een idee? Had ik dit bij het kopen niet moeten horen van de verkoper? Dan had ik dit liever niet gewild erdoorheen en had ik misschien beter voor zaad kunnen kiezen.

Groet,
Vonda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gerdina

Gerdina

30-06-2011 om 21:50

Hier ook

Ik zag het bij een stukje wat kaal gelopen is, toen ik de grond een beetje los wilde maken om zaad in te strooien. Ik vind dat de tuinman ons dat ook wel had kunnen zeggen. Verticuteren ben ik dus maar niet meer aan begonnen.
Wij hebben wel heel veel paddestoelen in het gras, heb jij daar ook last van? En is daar iets tegen te doen?

Hier ook

Echt balen, want je kunt dus inderdaad helemaal niet verticuteren. Wat ik doe is beetje bij beetje het gaas weghalen en de grasmat weer zo goed mogelijk terugleggen. Het gras ziet er een paar weken niet uit, maar daarna gaat het wel weer. Hoewel het bij mij wel wat hobbeliger ligt nu. Maar liever dat dan die plastic mat in mijn tuin.
Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom ze niet werken met iets natuurlijks, dat na verloop van tijd oplost of zo??
n@nny

Vonda

Vonda

02-07-2011 om 22:51 Topicstarter

Gerdina

Ja, stom he?! Nee, wij hebben geen last van paddestoelen in het gras. Ik denk dat dat meer ligt aan hoe vochtig de grond is (bij ons niet erg vochtig, eerder droog).

Vonda

Vonda

Vonda

02-07-2011 om 22:53 Topicstarter

Nanny

Sjonge, weghale, dat lijkt me wel wat teveel werk! (zelfs met die kleine tuin die wij hebben).

Ik ga de zodenleverancier maar eens bellen...

Vonda

Valkyre

Valkyre

04-07-2011 om 21:28

Bij paddenstoelen

Kun je ook gaten prikken met een spitvork en die vullen met wat brekerszand voor de afwatering.

Ipv verticuteren kun je ook regelmatig cocopeat en kalk strooien. Er is van EcoStyle een gratis boekje waarin staat hoe je dat kunt doen (bij het tuincentrum).

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ook gehad...

...en boos het tuincentrum gebeld dat niet snapte waar ik me druk om maakte.... Ik vond het heel vervelend, al dat plastic in je tuin, ik heb alles eruit getrokken en het gras weer teruggestopt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.