Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ol3

ol3

15-12-2009 om 20:09

Gourmetten

wij gaan voor het eerst gourmetten dit jaar met de kerst! we zijn met z'n viertjes, kids nu 5 en 8 dus leuke leeftijd om zelf te kokkerellen
mijn man eet geen vlees dus ideaal voor iedereen lijkt me!

nu vertelde ik het laatst tegen een buurvrouw en die zag mijn mooie lampen boven de eettafel en de 1e reactie was: jeetje dan plak je je lampen zeker wel af met iets!' ???!!!!

wordt het zo'n smeerboel dan?? iemand anders nog tips??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Welnee

keertje schoonmaken naderhand is genoeg hoor! Je hoeft echt niet gelijk aan de nieuwe lampen als je er een keer een gourmetstel onder gezet hebt.
Eet smakelijk!

Esmee-nieuw?

niemand praat hier over een nieuwe lamp toch?het gaat om het schoonmaken.
wij hadden vroeger 6 glazen kapjes boven de tafel hangen ,die waren supervet na het gourmetten,dus die gingen dan in de vaatwasser.
ik heb nu een lamp met vier stoffen kapjes,die dek ik af met een pedaalemmerzak,zodat het vet er niet in kan trekken.

Zelfde dilemma en vraag over wat zet je op tafel

wij willen tweede kerstdag ook voor het eerst gaan gourmetten met de kinderen en mijn zwager en mijn moeder.
Ik zit ook te dubben. Wat zet je neer om de stank te minimaliseren. Ik heb weleens gelezen over bakjes azijn.

Verder zit ik nog met een ander praktisch invullingsprobleem. Mijn herinnering aan gourmetten is vooral, druk bezig zijn met je pannetje en uiteindelijk heb je van die hap slik weg porties op je bord. Hoe leuk je het allemaal een beetje op?

Enne...op leuken betekent hopelijk niet dat ik dagen van te voren in de keuken sta om verschillende vleessoorten te marineren en salades in elkaar te draaien.

groetjes van een luie Purk

Sus-anne

Nee, ik bedoelde het ook niet letterlijk! Komt misschien zo over, dat is het lastige met zo'n forum. Ik bedoelde meer dat de lampen echt niet verpest worden van een avondje gourmetten en dat ze niet persé afgeplakt hoeven te worden. Idd, een keertje schoonmaken is genoeg. Hoop dat het zo duidelijker is...

Sjocola

Sjocola

16-12-2009 om 11:07

Opleuken

dat doe ik ook altijd zo simpel mogelijk...

* Fruit (mandarijntjes, peertjes, perzik e.d.) uit blik, in schaaltje
* diverse sausjes, in schaaltje
* groente snijden (champignons, tomaatjes, paprika, uien etc.) in schaaltje
* Van te voren aardappels voorkoken, in zilverfolie, even in de oven opwarmen en weer een bijgerecht.
* De kinderen zijn helemaal gelukkig met een bakje pannenkoekenbeslag
* stokbroodje afbakken, kruidenboter in schaaltje
* geraspte kaas in schaaltje (lekker over je gebakken groente)

En zo heb je in no time je tafel aangekleed met schaaltjes vol gezellige kleurtjes

Veel plezier!

Bakjes azijn

helpen echt! Niet te scheutig zijn en kwistig door de hele kamer zetten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.