Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Helen

Helen

29-03-2010 om 20:57

Gouden ei, hoe?

Hallo, hopelijk weet een van jullie antwoord op mijn volgende vraag: ik wil een paar gewone eieren goud verven. IK heb wel nog goudverf staan (alkyd) maar ben eigenlijk op zoek naar iets waarbij het ei daarna nog gegeten kan worden. Iemand tips?

En weet iemand ook hoe ik de eieren kan laten glanzen? Deed ik voorhen met boter maar dan glibberen ze zo mijn handen uit.

Alvast bedankt!!

Groetjes Helen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

29-03-2010 om 21:01

Uien

Volgens mij kun je een mooi goudbruinig kleurtje krijgen als je de eieren kookt/kleurt in uienschillen.

Koffie?

een beetje koffie in het water?

glans, geeeen idee!
Ik lees mee, wij organiseren dit keer de paasbrunch voor de familie en mijn kinderen gaan de eieren verven/versieren voor iedereen. Glans zouden ze ook prachtig vinden

Jons

Ilva

Ilva

31-03-2010 om 09:23

Uienschillen

Ik zag je berichtje en dacht dat is leuk, gouden eieren. En ik ben dus even gaan google-en en vond inderdaad uienschillen. Maar wel met bruine eieren. Ik ga het denk ik ook uitproberen.

Minet

Minet

31-03-2010 om 13:07

Glans

Onze geverfde eieren kregen altijd prachtig glans door een paar druppels (olijf) olie op een stukje keukenpapier te doen en daarmee de eieren in te wrijven.
Ruim voldoende voor prachtige glans, en toch geen vette eieren

Helen

Helen

01-04-2010 om 18:58

Dank!

Ik heb het gouden ei uiteindelijk maar gewoon goud gespoten. Ik had de eieren al gekookt en was de ui vergeten. Het gouden uit is dus niet voor consumptie meer)

Het glanzen is schitterend gelukt met wat olie op een doekje.
Dank voor de tips en het meedenken!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.