Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gordijn voor zolderraaam, wie heeft een tip?

Onze dochter slaapt nu op zolder. Daar is een dakraam van ruim een meter bij een meter. Het is geen standaard veluxraam. Nu is het smorgens al weer vroeg licht en straks savonds ook al weer. Er moet dus wat voor.
Als ik bij de Gamma er een op maat laat maken kost het 185 euro...dan is ie wel verduisterend.
Vind ik toch veel geld. Wie heeft voor mij een goede tip (misschien met foto's) om het goedkoper op te lossen?
Mijn idee nu is om gewoon onder en boven het kozijn een snoertje te spannen en daar het gordijn aan onder en bovenkant door heen te doen zodat je het gordijn open en dicht kan schuiven. Maar het is een groot oppervlakte (een meter) en het loop vrij schuin.
Wie weet raad???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

13-03-2011 om 10:52

Ik zou....

Ik zou dat spandraad nemen met een gordijn, en dan met verduisterende stof. En dan ondertussen sparen voor een verduisterend rolgordijn.

Mamvantwee

Mamvantwee

13-03-2011 om 11:20

Toch investeren

Een tijdelijke oplossing kan natuurlijk, maar 185 euro voor een passend verduisterend gordijn vind ik heel schappelijk. ik had vroeger een schuiflapje als gordijn voor een klein dakraampje, maar echt functioneel was dat niet: dag ging wijken, verkleuren en hield het licht niet tegen. En vorige week heb ik met dank aan dit forum bij Praxis rolgordijnen gevonden en de prijs die je noemt is echt niet teveel.

Groet, Mamvantwee

notje

notje

13-03-2011 om 12:31

Luxaflex

Je kunt een gewone goedkope variant jaloeziën kopen van 1 m. breed en hoger dan 1m.
Dan 2 U-profielen die je links en rechts naast het raam op het kozijn bevestigd.Jaloeziën bevestigen en laat hem in de profielen vallen.Zo kun je hem open en dicht doen en glijdt hij langs het kozijn.
Ik heb het ooit bij vrienden gezien en vond het een slimme goedkope oplossing

freline

freline

13-03-2011 om 12:57

Onze oplossing

wat ik niet zou doen: een verduisterend rolgordijn laten maken. Zodra je het raam 's nachts op een kier laat staan, is het effect weg.
We hebben boven een gordijnrail, een gordijntje met ringen er aan.
Onderaan weer een gordijnrail waar het gordijn achter valt.
werkt perfect.
freline

Maxime.M

Maxime.M

13-03-2011 om 17:22

Twee roede's inderdaad

Hier hadden we dat ook een roede boven en onder het raam. Gordijn eraan met gordijnringen en onderaan achter de roede langs laten lopen. Onder de roede hing nog een stuk van een meter, maar wij hadden daar ook nog raam zeg maar. Het is niet helemaal verduisterend natuurlijk, maar dat vonden wij niet zo erg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.