Getest! De meest hippe en kidsproof slaapbank, die ligt als een boxspring (en met kortingscode!)
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

niemie

niemie

08-02-2009 om 17:25

Gordijn probleempje schuin raam

In ons nieuwe huis hebben de slaapkamers van onze kinderen een schuin raam. Het loopt zeg maar mee met het schuine dak (een driehoekig raam, dus). Heeft iemand van jullie een goed idee wat betreft welke raamdecoratie hier past?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamba

Mamba

08-02-2009 om 17:29

Binnenluik

Ik zou een op maat gemaakt binnenluik maken. Je kan het in het midden nog laten scharnieren zodat het opengeklapt minder ruimte inneemt. Eventueel alleen kan je alleen het raamwerk maken en er dan stof inzetten.

Toch gordijn?

Een vriendin van mij had ook dergelijke ramen in haar huis en zij had de gordijnen zo gemaakt dat je ze niet kon openschuiven over de rail. Ze zaten dus zowel links als rechts vast op de hoeken van de rail. Het gordijn ging dan open door hem aan de zijkant met een band eromheen vast te knopen (heet dat een embrasse oid?). Dit is niet echt een oplossing voor hele kleine ramen omdat de stof natuurlijk een groot deel van het raam blijft bedekken. Maar wie weet is het wat.

sumiya

sumiya

09-02-2009 om 19:58

Wat ik heb gedaan

Ik heb vier van die ramen op zolder en ze zitten nog heel hoog ook (beginnen op 2 meter), dus dat was niet echt handig voor gordijnen maar wel heel noodzakelijk tegen de zon. Dus wat wij gedaan hebben is inderdaad vier luiken (van triplay) gemaakt, geverfd, met scharnieren vastgemaakt aan de lange, schuine kant, een gat in de rechte hoek, touw erdoor en van de scheepsklemmen op de muur. Koort door katrolletje op plafond en naar de klemmen toe, staat harstikke leuk ook nog, heel "scheepsachtig" maar je kunt die luiken natuurlijk ook heel leuk versieren (hier voor twee jongens die niet van "versiert" houden.

Sumiya

Luxaflex

Kijk eens op luxaflex.nl. Kun je alle vormen en maten krijgen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.