Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

06-09-2009 om 10:32

Gootsteenkastje metamorfose

Jaja, wat een project.

Maar goed, ik erger me al jaren aan mijn gootsteenkastje: rommelig, geen achterwand, te vol. Daar gaan we dus maar eens wat aan doen.

Die achterwand ga ik er gewoon inzetten, hebben jullie nog handige tips voor de indeling? Het is een dubbel kastje, links staat het afdruiprek bovenop het afwasteiltje met allemaal rommel erin. Rechts wordt gedomineerd door flessen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tip

sla aan de zijkant wat spijkertjes in de wand,hang daar je afdruiprek en je afwasbak op,dat spaart ruimte.
verder heb ik twee klapkratjes in de kastjes staan,1 met schoonmaakspullen en 1 met doekjes sponzen zemen en schuursponsjes.
als ik het kastje schoon wil maken hoef ik alleen de kratjes er maar uit te tillen.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-09-2009 om 12:01

Blokker

heeft hier een speciale oplossing voor. Het is een uitschuifbare kastvulling waardoor je de hele kast kunt benutten.
Ik heb simpelweg een bananendoos op zijn kant in de kast gezet en heb zo ook een extra plankje. Als wij een dubbel keukenkastje zouden hebben was ik allang naar Blokker gegaan

MaximeM

MaximeM

06-09-2009 om 12:02

Ook plankjes gemaakt

Hoi,

Wij hebben er ook plankjes in gemaakt. In onze vorige keuken waren ze de helft van de diepte van het kastje zodat ze precies achter de buizen van de afvoer liepen. Je kan er veel kleine flesjes en dingetjes op kwijt. Bij mij liggen er sponsjes, reserveflesje handzeep, zilverpoets, reservepakjes kandoo-doekjes. (de kleine dingen dus) en onderin staat bij mij de dweil emmer en achter in tegen de achterwand staat een rij flessen die ik minder vaak gebruik en langs de wand een stapel theedoeken en handdoeken.
In de nieuwe keuken konden we de plank niet achter de siffon laten lopen, dus heb ik in de plank een rond gat gezaagd, daar past precies de siffon door en nu kunnen daar ook weer alle kleine spulletjes op.

Maxime

jacci

jacci

06-09-2009 om 19:27

Ikea

Hier een open 2deurs gootsteenkast. Ik heb bij ikea van die 'plankjes op pootjes' gekocht. Een staat er tegen de achterwand, daar staan de schoonmaakflessen op en kleine dingen liggen eronder. Er staat er ook een als grens in het midden, met afwasmiddel en vogelvoer. De afwasbak staat gewoon breed te wezen daar tussenin als afzetplek voor kopjes enzo tot ik ga afwassen. (ik noem het mijn vaatwasser Het rechtse kastje wordt gevuld door de indraaiende vuilnisbak. Daar ga ik ook nog zo'n extra plankje kopen, kun je tegen de achterwand toch meer de hoogte in. Jacci

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

07-09-2009 om 10:00

Plankjes

Die van de blokker had ik wel eens gezien, maar ik twijfel eraan of het handig is. Past het wel altijd?

Jacci, die Ikea plankjes: zijn die te vinden bij de keukens? Nooit gezien namelijk, en klinkt wel interessant. Ik zal ze eens vergelijken met het Blokker systeem.

jacci

jacci

07-09-2009 om 14:39

Ikea/jitske

Ja die plankjes zijn bij de keukens. Ik haal ze in amsterdam en dan liggen ze als je de keukenafdeling binnenkomt. Ze zijn wit metaal, je hebt 4kante en smalle en die kun je ook weer op mekaar maken. Op internet kon ik ze niet vinden Jacci

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.