Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Muizemeis

Muizemeis

30-06-2011 om 16:47

Goedkope goeie scheermesjes gezocht

Ik gebruikte altijd de wegwerpmesjes van wilkinson, die gingen erg lang mee en scheerden goed. Helaas hebben ze er wat aan verandert en ben ik er niet meer tevreden over.
Nu zoek ik mesjes die en goe dscheren waardoor ik geen pukkeltjes in de bikinilijn krijg en niet al te duur zijn.
Muizemeis

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jess

jess

30-06-2011 om 16:59

Ik haal

ze bij de action.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-06-2011 om 22:34

Action inderdaad

of kruidvat of de hema.
En ik blijf Veet bezingen. Ideaal. Ook voor de bikinilijn. Misschien minder scherp begrenst als met een mesje, dat kan.

Kriwi

Kriwi

01-07-2011 om 08:40

Geen action meer voor mij....

Ik haakde ze ook altijd bij de Action (roze mesjes, spotgoedkoop) maar ik haal toch regelmatig mijn been ermee open. Vind het geen fijne dingen en hou dit draadje ook even in de gaten voor tips!

Fiorucci

Fiorucci

01-07-2011 om 09:08

Nee, geen action

Hoewel niet goedkoop, blijf ik bij Gilette venus, hoe belachelijk ik die naam ook vindt..
Blijven langer scherp, wat toch de belangrijkste tip is bij pukkeltjes: scherpe mesjes gebruiken.
Etos en hema vind ik heel slecht.

Muizemeis

Muizemeis

01-07-2011 om 16:59

Tot nog toe

Vond ik Hema te snel bot worden, Venus is okee maar duur en niet heel goed. Etos weet ik niet en die van de Lidl gaan gelijk vol zitten met scheerzeep. Met Big haal ik gelijk mijn benen open(dus ook mijn onderbenen).
Ik ben er nog niet uit, wel heb ik vandaag scheerolie gehaald mischien helpt dat ook iets mee
Muizemeis die nog wacht op de gouden tip

Gillete

Ik gebruik de venus 2, die roze en de gillette wegwerp voor mannen, in een zakje.
Prima mesjes, gaan ook best lang mee.

Een apparaat en dan hete was?

Leg eens effe uit, hoe werkt dat?

Wij harsen hier ook wel eens maar ik vind het een enorm geknoei.

Vic

Vic

01-07-2011 om 23:00

Ook gilette

Ik heb meestal de roze Venus mesjes, maar toen ze die laatst niet hadden de blauwe (met 5 mesjes) en die bleken eigenlijk nog beter te zijn. Wel een stuk duurder, 14 euro voor 3. De Gilette Sensor herenmesjes zijn trouwens nog beter. Ik 'leen' er wel eens een en daarmee wordt het gladder dan glad. Harsen doe ik niet meer. Ik heb wel eens van die Veet waxstrips geprobeerd. Daar kreeg ik harige plakkerige benen van, niet echt prettig. En ontharingscreme vind ik te lang duren, voor hetzelfde effect als met een mesje.

Fiorucci

Fiorucci

02-07-2011 om 08:11

Klopt pelle

Ik koop alleen nog Venus, mar dan de kant en klare wegwerpvariant, een aantal in een verpakking. Net wat voordeliger en ook goed.

Dierproeven

Venus van Gilette is zeker goed, maar staat niet op de lijst van proefdiervrije producten. Eerlijk gezegd had ik niet bedacht dat scheermesjes op dieren getest worden, maar dat is dus wel zo.
Kruidvat eigen merk is dierproefvrij en een redelijk alternatief in plaats van Gilette.
Ik ben niet roomser dan de paus hoor, wat betreft proefdiervrij, maar ik probeer er wel op te letten.

Fiorucci

Fiorucci

02-07-2011 om 09:24

Fay

Dat wist ik niet, dan ga ik op zoek naar iets anders. Even ot:Wisten jullie trouwens dat zelfs diervoeding getest wordt op dieren? En dat zijn dan niet alleen smaakproeven helaas...ik heb gelukkig een dierproefvrij merk gevonden voor mijn katten.

Muizemeis

Muizemeis

02-07-2011 om 11:20

Harsen

Heb ik ooit laten doen, gevolg, mijn vel lag eraf, de haren zaten er alweer na een week op. Dit gold vooral voor de bikinilijn. Benen waren redelijk glad

Muizemeis

Muizemeis

Muizemeis

02-07-2011 om 11:21

Scheerzeep, gel of olie

Ik vind dat de mesjes ook erg snel gaan volzitten, wat gebruiken jullie bij de mesjes?
Muizemeis

Fiorucci

Fiorucci

02-07-2011 om 12:15

Nivea

Nivea heeft een twee in een doucheschuim, wat ik gebruik bij ontharen, ik vind het resultaat erg goed. En anders gewoon de doucheschuim die ik dan toch al gebruik.

Vic

Vic

02-07-2011 om 12:23

Ook doucheschuim

Ik gebruik geen speciale scheerschuim of -olie. Met douchegel gaat het prima.

Diervoeding getest op dieren - o.t.

waarom is dat zo vreemd?
waar moeten ze anders op testen?

Fiorucci

Fiorucci

02-07-2011 om 14:30

Bromvlieg ot

Er worden nog steeds honden en katten gebruikt voor diervoeders, bij één van de testen wordt er een kunstmatige opening vanuit de darmen of maag aangebracht om op verschillende momenten te kunnen kijken naar de vertering.
Er zijn merken die goed voer produceren zonder dat dit nodig is.

Valkyre

Valkyre

04-07-2011 om 21:21

De tuinen

Ik gebruik de Aloe Vera scheergel van de Tuinen. Geweldig (en dierproefvrij) en Venus (oeps) mesjes. Maar eigenlijk zijn herenmesjes nog beter. Wilkinson is ook goed (herenmesjes met van die "tralies" ervoor).

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Muizemeis

Muizemeis

06-07-2011 om 16:22

Wilkinson heb ik

En die waren altijd goed maar zij nhet niet echt meer vind ik
muizemeis

Valkyre

Valkyre

06-07-2011 om 16:53

Muizemeis

De herenmesjes van Wilkinson al geprobeerd?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Brabander

Brabander

07-07-2011 om 09:31

Herenmesjes

het valt me op dat "dames-mesjes" altijd duurder zijn dan "heren-mesjes". Zelf gebruik ik het (heren)systeem van de Aldi, en mijn vrouw gebruikt naar volle tevredenheid een zelfde set.

Wilkinson kwaliteit idd achteruit

Was mij ook opgevallen dat de (heren)mesjes van Wilkinson in kwaliteit achteruit zijn gegaan. Worden sneller bot, roesten snel etc. Ik ben weer overgestapt naar Gillette. Maar die zijn dan weer niet goedkoop

Valkyre

Valkyre

07-07-2011 om 19:57

Kijk, manneninfo!

Daar hebben we nog 'ns wat aan!

Wel jammer dat er zo weinig mannen actief zijn op Ouders Online!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Omdat het gewaardeerd wordt

wat uitgebreider mijn scheermesjes ervaring:

- tot nu toe alle wegwerpmesjes zijn niet superscherp, worden snel botter, roesten snel dus gebruik je erg kort
- duurdere mesjes gaan langer mee en geven een prettiger scheerervaring en, in mijn geval, een minder geirriteerde huid
- meer dan 4 mesjes per scheerblad vind ik geen toevoeging meer
- trilfunctie van bijvoorbeeld gillette fusion power vind ik echt prettiger scheren, gaat net wat makkelijker door een meerdagen-baard
- ik vind scheermesjes één van de meest irritante aankopen omdat ze loeiduur zijn en je op één of andere manier voelt dat er een enorme marge op zit.
- shoppen (via internet) kan nogal schelen in prijs: fusion power mesjes die ik bij Etos zal hangen voor 19,99 kwam ik op internet tegen voor 13,99...

Groet!

Tirza G.

Tirza G.

11-07-2011 om 17:02

Dank jacco!

En kijk voor de lol ook eens op medshopexpress.com, target.com of amazon.uk
Die hebben soms leuke acties zonder verzendkosten enzo.

Tirza

Muizemeis

Muizemeis

12-07-2011 om 11:42

Thanks jacco en anderen

Omdat ik ooit op vakantie wilkinson wegwerp had gekocht en die zo goed bevielen, ben ik overgestapt. maar de laatste keer vond ik ze dus niet goed meer. Dus het wordt wereens overstappen. Heb nu nog wat liggen, maar aldi heren bevalt dus goed en dan geen wegwerpsysteem?

Ik vind scheermesjes ook loeiduur vandaar mijn vraag.

Muizemeis

Brabander

Brabander

12-07-2011 om 22:04

Aldi

inderdaad, het "gewone" herensysteem

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.