Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

21-02-2009 om 11:56

Goede bureaustoel

Op mijn nieuwe werkplek heb ik een waardeloze bureaustoel. Nu moet ik buiten de inkoop zelf een nieuwe stoel kopen. Prima, maar waar moet ik beginnen?

Ik zit de hele dag achter de computer, werk hier nu 3 weken en mijn rsi klachten beginnen alweer. Daarom heb ik een goede stoel nodig, die mij optimaal ondersteunt.

Ik heb niet echt een prijs meegekregen, er werd gezegd zo ongeveer de prijs van een hele goede ikea stoel maar dan niet de allerduurste.....

Iemand advies? Ik heb geen zin en zeker ook geen tijd om stad en land af te lopen om een goede stoel te gaan zoeken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

21-02-2009 om 15:13

Arbo-coördinator?

Hallo
Ik begrijp dat er bij jullie op het werk geen Arbo-coördinator of iemand die zich met de Arbo bemoeit aanwezig is? Want zo iemand zou je moeten kunnen vertellen aan welke eisen de stoel zou moeten voldoen.
Heeft Personeelszaken ook geen tips en adviezen gegeven?
Bij mij op het werk is trouwens degene van de inkoop juist heel erg goed op de hoogte van Arbo-eisen en weet heel veel van stoelen. Speciale stoelen e.d. worden ook betaald uit het Arbo-budget bijvoorbeeld.
Ik geloof dat wij stoelen van Kembo op het werk hebben.
groetjes

Jade

Jade

21-02-2009 om 15:32

De werkgever....

...dient zorg te dragen voor een goede werkplek, daar hoort een bureaustoel ook bij.

Dat is wat de Arbowet aangeeft.

Ik zou dan ook niet zelf gaan kopen, maar het weer terugkoppelen naar je werkgever.

reina

reina

21-02-2009 om 16:18

Arbo

Ik heb op mijn werk een erg goede bureaustoel ( heb het merk niet paraat), voorgeschreven door de Arbo-arts en via het UWV mijn eigendom geworden.

Lynna

Lynna

21-02-2009 om 17:27

Moet echt zelf

Eigenlijk is het zo dat er officieel niks aangeschaft mag worden, want mijn stoel is namelijk niet afgekeurd. Tsja, alles doet het, dat er absoluut geen model in zit en geen steun geeft dat maakt niet uit. Omdat mijn leidinggevende begrijpt dat ik wel een goede stoel nodig heb, mag ik er dan wel zelf een kopen en de rekening naar het bedrijf sturen. Eigenlijk illegaal, maar een alternatief is er niet. Het betekent dus wel dat ik me er zelf in moet verdiepen.

Mari

Mari

21-02-2009 om 18:39

Laten adviseren

Toen ik bij mijn huidige werk begon, voldeed de bureaustoel ook niet aan mijn eisen. UWV doet over bureaustoelen best moeilijk, ze gaan er vanuit dat een bureaustoel tot de gebruikelijke meubilair hoort en dus moet voor rekening van het bedrijf. Tenzij het dusdanig aangepast moet worden dat het geen gewone bureaustoel meer is. Mijn baas heeft mij meegenomen naar een groothandel en daar hebben we ons laten adviseren. Ik wist al van een ergotherapeut ongeveer wat ik zocht. Stoel moet optimaal verstelbaar zijn, stoel moet een armleuning hebben. Vooral met RSI, moet je je arm laten steunen door de leuning en niet alleen door het bureaublad. Armleuningen moeten dus ook optimaal verstelbaar zijn. Ook een goede lende steun.
Ik ben uitgekomen op een stoel die een beweegbare rugleuning heeft. Dat was wat uit het advies kwam. Ik vond het maar een raar idee, maar nu zou ik niet meer zonder kunnen. Het bevorderd een actieve zit. Baas is terug gegaan na een maand voor nog een stoel omdat het zo goed beviel en mijn collegas ook wel jaloers waren. Ik kan maandag wel even de merk opzoeken. Verder zou het geen slecht idee zijn om advies te vragen bij een ergotherapeut over je zithouding, zoiets zou mogelijk moeten zijn via de arbodienst.

gr. Mari

Lynna

Lynna

21-02-2009 om 19:27

Marli

Hallo Marli,

als je het merk wilt opzoeken, heel graag, het klinkt goed.

Ik heb 2 jaar geleden een heel uitgebreid werkplekonderzoek gehad (in mijn vorige baan dus), dus ik weet wel wat voor mij belangrijk is. Maar heb gewoon geen idee wat goede stoelen zijn en wil graag heel gericht op pad gaan. Ik heb alleen aankomende woensdag tijd en wil het dan graag beslissen. Anders worden mijn klachten te heftig en dat wil ik voorkomen.

Lynna

Lynna

23-02-2009 om 06:16

Wie kijkt er vandaag even?

Wat voor merk je bureaustoel heeft? Alvast bedankt!!

Linda99

Linda99

23-02-2009 om 10:11

Lynna

Ik zit op een stoel van Ahrend: http://www.ahrend.nl/smartsite.dws?language=NL&ch=COM&id=50875

Zit prima en is goed verstelbaar. Wat bij mij behalve een goede stoel ook helpt qua rsi is de muis aan de andere kant hebben. Is wennen in het begin maar het scheelt echt. Ook heb ik een beeldscherm-tachograaf die af en toe roept dat ik moet gaan pauzeren. En nu roept ie dat ik rustiger moet gaan werken (ik kan snel tikken)

Hoi lynna

ik werk vandaag vanuit huis dus kan niet kijken.
Wel ook hier een (ex) RSI-klant. Zo erg dat ik er zelfs gedeeltelijk voor in de WAO kwam. Gaat nu hartstikke goed, terwijl ik toch weer 4 dagen/week werk.

Wat mij erg hielp was idd mijn werkzaamheden zo indelen dat ik regelmatig van mijn plek moest. En; truc hoorde ik van iemand anders; zet een kan of fles water op je buro. Veel drinken (is iig goed), maar dan moet je dus ook veel plassen. En dan meteen even koffie halen (vinden je collega's ook leuk), of iets anders doen waarbij je dus even van je plek af bent en andere bewegingen maakt.
Muis aan de andere kant heb ik nooit van gehoord. Ik ga 'm wel onthouden mocht ik ooit weer last krijgen!

Als ik thuis werk schiet het er ook makkelijk bij in. Sinds kort hebben we voor de Wii de Wii Fit. Geweldig! Ik ga een keer of 3 tussendoor even 5 minuutjes op de Wii, en voel dat ik dan weer anders ga zitten.

Al met al heb ik er nauwelijks meer last van, en is die WAO al lang verleden tijd. Heerlijk.

Zal nog even kijken welk merk ik heb als ik er morgen weer ben. Succes enne.... zorg goed voor jezelf!

Vic

Vic

23-02-2009 om 11:00

Morgen ook goed?

Ik ben morgen weer op mijn werk. Ik heb een perfecte bureaustoel met een kortere en smallere zitting, en leuningen die ik zo kan draaien dat mijn armen er op rusten. Op normale bureaustoelen glijden mijn armen altijd van de leuningen en hang ik onderuit om een beetje comfortabel te zitten. Ik laat je morgen weten welk merk.

Jade

Jade

23-02-2009 om 11:47

Okeey,

je hoeft het niet zelf te betalen (althans, de rekening wordt vergoed). Da´s dan nog wat......

Ikzelf zit op een stoel van Ahrend......aan alle kanten verstelbaar, zit prima. Je moet even weten hoe je moet zitten en dan instellen maar......

Ook is de bureauhoogte belangrijk en de hoogte van het scherm.

Mari

Mari

23-02-2009 om 12:36

Lynna

Even snel ,mag eigenlijk niet internetten op werk. Het is een HAG H05 EN 1335

Lynna

Lynna

25-02-2009 om 06:38

Vic!

Wil jij nog even laten weten op welke stoel jij zit?

Ik ben nog druk aan het kijken, heb ondertussen offerte gevraagd van mijn oude bureaustoel op mijn vorige werk die heerlijk zat, maar die kost ruim 900 euro Ik geloof niet dat mijn leidinggevende dat bedrag in gedachten had.........

Vic

Vic

25-02-2009 om 09:22

Aii

Ik ben het vergeten, sorry sorry ;-( Morgen ga ik voor je kijken. Overigens vind ik dat je leidinggevende die 900 euro er maar gewoon voor over moet hebben, het gaat toch om je gezondheid? Bij ons zijn collega's die een complete aangepaste kantooruitrusting hebben met allerlei speciale muizen, toetsenborden, wiebelstoelen en 19" beeldschermen. Daar is gewoon een apart budget voor.

Vic

Vic

26-02-2009 om 15:34

Gekeken

Ik zit op mijn werk op een Grahl Ergonom bureaustoel. Het typenummer kon ik niet vinden. Ik heb al even gegoogled maar mijn type zag ik nergens. Het is er een met ronde 'kussentjes' op de armleuningen, dus niet van die harde plastic dingen.

Lynna

Lynna

26-02-2009 om 20:52

Dank!

Dank jullie wel allemaal, ik ga me erin verdiepen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.