Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

29-12-2009 om 14:27

God, wat heb ik een pech Hoe snel huishoudelijke hulp vinden?

Nou het de derde keer achter elkaar is dat mijn hulp niet komt opdagen (beantwoordt ook haar telefoon niet) moet ik toch concluderen dat ze niet meer komt.

Dus baaaaalen, huis is een rommeltje, waar ik natuurlijk het hoognodige wel gedaan hebt, maar de strijk loopt al anderhalve week achter en er is ook al een week niet gedweild en donderdag banjeren er 20 man binnen en moet het huis wel toonbaar zijn.

Waar vind ik in vredesnaam op zo'n korte termijn een hulp, is er een website voor dit soort noodsituaties. Ik kan wel op marktplaats zoeken en dat is normaal ook de plek waar ik een hulp vind. Maar dat duurt vaak langer als die twee dagen die ik nog heb.

Dit is echt wel met recht een pechweek te noemen zeg.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

29-12-2009 om 14:33

Mja

het lijkt me stug dat je zo snel iemand vindt,ik denk dat je beter je tijd kunt besteden aan het toch zelf doen...Goeie muziek op en gaan!
Groetjes,bastet

Petr@

Petr@

29-12-2009 om 14:44

Eens met bastet

Man en kinderen de deur uit, muziek op en poetsen!
En vanavond bij een goede film het strijkwerk wegwerken.

gr.
Petr@

Kiki

Kiki

29-12-2009 om 14:48

Mmm klinkt inderdaad erg decadent

Maar ik heb dus nauwelijks tijd om mijn huis uitgebreid schoon te maken.
Vandaar mijn hoop op dit soort noodwebsites.

En mijn man werkt overdag en ik kan moeilijk de kinderen alleen naar buiten sturen

(hoewel als je mijn oudste momenteel hoort mopperen zou je bijna in de verleiding komen)

Aïda

Aïda

29-12-2009 om 14:49

Kiki

Wat je zeker niet moet gaan doen..
Is nu je hele huis spik en span gaan maken omdat er 20 man komt, de dag erna moet je het weer allemaal doen. Wat ik tegenwoordig doe als ik een huis vol krijg, het is netjes en opgeruimd, wc is schoon, vloer gestofzuigd en verder doe ik niets. De volgende dag even stofzuigen en dweilen, dan heb je zelf veel meer plezier van je schone vloer, wc opnieuw, en de laatste rommel opruimen.
En dan in het nieuwe jaar opzoek naar een nieuwe hulp.. succes met je zoektocht

Kaaskopje

Kaaskopje

29-12-2009 om 15:01

Optimistische man

Ik heb de rest van de week vrij. Zegt mijn man olijk: weet je wat het voordeel is? Nu heb je dagen de tijd om het huis netjes te houden voor de visite als dochter jarig is. (1 januari) De grapjas.
Sorry hoor Kiki... Het huis netjes maken kun je vast wel voor een keer zelf. Als je gasten met hun vinger over richeltjes gaan om stof te zoeken zijn het alleen maar irritante gasten. Gewoon schoonmaken wat opvalt en meer niet.

Chippie

Chippie

29-12-2009 om 15:33

Kiki

Balen! Ondanks de decadentheid, toch begrip. Onze oppas/hulp is een paar weken geleden uitgevallen voor een paar weken. Nu pas zie ik hoeveel ze doet! Ik probeer alles met een beetje Franse slag te doen. Toilet schoon, aanrecht schoon, vloeren en trap zuigen en een keertje rondfladderen met de dweil.

Wat ik nu ook superirritant vindt is dat ik het gevoel heb dat ik de hele dag opruim!!!/sop/zuig en dat het geen biet helpt. De kinderen zijn vrij en ik heb een uur geleden gedweild en daar zie je nu al niets meer van. Ik doe het echt op zo'n laag mogelijk pitje. Hier met Oud en Nieuw (en ook met Kerst) gasten, maar het moet maar. Ik denk dat de gasten het echt niet zien.

liora

liora

29-12-2009 om 15:40

Dames!

Dames,

Waarom moet Kiki nu gaan schoonmaken? Ik zou zeggen dat je man dat moet doen, eventueel samen.

Jij moet al aardappelsalade kopen en bezwaarschriften indienen!

En inderdaad: als het maar oppervlakkig schoon is, is dat al genoeg.

Liora

amk

amk

29-12-2009 om 15:46

Eer van je werk

ik sop en poets nooit voor een verjaardag maar er na. Dan heb ik a. eer van mijn werk, want ik zie tenminste dat ik wat gedaan heb en b. (ook niet onbelangrijk) ik heb er langer plezier van.
Bij feesten en partijen ga ik er vanuit dat men komt voor het aangename gezelschap en niet omdat mijn huis superschoon is.

Nely

Nely

29-12-2009 om 16:04

Ook erna

als ik weet dat er mensen komen vanwege een verjaardag ed zorg ik dat alles er op het oog netjes uitziet maar ga niet uitgebreid lopen poetsen. Dat doe ik liever de dag erna. Zo heb je trouwens ook meer tijd voor de voorbereiding van het feest.

Kiki

Kiki

29-12-2009 om 16:40

Hahaha,

inderdaad! Maar hij moet ook een kapstok ophangen en daar heeft hij momenteel alle aandacht bij nodig
Bovendien ben ik thuis en werkt hij.

Verder: Ik poets noooooooit voor een verjaardag of oud-en-nieuwfeest, maar inderdaad de dag daarna (of de hulp)
Helaas is onze hulp vorige week ook al niet geweest en heb ik dus alleen het hoognodige gedaan, in de hoop dat ze vandaag wel weer zou komen. Niet dus. Dus nu is het niet eens op het oog schoon en opgeruimd en moet ik er toch aan geloven.

Verder heb ik er echt de balen van, want het was een best mens. Nou moet ik op zoek naar een andere hulp

o en de bezwaarschriften zijn gisteren gelijk al de deur uitgegaan, dus dat hoef ik in ieder geval niet te doen. Hahahaha

Carmen

Carmen

29-12-2009 om 18:44

Waar?

Waar woon je ook alweer (regio)? Misschien zijn er hier nog mensen die wel wat extra geld kunnen gebruiken. Of wiens eigen hulp extra werk wil?

Carmen.

Lichtpuntje:

Het btw tarief voor schoonmaakpersoneel gaat naar 6%.
Daardoor wordt het wellicht interessant om een kracht in te huren via een officiele organisatie, want het zou dus goedkoper moeten worden daardoor. De staatsecretaris heeft het onlangs beslist/geregeld miv 2010.

Dat heeft voordelen: komt je vaste hulp door ziekte of wat dan ook niet opdagen dan zijn ze verplicht een ander te sturen.

Kiki

Als je omgeving Nijmegen woont wil ik je wel komen helpen op donderdagmorgen.

Groetjes,

Muppy

duizendpoot

duizendpoot

29-12-2009 om 21:18

Regio nb

En ik kan 6 tot 10 uur komen verdeeld over woensdag en donderdag. Ervaren werkster met vaste adressen die nu helaas vakantie hebben. Zouden we beiden geholpen zijn!

Maria

Maria

30-12-2009 om 00:07

Waar woon je?

Ik in de regio Wassenaar/Voorschoten

De was uit het zicht zetten

En vergeet niet dat strijkgoed ergens uit het zicht te zetten voor de visite komt. Wie weet vergeet je het dan wel helemaal....! Op zolder ofzo...kan je je er ook niet meer aan ergeren.
groeten albana

Kiki

Kiki

30-12-2009 om 11:02

O wat lief zeg

Al die hulp aanbiedingen.
Ik woon in Den Haag, niet in Noord Brabant.

Maar voor vandaag heb ik het geregeld. Inderdaad, die strijk gaat veeeeeeer uit zicht e Als ik iets een rotklus vind.

Maar een vriend van mij is vandaag vrij en die offert zijn dag op om even mijn kinderen bezig te houden. Zodat ik als een tornado door het huis kan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.