Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2017 om 12:34

Glutenvrij, voor iedereen smakelijk lekkers

Ik wil morgen iets meenemen voor bij de thee, maar als ik het goed heb onthouden zei een van de andere theedrinkers dat ze glutenvrij moest eten. Wat kun je kant en klaar voor kleine lekkernij in de winkel kopen?

Lente

Lente

17-11-2017 om 12:44

Kijk bij de kokosmakronen

Daar zit officieel alleen kokos, suiker en eiwit in. Maar kijk wel goed op de verpakking of de fabrikant er nog meer in heeft gestopt.

Maiszetmeel mag wel. Tarwezetmeel niet.

Of zelf bakken: http://www.zoetrecepten.nl/recepten/kokoskoekjes-kokosmakronen/ (ik weet het, dat vroeg je niet )

In het vak met dieetproducten kun je ook e.e.a. glutenvrij vinden maar dat is aan de dure kant.

chocolade

kijk eens op missglutenvrij.nl
zij heeft een plaatje met allerlei zoete tractaties waaronder chocolade van verkade: melk en puur,toblerone.

Almondy(Jumbo en AH) is een glutenvrije kleine taart, die erg lekker zijn.
Livaad.nl heeft een database met glutenvrije produkten.bv aldiproduktenzoals borstplaat en sintfiguurtjes ( om maar in de sfeer te blijven, maar ook pindarotsjes

http://www.livaad.nl/Uitvoer2.php?optie=zoeken&zoektermen=aldi&opZoeken=2

borstplaat, schuimpjes, chocola

Dat dus. Met schuimpjes bedoel ik van dat opgeklopt eiwit met suiker - merengue. Wel altijd even op de verpakking kijken of er stiekem niet toch wat gluten inzitten.

Lilian en ik waren tegelijk...

Met dezelfde ideeën!

chocola

Chocola, daar zit vziw geen gluten in.

Groeten,

Temet

ahem

in mosterd na de maaltijd zit ook geen gluten

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2017 om 13:56

Temet

haha, nee daar ook niet in

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2017 om 13:59

Daar kan ik mee voort

Ik kom voor die tijd nog in Jumbo, dat gaat goedkomen . Missglutenvrij.nl had ik al gezien, maar ik heb er nog niet echt rondgekeken. Ik heb ook een choco-noten-recept gezien, maar dat moet je uren in de oven laten liggen, dus dat wordt hem niet meer.

Kaori

Kaori

17-11-2017 om 14:05

marketing

marketing heeft het ook ontdekt dus mogelijk heeft de jumbo ook een schap met speciale voedingsmiddelen net als de AH waar het glutenvrij van afstraalt.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2017 om 14:11

Geen idee

ik zal eens opletten. Ik zou willen dat ze álle schappen gingen inrichten met grotere cijfers en letters op de prijskaartjes, handig voor iedereen die kippig is, maar ook voor wie dat niet is )

kijk uit hoor, want niet alle chocolade is glutenvrij

Ligt eraan hoe gevoelig iemand is.
Lees maar
Terug naar de vraag: is chocolade nu glutenvrij of niet?
Uiteraard zijn de chocolades waarin koekjes verwerkt zijn direct al een ‘no go’.
In het algemeen zijn het de chocolades met vulling waar je extra op moet letten.
Chocolade die zuiver uit chocolade bestaat, dus geen vulling of andere toevoegingen, bevat geen gluten.
Bij twijfel altijd even de volgende 2 stappen nemen:

1. Lees de ingrediëntenlijst
Zoals voor elk product geldt, geldt ook hier: lees de ingrediëntenlijst.
Chocolade is typisch een product waar gluten in verwerkt zouden kunnen zijn.
De ingrediënten die je tegen kunt komen die gluten bevatten:
mout, malt, gerst, of een samenstelling daarvan zoals ‘gerstemoutextract’.

Half a twin

Half a twin

17-11-2017 om 15:51

uit betrouwbare bron

Voor mensen die coeliakie hebben is er geen chocolade meer. Alle chocolade kan wel een spoortje gluten bevatten. Mensn die niet allergisch zijn voor gluten masr het niet eten uit gezondheidsoogpunt is een spoortje niet schadelijk en zou chocolade wel kunnen
kijk eens in het dieetschap bij spullen van Damhert of Schar ( met puntjes op de a). Producten van appie hebben eeen korenaar met een streep erdoor als picto om aan te geven dat iets Glutenvrij is.

Snickers

Van vriendje van zoon dat coeliakie heeft weet ik dat Snickers echt helemaal betrouwbaar glutenvrij zijn.

skik

Snickers 2

Nou is een pak Snickers op tafel wel wat ongezellig, maar je kan dus een doosje Celebrations meenemen waar mini Snickertjes in zitten.

skik

En die zijn dus weer niet gegarandeerd glutenvrij

Raar maar waar....

The following are listed as 'contains' or 'may contain' gluten containing ingredients: Celebrations, Flyte, Galaxy Bites, Galaxy Caramel Bars, Galaxy Cookie Crumble Bars, Galaxy Counters, Galaxy Honeycomb Crisp Bars, Galaxy Nut Crunch Bar, Bounty Ice Cream 6 Bar Multipack 240g, Galaxy Vanilla & Chocolate Ice Cream Cone, M&M's Vanilla Ice Cream Cone, Maltesers Ice Cream Bar / Stick, Mars Ice Cream Bars, Mars Mini Ice Cream Bars, Twix Ice Cream Bar, M&M's Crispy, all Malteser products, Mars Mix Bag / Pouch, all Mars Bars, Milky Way Crispy Rolls, Milk Way Fun Size Bars, Milky Way Twin Bar / Multipacks, Revels, Topic Bars, all Tracker Bars, all Twix products.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2017 om 22:24

Snickers

Ik keek even of Jumbo snicker-mini's heeft, maar die zijn uit het assortiment, helaas. Met mini's kun je wel wat gezelligs neerzetten. Oh, Spar lijkt ze wel te hebben! Maar ik zie dat meer candybars geschikt zijn, zoals Bounty.

Het is een aardigheidje, dus ik vind dit wel een goed idee.

Inanna

Inanna

18-11-2017 om 06:47

sporen van

Helaas zegt de melding "kan sporen van bevatten" of een variant daarop heel erg weinig. De melding is niet verplicht en er is geen standaard voor en dus kan het best zijn dat het ergens niet op staat en het wel degelijk sporen kan bevatten. Vaak worden ook mogelijke sporen van pinda of noot wel vermeld, maar van andere allergenen niet. Kennelijk is de voedselindustrie van mening dat pinda- en notenallergie gevaarlijker is dan andere voedselallergieën.
Aan de andere kant bevatten heel veel produkten waar een dergelijke melding op staat geen sporen van het genoemde allergeen. Volgens mij is het nooit de intentie om mensen te waarschuwen, maar om zichzelf in te dekken voor het onwaarschijnlijke geval dat er toch iets van het betreffende allergeen in het produkt is terecht gekomen.

https://www.allergenenconsultancy.nl/nieuws/sporen-van-etikettering-beleid-of-risicor

Ik vind het trouwens wel heel lief dat je zo je best doet Kaaskopje.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-11-2017 om 09:16

Dank je wel

Het schijnt dat er zo weinig in zit dat het geen probleem hoeft te zijn, tenzij iemand heel ernstig allergisch is. Ik neem de gok. Volgende keer dan beter.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

18-11-2017 om 10:42

Snickers

Je kunt ook grote repen Snickers nemen en die in blokjes snijden. Leg ze op een mooi bordje/in een leuk schaaltje en het ziet er niet meer zo onbehouwen uit.

Aagje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.