Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lies

Lies

25-07-2009 om 09:44

Glijbaan en zandbak

hoi
wij hebben een 'speelkasteel' in de tuin met zandbak, glijbaan en schommels. Op de plek waar ie nu staat wil ik tzt een schuur gaan plaatsen voor de fietsen, grasmaaier e.d.

Ik vraag me af wanneer de kinderen niet meer met de zandbak, glijbaan en de hut boven spelen. Dan kan ik de schommels aan de zijkant van het huis plaatsen en de schuur neerzetten.

Mijn 2 meiden zijn nu 5 en 7 en spelen nog best vaak in de zandbak of in de hut bovenin... hoe is dat bij jullie gegaan, wanneer hebben jullie het weg gehaald?

Groetjes
Lies

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

25-07-2009 om 11:13

Lagere school af

Dat was de planning, als de kinderen de lagere school vaarwel zeggen, gaat de schommel/zandbak eruit. De zandbak is weg. Toen jongste een jaar of tien was, de schommel staat er nog steeds. Oppaskinderen, neefjes, nichtjes en ben ik bang, als er evt. kleinkinderen komen doet deze nog steeds dienst.

lies

lies

26-07-2009 om 08:45

10 jaar?

oei
dat is langer dan ik had bedacht. Oke ik had wel het idee dat ze erg lang konden gaan schommelen enzo maar ik had het idee (de hoop) dat het zandbak gedeelte over misschien 2 jaar wel weg kon...
hmmm

Lies

tonny

tonny

26-07-2009 om 11:35

Zandbak

bij ons was de zandbak vooral een 'jongensding' en ze gebruikten hem tot een jaar of 10, 11. Met... eh... soldaatjes! Van die plastic soldaatjes waarmee ze hele veldslagen uitspeelden.

Tonny

Maylise

Maylise

26-07-2009 om 15:00

Zandbak langer

De glijbaan heb ik vrij vroeg weggedaan. Met een jaar of vijf begon de interesse daarvoor af te nemen. Het was ook niet zo'n hoge glijbaan dus op de lange duur weinig interessant. Ik zou zelf dan ook geen glijbaan meer aanschaffen voor in de tuin tenzij ik een enorme tuin had en er echt een hele speeltuin in kon bouwen
De zandbak echter blijft veel langer leuk. Die heb ik nog steeds in de tuin staan. Neemt ook niet zoveel ruimte in beslag. Mijn eigen kinderen zijn er al wat te groot voor (jongste is 10) maar ik heb wel twee kleine nichtjes van 8 en 3 die vaak bij ons zijn. Zij spelen nog wel veel in de zandbak. Overigens als mijn jongste zoon zijn playmobil mee naar de tuin sleept dan wordt de zandbak vaak ook wel weer bij zijn spel betrokken. Dan is het een woestijn of zo waar de poppetjes over heen moeten reizen of iets dergelijks en allemaal spannende avonturen beleven
Oudste nichtje neemt haar barbies vaak mee en dan is de zandbak een barbie strand geworden,
Of ze leggen een hele wegstelsel aan door de zandbak met tunnels en heuvels en van alles.
Ik denk dat een zandbak tot een jaar of 8/9 inderdaad wel leuk blijft.
Schommel nog langer maar die hebben wij wel weggedaan omdat we aan een plein wonen met een schommel. Ik vond de glijbaan en schommel allebei best een sta-in-de-weg en aangezien die dus op 15 meter afstand van ons huis ook te vinden zijn heb ik het weggedaan. Als dat niet zo was dan had ik de schommel vast nog steeds gehad. Want het blijft lang leuk. Zelfs ik vind schommelen nog steeds leuk.
Zandbakken heb je hier ook wel in de buurt maar ik vind publieke zandbakken altijd een beetje vies.
Maar in elk geval zou ik de zandbak niet te snel wegdoen. Het blijft best lang leuk.
Ik denk dat ik hem wegdoe als het jongste nichtje er geen interesse mee voor heeft dus over een jaar of 4,5 neem ik aan.

Maylise

lies

lies

27-07-2009 om 06:58

Kijk

dat is meer wat ik had verwacht. zo'n jaar of 8 bijvoorbeeld, mits ze er niet met barbies of soldaatjes in gaan spelen

dat is nog zo'n 3 jaar... zo lang moet ik het zonder schuurtje vol houden, nu bedenken of dat realistisch is of dat er toch een andere oplossing moet komen.

Bedankt

Lies

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.