Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mayte*

Mayte*

16-09-2009 om 17:04

Glazuur

Hoe kom je aan de grote hoeveelheid poedersuiker die nodig is voor het maken van glazuur? Zo'n bus strooipoedersuiker openknippen is een optie, maar dat spul moet toch ook als grootverpakking te koop zijn?? But where???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Broodzaag

Hoi Mayte,

Weer een huishoudelijke ontmoeting na mijn zeer gedetailleerde kolfverslag..

Ik zaag met de broodzaag 1cm onder de rand de bussen open. Ik heb nog nooit een grote verpakking kunnen vinden, en voor de kerstbakkerij gaan er hier iedere december zeker zes bussen doorheen. Het is niet anders.

mijk

mijk

16-09-2009 om 17:26

Deleukstetaarten.nl

en daar kun je het glazuur ook nog kant en klaar bestellen Overigens heet het in grootverpakking vaak suikerbakkerspoeder (dan zit er geen antiklontermiddel in maar het klonter toch niet). Hewt zou kunnen dat schlamann het ook heeft. Die heeft heel veel bakspullen tegenwoordig.

Mijk

Brianna F

Brianna F

16-09-2009 om 18:03

Zelf maken

Suiker + koffiemolen = poedersuiker

Suzanne

Suzanne

16-09-2009 om 19:04

Lidl volgens mij

Ik koop geregeld gewoon pakjes poedersuiker, volgens mij bij de Lidl. Niet hele grote pakjes, ongeveer zo groot als een half pak koffie, maar niet duur en gemakkelijker te openen.

Rembrand

Rembrand

16-09-2009 om 19:05

Grutterij de driekleur in rotterdam.

Hoi Mayte*,
Ik weet niet waar je woont maar als het in de buurt van Rotterdam is kan het zeker de moeite waard zijn om eens bij Grutterij de driekleur te gaan kijken ( Molen in Terbregge ). Je kan overigens ook online bestellen via http://shop.3kleur.nl/webwinkel_(via_tnt_post);jsessionid=19A1B940E23872A353CB9C99EE2A8916?__stateless=19A1B940E23872A353CB9C99EE2A8916&_lang=nl
Groetjes M.

Tirza G.

Tirza G.

16-09-2009 om 19:34

Bakkerssuiker

Poedersuiker uit zo'n bus is saccharose. Poedersuiker wat de bakker gebruikt (in december over de oliebollen), is anders. Dat is (even uit mn hoofd) alleen fructose. Het ziet er ook anders uit en voelt anders aan, het knarst anders. Als je bakkerssuiker koopt, is het denk ik goed om even na te vragen of je er glazuur van kunt maken.

Tirza

Mayte*

Mayte*

16-09-2009 om 20:21

6 bussen rodebeuk!! kijk snel op de site van mijk

Daar kan je zelfs 5 kilo tegelijk kopen.
Mijk, wat een ontzettend leuke site! Dank voor de tip.

Mayte*

Mayte*

16-09-2009 om 20:23

Lidl

Ik zal eens kijken bij de Lidl Suzanne. Ik heb het daar nog nooit gezien trouwens.

Brianna, helaas heb ik geen koffiemolen, maar ik weet dat je het zo kan maken.

Dank voor jullie tips!

Jessica O

Jessica O

16-09-2009 om 20:28

bij de sligro. Koop ik het meestal, doos met 2 zakken van elk 5 kilo.

(en die site van mijk is idd geweldig)

Jessica

judiths mama

judiths mama

16-09-2009 om 20:49

Vraagje

ik weet natuurlijk niet wat je wilt gaan glazuren, maar is marsepein een optie?
Dat heb ik geleerd bij een taart-decoratie-workshop.(helemaal geweldig, trouwens).
Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig waar je het voor nodig hebt, als je aan 1 poedersuikerbus niet genoeg hebt...

Saskia

Mayte*

Mayte*

16-09-2009 om 20:55

Judiths mama

Ik heb vandaag muffins gebakken met mijn dochtertje en van dat Oetker glazuur gekocht. Waanzinnig, belachelijk duur spul natuurlijk. Maar de muffins waren een groot succes en die wil ik wel vaker bakken. Ik wil gewoon een zak poedersuiker en wat verschillende kleurstoffen in de voorraadkast hebben om zelf glazuur te kunnen maken. Ik heb het wel eens met zo'n bus gedaan, maar dat vind ik zo'n gestuif.

Geen grote, mega glazuur projecten zoals je ziet.

judiths mama

judiths mama

16-09-2009 om 21:26

Oke!

dan is poedersuiker op voorraad inderdaad wel handig. Eet smakelijk, jammie krijg ook zin om te bakken!

Jessica O

Jessica O

17-09-2009 om 10:05

Leuke tip

Op 3 oktober is er in Hilversum een leuke beurs, met allerlei dingen op taartdecoratie gebied.
Kijk maar eens op taartentrends.nl.

Je kunt daar dus heel veel dingen kopen, leuke kleurtjes, glittertjes, versieringen en noem maar op.

Jessica

En nog een tipje

leifhebbers van taartdecoratie kunnen ook hun hart ophalen bij Duikelman in Amsterdam (winkel in kookartikelen). Ook allerhande mooie bakvormen, en als ik me wel herinner ook glazuur in kant en klare vellen (da's dan van die Amerikaanse "icing", die ik zelf niet zo lekker vind overigens, maar het ziet er wel prachtig uit).

Groeten,

Temet

Duitsland

Als je in de buurt van de Duitse grens woont: de supermarkten aldaar hebben meestal gewoon poedersuiker in pakken. Naast allerhande andere geweldige bakspullen. Echt een paradijs voor de bakliefhebber!!
Trouwens: de bussen poedersuiker die ik koop hebben een dicht gedeelte, een 'strooi'-gedeelte en een 'open' gedeelte. Je kunt dus de poedersuiker er ook in grote hoeveelheden uitschudden.
n@nny

N@nny

Waar dacht jij waar ik altijd heen ga als ik bij de duitse familie ben?? Dat schap, ik ken ze uit mijn hoofd... al die bakspullen... maar ik heb dan ook een duitse oma!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.