Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Glazenwasser

Vandaag kwam de glazenwasser langs. Niet met ladder, spons, zeem en wasser, maar met een bezem op een steel waar water uit stroomt. Deze bezem haalde hij over de ruiten en toen verdween hij. Het effect was niet groter dan een flinke regenbui. Ik ben hier erg ontevreden over. Hoe gaat het ramen wassen bij jullie? Ben ik terecht ontevreden of gaat het overal zo. Ik betaal 5 euro, voor 1 raam op de eerste verdieping.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

02-09-2010 om 12:04

Ladder mag niet meer

dus ze moeten het wel zo doen. Bij ons doen ze dat dan wel weer met gedemineraliseerd water zodat er minder/geen strepen overblijven. Ze doen het wel heel grondig.

Anders moeten ze een hoogwerker huren. Dan wordt die 5 euro in eens een stuk meer.

Jetske

Jetske

02-09-2010 om 14:03

Geen ladder?

Hmmm, dan is onze glazenwasser waarschijnlijk zwaar in overtreding, want die gebruikt gewoon een ladder!
Jetske

Bastet

Bastet

02-09-2010 om 15:01

Ja hoor

Gewoon,een ladder.
Bastet

ElvO

ElvO

02-09-2010 om 22:40 Topicstarter

Kwaliteit glazenwasser

Met of zonder ladder zal wel van de hoogte afhangen. Het ging me even over de kwaliteit van het geleverde werk. Wat mag je verwachten van een glazenwasser?

Petr@

Petr@

02-09-2010 om 22:59

Hier

een glazenwasser met ladder en een emmertje sop die ook altijd het houtwerk schoonmaakt. En dat verwacht ik dus ook van een glazenwasser, dat hij niet alleen de ramen schoon maakt, maar ook het houtwerk.
Maar als jij niet tevreden bent dan zou ik op zoek gaan naar een andere glazenwasser!
gr.
Petr@

Nou, okee dan (beemer)

Beemer schreef:
"deze mag evt. wel wat strepen achterlaten hoor. Doe ik niet moeilijk over:"

Ach, moet ik wel net thuis zijn, dan

amk

amk

03-09-2010 om 15:49

Andere glazenwasser gaat niet

want ze hebben de plaatsen onderling verdeelt een andere vinden zal dus heel moeilijk gaan ten zij je het zelf gaat doen.

Glazenwassers..

het is net maffia.. wij kunnen niet zomaar elke glazenwasser krijgen want sommigen worden hier gewoon weggepest.. het is net oorlog.

Vic

Vic

05-09-2010 om 19:40

Zolderraam

Ik heb een hele discussie gehad met de glazenwasser hier. Voor de "ramen voor en achter, hele huis" (= omschrijving op het foldertje) betaal ik 13 euro. Lijkt mij een duidelijke beschrijving, maar de glazenwasser weigert het zolderraam te lappen. Zijn ladder is niet hoog genoeg. Tja, zet dan op je foldertje dat je alleen tot en met de eerste verdieping lapt. Helemaal vervelend omdat ik het zelf ook niet kan lappen (is een uitzetraam), dus het wordt alleen schoner als het regent.

ElvO

ElvO

06-09-2010 om 12:24 Topicstarter

Hoe het afliep

De glazenwasser kwam zijn geld halen. Ik had een briefje voor hem geschreven dat ik ontevreden was over het geleverde werk. Hij maakte er niet veel woorden aan vuil.
Zoals wij het doen (een plens water tegen het raam), zo wordt het tegenwoordig overal gedaan. Daarop heb ik gezegd dat hij niet meer hoefde te komen. Einde verhaal. Ik vind het wel stom hoor.

Bastet

Bastet

06-09-2010 om 13:05

Elvo

Nou nee hoor,ik heb hier nog gewoon een glazenwasser met ladder en wisser.Want een plens water tegen het raam helpt toch niet tegen bijvoorbeeld vogelpoep?
met emmers water gooien kan ik zelf ook wel!

Bastet

Bastet

06-09-2010 om 16:06

Haha beemer

nee,hij zegt weinig,maar houdt zijn pauze in willekeurige achtertuinen.Dus menige bewoner kreeg bij binnenkomst een hartverzakking,omdat er ineens een vent in de tuin zat..
Bastet

Osmose

Het is niet gewoon een plens water met gedemineraliseerd water, het heet osmose bewassing en het heeft best veel voordelen. Google maar eens op osmose bewassing.

mijk

mijk

16-09-2010 om 11:02

Vanochtend net de glazenwasser ontslagen

wegens heel vieze ramen en zeer onbeschoft gedrag (gaan schelden als ik het geld niet meteen 's ochtends klaar heb leggen. Hij komt op een willekeurige dag). Als hij 's avonds komt is ie altijd dronken

Was eigenlijk best trots op mezelf vind dat best lastig. Er wassen nog 2 bedrijven in de straat dus een nieuwe komt wel goed!

mijk

Bastet

Bastet

16-09-2010 om 12:55

Mijk

Gelijk heb je,ik heb nog liever vieze ramen dan zo'n figuur aan de deur.Applaus voor jezelf!

Wilma

Wilma

16-09-2010 om 13:57

Las "vanochtend net de glazenwasser geslagen"

Ik had dit draadje gevolgd, dus ik vond het een nogal drastische wending .

Maar goed dat je hem ONTslagen hebt.

Groetjes,
Wilma

Haha, geslagen... maarre; goed hoor mijk!

Voor we naar ons huidige, nieuwbouw-, huis verhuisden woonden we in een wijk waar een soort van 'glazenwasser-mafia' was. Toen we er kwamen bleek de wijk ahw 'vergeven' te zijn aan 1 bepaalde (groep) glazenwassers. Ik was daar niet zo tevreden over, had regelmatig de sterke indruk dat ze helemaal niet, of niet goed, gewassen hadden of ramen overgeslagen. Maar ja, ze kwamen niet altijd op dezelfde dag, en maar 1 x maand dus ik werd altijd weer overvallen als ze geld kwamen halen.

Na een vervelend argument (ik had frequentie terug gezet van 1 x maand naar 1 x 2 maanden en hij bleef iedere maand komen) heb ik het helemaal stopgezet. Prompt kwam hij de volgende keer weer geld halen. Ben even superassertief geweest; en nooit meer gezien.
Toen we in ons nieuwe huis kwamen en er ook allerlei lui langskwamen voor de ramen heb ik vriendelijk bedankt. Niet alleen hebben we hier balkons op de 1e verdieping en draait de rest naar binnen toe waardoor alle ramen, zij het wat lastig, goed bereikbaar zijn, maar ik had gewoon geen zin meer in die heisa.

Alle begrip dus voor je beslissing Mijk. Good for you!

Mare

Ivanka10

Ivanka10

24-09-2010 om 13:19

Ook gewoon op de ladder

hoi hoi

hier gaat de glazenwasser ook gewoon de ladder op, wij betalen 10, euro voor boven, beneden, voordeur, zijraam en de keuken niet duur dacht ik ???

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.