Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

17-03-2011 om 19:41

Glasvezel

Bij ons in het dorp is een grote campagne gestart voor glasvezel. Wie heeft dat ook en hoe bevalt dat? Ben je meer geld kwijt dan voorheen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

17-03-2011 om 19:48

Lynna

Als je de deskundigen erover hoort moet je het vooral niet doen zolang je geen glasvezel hebt tot aan je apparaten. En helaas is dat niet het geval, het gaat tot aan de meterkast, daarna gaan de signalen door ouderwetse kabels, en is je voordeel van de glasvezel weer teniet gedaan.

Grutjes

en ik maar denken waarom een dorp een grote campagne start voor glasvezelbehang...

Jessica O

Jessica O

18-03-2011 om 08:02

Hier ook gehad

je kreeg veel aanbiedingen van diverse glasvezel-aanbieders. We hebben gekeken en we zouden niks goedkoper uit zijn dan nu met ziggo. Wij hebben het dus ook niet gedaan.
Mocht je er over denken om het toch ooit te gaan doen, dan zou je dus nu al iets moeten nemen, zodat je straks de kosten niet hebt voor het aansluiten (denk dat dat nu gratis is).
Wij kregen toen wel een extra actie via de cogas, zodat we nog weer wat goedkoper ziggo hadden.

Weet er wel wat die het hebben gedaan en die zijn wel tevreden over glasvezel (lijbrandt, concepts en glashard)

Jessica

Wel tot in meterkast

Hier ligt glasvezel tot aan het de verdeelkast in het begin van de straat en nu komt er glasvezel tot in de meterkast.
Dat is vorig jaar al besloten (waren genoeg instappers).
Het voordeel wanneer je 'meedoet' je krijgt het gratis aangelegd. Wel moet je dan 1 van de bijbehorende abbonementen van die providers nemen (internet/telefonie/tv ).
Doe je dat niet dan krijg je het niet aangelegd. Mocht je het dan ooit willen aanleggen (of de kopers van je huis) dan zijn de kosten hiervoor voor jouw (dat is dus inclusief straatopbreken...dus lijkt me duur grapje).
De abbonementen zijn van de 'gewone' aanbieders die anders ook kabel/internet etc. aanbieden.
Voor ons maakte het niet uit, wij blijven bij dezelfde aanbieder met hetzelfde abbonement alleen dan tot in de meterkast glasvezel, geen hogere kosten voor ons dus. En of je kabels in huis glasvezel zijn? Nou die kan je toch zelf aanleggen (coax vervangen voor glasvezel)? En voor de p.c. dat gaat toch allemaal draadloos tegenwoordig?
groeten albana

judiths mama

judiths mama

18-03-2011 om 11:14

En hier

hebben ze het bij iedereen tot in de meterkast gelegd, ongeacht of je aan de glasvezel wil of niet.

Vic

Vic

18-03-2011 om 12:36

Bijna iedereen

Hier in het dorp heeft volgens mij (bijna) iedereen glasvezel. Ik vind het prima werken. Voor mijn abonnement met televisie, telefoon en internet betaal ik 49,95 per maand. Dat kan vast iets goedkoper, maar over het algemeen verschillen de prijzen niet zoveel.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-03-2011 om 22:20

Jessica

Wij kregen toen wel een extra actie via de cogas, zodat we nog weer wat goedkoper ziggo hadden.===
Jessica, heb jij voor minder geld dan klanten zonder Cogas een alles in 1 abonnement? Of betaal je uiteindelijk net zoveel, maar verdeeld over twee facturen?

Jessica O

Jessica O

19-03-2011 om 08:20

Kaaskopje

Wij kregen 10 euro korting op cogas, ziggo bleef gelijk. Was dus wel verdeeld over 2 facturen, maar het was wel goedkoper.

Wij hebben toen niet voor glasvezel gekozen om een paar redenen.
*Cogas heeft hier al glasvezel liggen (2 jaar later ofzo gaat dat glashart aan het graven, ligt weer de boel open)
*Glasvezel gaf vaak problemen wat je zo in het dorp hoorde
*prijs maakte niets uit
*Vreselijk irritante campagne, dan haak ik ook af hoor.

Jessica

Lynna

Lynna

23-03-2011 om 17:35

Ervaring met glashart?

Dat is bij ons de aanbieder. Zijn die betrouwbaar?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.