Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bloem

Bloem

05-01-2010 om 00:09

Gitaar schuin aan de muur hangen

Heeft iemand een ideetje? Sinterklaas heeft hier twee prachtige gitaren gebracht, die ik heel graag op een leuke manier wil ophangen. Schuin ofzo. Ze moeten wekelijks van de muur voor de les.

In de muziekwinkel zijn er echter alleen maar beugels om ze recht op te hangen en dat ziet er echt niet uit.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

05-01-2010 om 10:31

Decoratief?

"In de muziekwinkel zijn er echter alleen maar beugels om ze recht op te hangen en dat ziet er echt niet uit."
Huh? Dat ziet er niet uit? Hoezo niet dan? Een gitaar is een gitaar, en die zet je in een standaard of die hang je in zo'n beugel, op de tijden tenminste dat je niet erop speelt. Ik mag hopen dat ze vaker van de muur komen dan voor les alleen. Oefenen verhoogt het plezier! Sorry, ik heb nooit bedacht dat dat er niet uit zou zien. Tis toch geen decoratief huishouddinggevaldinges of kunstobject om alleen naar te kijken. Doet me denken aan de rijke dame die twee grote gouden harpen kocht omdat het zo mooi zou staan in de ontvangsthal (ze bestaat echt).
Los van bovenstaand relaas, een boekenschapje zou de corpus kunnen ondersteunen, terwijl de hals dan toch gewoon in een beugel hangt.

amk

amk

05-01-2010 om 10:45

Spijker/schroef

en dan aan de schouderband ophangen. Kun je 'm zo schuinhangen als je wilt.

Maar eigenlijk ben ik het met Kaatje eens. Je moet je gitaar wel goed behandelen en dat doe je met zo'n rechte beugel of standaard.

Rafelkap

Rafelkap

05-01-2010 om 10:52

Stofnest

Als je de gitaar dan als decoratie wenst en niet als instument, zou ik hem doormiddenzagen. Want het wordt wel een enorm stofnest

Ziet er niet uit?

Bij de gitaarleraar van mijn zoon hangen er verschillende recht op een rij. Juist een leuk gezicht!

Ik zou het juist een gek gezicht vinden als de gitaren scheef zouden hangen.

Maar misschien zo´n zelfde beugel/houder scheef hangen en de klankkast op een plankje laten rusten?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.